7.1.09

Köfte bozuntusu"yalanci Köfte"

Bu yalanci köfte babamin icadi........Bazi günler isten eve gec gelindigi ve uzun uzun yemek yapmaya vakit kalinmadigi zaman hemen en yakin firindan taze Brötchen (bizim Türk ekmegini andiran minik ekmekcikler) alinir, kiyma kavrulur, ekmekcikler ve cesitli yesilliklerle sofraya getirilir ve herkes kendi ekmegini kendi arzusuna göre hazirlar ve afiyetle yer.

Ben Italyanlarin Panini (Izmirin kumrusunu andiriyor)dedikleri ekmek ile hazirladim .


Ekmek arasi

" KÖFTE BOZUNTUSU"

Malzemeler:

kiyma

sogan

sarimsak

maydonoz tuz,karabiber,kirmizi toz biber

Salata ve ekmek
Yapilisi:
Soganlar yemeklik dogranir. Tavaya biraz sivi yag konur ve soganlar biraz kavrulur.Kiyma eklenir ve pisinceye kadar kavrulur.Son olarak sarimsak ince dogranmis maydonoz ve baharatlar eklenir.

Ayri tabaklarin icinde kiyma-yesil salata-sagan halkalari-domates dilimleri-kornison tursu konur.Kücük ekmekcikler de sofraya getirilir..Masaya (pardon sandalyelere )oturulur.Herkes kendi ekmegini kendi hazirlar,isteyen icine salata koyar ,isteyen sade yer.......

27 yorum:

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK MOR SOĞAN HALKALARIYLA NEDE ÇOK YALIŞIR SOĞANA

durutarifler dedi ki...

Kavrulmuş kıymayı çok severim. Üstüne yumurta kırarım, ekmek içine doldururum. Hem çok pratik hem de çok lezzetli. Ellerine sağlık

HUYSUZBALIK dedi ki...

Bu köfte hiç de uyduruk değil valla bence çok lezzetli. Mersin'in tantunisine benziyor hatta. Bu arada aşağıdaki pide muffinler de çok hoş. Servisi de kolay buzluğa atıp sonra ısıtması da. Ellerine sağlık... Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Eminim köfteden çok daha lezzetli olmuştur..Büyükler kadar çocuklarda büyük bir iştahla yerler.Babacığının ve senin ellerine sağlık canım..


Sevgilerle..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Candan'cim sogansizda yenmiyor hani......

Nilay'cim dogru dedin hem pratik hemde lezzetli...

Esin'cim vallahi ben biraz köfte özürlüyüm.Hic tutturamam köfteyi onun icinde bu uydurugu cok sık yaparim....

Sevgili Gül yorumun icin tesekkürler.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

evet bazen yogun zamanlarda gerekiyor böyle yalancı köfteler.ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

hiç bozuntuya falan benzemiyo bu ekmek arası:)
şahane görünüyor:) ellerine sağlık canım..

Özlem dedi ki...

Harika bir görüntü, ellerine sağlık,
sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ben küçükken annemin hazırladığı içli köftenin içinden yiyebilmek için her türlü yolu denerdim, içli köfteyi çok sevmememe karşın, içine bayılıyordum. Keşke sadece böyle yapsalar derdim hep. Bu yemeğe bakınca aynı içli köfte içi gibi olduğunu gördüm ve anılarım canlandı. Hemen yapmalıyım. Eline sağlık.

Gönül dedi ki...

hayatım bence senin marifetli oluşun babacığına çekmiş:)
ellerine sağlık harika olmuş çok öpüyorum..babacığınada saygılar...

Damak Tadı dedi ki...

Serap'cığım,tereotu değil yanlışlıkla yazmışım..1/2 demet dereotu olcaktı..Beni uyardığın için teşekkürler..!



Sevgiler..

sevimin sayfasi dedi ki...

mmmmmh cok severim ekmek arasi, hele bide böyle lezzetli olursa hic ama hic dayanamam
azimin suyunu toparlayip kaciyorum
ellerine saglik canim

Adsız dedi ki...

Bunu Çeşmede yemenin de keyfi başka oluyor walla... Kalabalık sofrada, kapış kapış!...
Damla the Kuzen

birsence dedi ki...

ben bu köfte bozuntusunu çok sevdim yaa...akşama bendemi bu köfte bozuntusundan yapsam acaba???

Begüm dedi ki...

Ben geldiiim :) ve nefisss köfteyle karsilastim. o ne istah acici bir görüntü. Ellerine saglik. Bende bayilirim kavrulmus kiymayi bu sekilde yemege...

MELİS dedi ki...

Serap ablacığım,lezzetli ve pratik bir köfte..ellerinize sağlık.
Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Harika öneri serapcığım ...

Ben de buna benzeri yufkayla yapıyorum. Aynı mantık sadece sade gözleme gibi yufkaları pişirip içine sarıyorum. yahu canım istedi..

bu yemek blogları .çok tehlikeli çook :)

ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Yalancı köften harika gözüküyor Serapcım.Babacınında marifetine
bittim.ahh ah ne şanslısın.Sevgiler
Neşe Kutlutan

Adsız dedi ki...

Çok pratik olduğu kadar besleyici de.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

nefis gorunuyor canim ellerine saglik.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Bizler artık Damla'yı da görmek
istiyoruz.Walla bütün blokları
hackerler,kitleriz.Bak walla şaka
değil:))
hayal

Esradan dedi ki...

ellerine sağlık canım,köfte bozuntusu,yalancı demekle bence haksızlık etmişsin :-))
"Kuşlar gibi uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik. Fakat bu arada çok basit bir sanatı unuttuk. İnsan gibi yaşamayı." Martin Luther .BARIŞ DOLU GÜNLER DİLİYORUM,SEVGİLER

kekik dedi ki...

Mmmmm... Çok pratik ve evdeki herkese uyacak bir fikir bu.. Ellerine sağlık..

keskinli dedi ki...

canim ellerine saglik
cocuklarin okuldan gelince hemen yapilacak bir tarif sevgiler

Hansa dedi ki...

selamlar bozuntu değil bence gerçek bi icad...:)
elinzie sağlık.
sevgilerimle.

Aysultan... dedi ki...

Bu köfte hiç de uyduruk değil bence çok leziz.
Hem pratik hem de çok lezzetli. Ellerinize sağlık

humeyra dedi ki...

Babanız ağzının tadını biliyor :)