14.8.09

chai lassi

Chai lassi Hint mutfaginin soguk içilen yogurtlu bir icecegidir....siyah cay, tatli yogurt ve bol baharat ile hazirlanir.Meyva eklendigi zaman (mesela mango/mango lassi) egzotik bir tat elde edilir.

CHAI LASSI ( Çay lassi)
1 kisilik ve bir bardak icin gerekli malzemeler:
1 poset siyah cay
150 g tatli yogurt
1 yemek kasigi seker
yarim cay kasigi tarcin
1 tane karanfil bir tutam kakule tozu
bir tutam kisnis tozu
Yapilisi:
Poset cayi ve kakuleleri 1 cay bardagi kaynar suda bir kac dakika bekletin,sekerini katin.Soguduktan sonra süzgecten gecirin.Yogurda ekleyin ve karistirin.Bardaga koyun.Tarcin serpin.

10 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Çok basit ve o kadarda nefis olduğunu düşünüyorum..Kakuleyi çok yeriz iş yerinde..))Hepside benim sevdiğim tatlardan..Bende hazırlayıp denemek istiyorum..Paylaşımın için teşekkürler tatlım..


Sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok değişikmiş canım ellerine sağlık...
Hayırlı cumalar..

Sevgi Küçük dedi ki...

yapımı basitmiş. güzel bir tada benziyor.
ellerine sağlık

müjde dedi ki...

Çok farklı.Daha önce hiç duymamıştım.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Zeynep'in Evi dedi ki...

ben bu siteye girdiğimde bi dinginlik bi huzurla doluyorum..arka fondaki müzik çok dinlendiriyor beni..

Eya dedi ki...

Serapcigim hosgeldin... harika tariflere kavustuk yine...sevgilerimle


zehra

sevimin sayfasi dedi ki...

Ramazanı-ı şerifiniz mübarek olsun.Yüce Allahım yaptığınız duaları ve hayırlarınızı geri çevirmesin..dualarda buluşmak üzere....

pelince dedi ki...

Hiç içmedim,denemek lazım... Sunum nefis...ellerine sağlık..
Hayırlı ramazanlar..

ss dedi ki...

çok güzel bir içecek olmuş ellerinize sağlık..

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Ellerinize sağlık.
Olsada içsek...
O alt tabaktan düşmüyümü?