13.5.09

Asma yapraginda somon köfte

Ayni gün icinde hem yaprak sarma ,hemde somon köfte (tarifi burada)yapinca birden bunlari birlestirme arzusu dogdu icimde.....Daha önce asma yapragina baligin sarildigini duymustum....Ama bunlar genellikle tüm parca olarak sariliyor.Bir kenara birkac yaprak ayirdim....ve iste ortaya bu güzel görüntü cikti......Ben begendim dogrusu....

ASMA YAPRAGINA

zeytin soslu SOMON KÖFTE

Malzemeler:

500 g somon fileto
1 sogan
1 yumurta
Maydonoz,tuz ,karabiber

Yapilisi:

Somonlari mutfak robotundan gecirin.Icine yumurta, rendelenmis ama fazla suyu alinmis sogan,tuz ve karabiberini ekleyin.

Yarim saat kadar buzdolabinda kendini toparlamasi icin bekletin.

Salamura yapraklara aynen sarma yapar gibi sarin.

Tavaya biraz siyi yag koyup orta hararetli isida bir iki dakika kizartin.

Yanina zeytin sosu cok yakisiyor...!

ZEYTIN SOSU

Malzemeler:

4-5 kasik dolusu cekirdeksiz yesil zeytin(bademli veya biberli olabilir)

1-2 kasik kapari ve kendi suyu

biraz zeytin yagi

yarim limon suyu
arzuya göre yesil baharatlar

Yapilisi:

Zeytinler ve kapari mutfak robotundan gecirilir.Limon suyu zeytinyagi ve kapari suyundan eklenir.Istediginiz kivama gelene kadar yag ve kapari suyu ekleyebilirsiniz.....

13 yorum:

Sevgi Küçük dedi ki...

çok güzel olmuş bence. ellerine sağlık.
bende çok önce sofra ya da lezzet dergilerinden birinde asma yaprağında köfte tarifi okumuştum. çok ilgimi çekmişti, halaaa deniycem!!

Adsız dedi ki...

Ablacigim harikasin....
Süper bir sey olmus bravo....
ilk firsatta deneyecegim
Sevtap

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

valla süper fikir, ben somon delisiyim her gün yiyeblirim yani. çok beğendim çokk... çok güzel bir fikir..

Unknown dedi ki...

Serapcım çok değişik bir lezzet olmuş
ellerine sağlık sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Ehh Serap cım nerden geldi aklına bak şimdi ben tadını çok merak ettim. Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ee en güzel tatlar deneyerek ortaya çıkıyor bencede çok güzel olur gibi geliyor.ellerine sağlık svegiler

FİLİZ'CE dedi ki...

takip ettiğim ve değişik tarifler öğrendiğim bloglar içinde favorim oldunuz..emeğinize,yüreğinize sağlık..sevgiler..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
ben sana artik cok degisik lezzetlerin yaratici kadini diyerek hitap etmek istiyorum, eger kabul edersen:)

Asma yapraginda somon köftesini hic tatmadim ama kesin eminim, asmanin verdigi mayhoslukla cok güzel bir lezzet yakalamissindir, ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve kocaman öptüm..

ipek dedi ki...

Harika bir tarif, en kısa zamanda denencekler listesine aldım. Ellerine sağlık.

pelince dedi ki...

Çok değişik olmuş,denemek lazım.
Ellerine sağlık...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgicim Degisik bir tat ariyorsan hemen denemelisin.


Ohhh...! Sevtapcim hadi bakalim.Balikla bayagi bir hasirnesirsin.

Muftaktaki deli Vallahi somon ne güzel bir baliktir....bende cok severim.


Deryacim ugrayip yorum biraktigin icin tesekkürler...

Feraycim hemen denemelisin......Yagdada kizarinca farkli bir tat ortaya cikiyor...



Neseli günler katiliyorum.Tesekkürler.Sevgi ve selamlar.


Sevgili Filiz güzel yorumun icin tesekkürler..Berlinden selamlar.

Kevsercim bende böyleyim degisiklikten cok cok hoslaniyorum.Bui benim tabiki mutfagimada yansiyor..Eh birde bunlari severek yiyen bir kocan olursa problem yok!

Ipekcim tesekkürler..Sevgiler yolladim.


Pelincim ugrayip yorum yazdigin icin sagol...Berlinden sevgilerimi yolluyorum....

Eya dedi ki...

Cok degisiki bir tarif olmus Serapcigim, ellerine saglik, sevgiler

zehra

Gönül dedi ki...

haklısın çok haklısın hayatım bende bu yarışmada kendimi nasıl buldum nasıl girdim nasıl seçildim hala anlamış değilim atraksöyon gerekliydi sanırım hayatımda..dediğin gibi format belli insanlar kendi hallerinin dışında kişiliklere bürünüyorlar..bakalım beni çok çileden çıkarmazlarsa salon çizgimi bozmam:))))hayatım ellerine sağlık harika olduğuna inanıyorum sevgilerimle öpüyorum