28.2.10

Cevizli rulo kurabiye



                                                         CEVIZLI RULO KURABIYE
Malzemeler:
Ici icin
100 g ceviz(iri cekilmis)
50 g seker
1 paket vanilya sekeri
1 tatli kasigi kakao
3 yemek kasigi süt
Hamuru icin
250 g un
bicak ucu kabartma tozu
100 g seker
1 yumurta
Üstü icin
25 g tereyagi  ve 3 yemek kasigi kayisi receli
Yapilisi:
                                               Ic malzemeleri karistirin.bir kenarda beklesin

Hamur malzemelerini bir kaba koyun mikser ile ilk önce düsük ayarda sonra hizlandirarak malzemeleri  karistirin

Hamuru unu bir zeminde 40x20cm lik bir dikdörtgen halinde merdane ile acin.ortasindan ikiye kesin 20x20 cm lik olsun.
Tereyagini eritin hamurun üzerine sürün.Bu arada dört bir  kenarlarindan 1cm lik yere sürmeyin.
Ic malzemeyi iki hamurada bölüstürüp dikdörtgenleri sikica sarin.

                                                            1 gece buzdolabinda bekletin!
Ertesi gün firini 200 derecede isitin.Tepsiye yagli kagit yayin,rulolari 1/2 cm lik dilimlere kesin,tepsiye yayin ve yaklasik 10 dakika pisirin.
    Kurabiyeler soguduktan sonra receli bir süzgeceten gecirin hafif isitin ve kurabiyelerin üzerine sürün.

    34 yorum:

    keskinli dedi ki...

    SERAPCIM;
    enfes görünüyor kurabiylerin hani insanin elini uzatip alasi geliyor
    iki tancik ver bari :))
    ellerine saglik canim sevgiler iyi pazarlar

    Unknown dedi ki...

    Ellerine saglik canim arkadasim... Özledim seni ve güzel tariflerini... Yine sahane bir tarif yayinlamissin... Benim icin de bir tane ye, Afiyetler olsun... Sevgilerimle, güzel bir pazar günü diliyorum...

    Unknown dedi ki...

    canım ellerine sağlık harika görünü
    yor.Bende benzer hamurla elmalı ve cevizli yaparım üstüne marmelat sürmek harika fikir kocaman öptüm..

    ANNEMİNELİ dedi ki...

    Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.sevgi ve saygılar.

    Unknown dedi ki...

    selam:)
    kurabiye hem değişik hem çok güzel görünüyor denenecekler arasına kaydı yapıldı inşaallah teşekkürler sevgileeeer ☺

    TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

    ne guzel bır göruntu olmus canım ellerıne saglık:)uerıde parlak pparlak ye benı dıyor:)aldım bır tanee sevgiler

    GÜLSÜM dedi ki...

    ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYYORRRR

    Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

    SERAPCIĞIM NE HOŞ BİŞEY OLMUŞ
    Kayısı ve tereyağ ! süpper.

    bir dilim bir tutam dedi ki...

    Aysecim, tabiki canim sende alabilirsin.Sanada iyi pazarlar..


    Filizcim vallahi su siralar yogun odugum icin arsiflerden tarifleri yayinliyorum.Yani anlayacagin bu mamalar coktan kalcalarda yerini aldi.

    Deryacim tesekkür ederim canim..

    Annemineli tesekkürler...

    Papatya68 soguk bir Almanyadan sicasik sevgiler...

    Tülincim Sevgiler


    Gülsümcüm iyi bir pazarlar..

    Nunucum ziyretin ve güzel yorumun icin tesekkürler.

    sevimin sayfasi dedi ki...

    serapcim gine süper bir tarif vermisin, bende mutlaka denemem lazim, tam benimde sevdigim tadlardan
    ellerine saglik canim, güzel bir pazar günü diliyorum

    emelce yemek dedi ki...

    harika gorunuyorlar.her nekadar alerjimden dolayi senelerdir ceviz yiyemesem de .tadini tahmin edebiliyorum.ellerine saglik.

    EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

    ellerine sağlık.hiç denemediğim bir tat.sevgiler.

    sevgi dedi ki...

    nasıl leziz bir görüntü bu, ellerine sağlık canım. en kısa sürede denemek üzere aldım gittim tarifini.. sevgiler..

    PERI dedi ki...

    Nefis bir goruntu, tadini zaten tahmin edebiliyorum, benimde cok benzer bir kurabiyem var cunki. Ceviz, tereyag, dayanilmaz bir lezzet. Ellerine saglik Serap'cigim.

    Unknown dedi ki...

    mmm nefis görünüyor ellerine saglik afiyet olsun canim öptüm.

    peynir hösmelimi dedi ki...

    Canim arkadasim güzel dileklerin icin tesekürler:))
    Kurabiyeler harika ellerine saglik.
    Sevgilerle.

    bir dilim bir tutam dedi ki...

    Sevimcim denemeni tavsiye ediyorum degisik bir lezzet....

    Emelcim senin adina üzüldüm.Ceviz benim mutfagimin vazgecilmezidir.Vallahi yesil salataya bile koyarim ben..

    Ezgicim ziyaretin icin tesekkürler...

    Secgicim umarim begenirsin.


    Ehh Pericim bu tarif Amerikan lezzetidir..Arada yasamis olan bir arkadasima ikram ettigimde bayagi beyendi ve iste ben bu tarifi ariyordum dedi....


    Gülcan tesekkürler canim...

    Meralcim ziyaterin icin tesekkürler

    Adsız dedi ki...

    Harika bir görüntü,elinize sağlık,sevgiler...

    Özlem dedi ki...

    Serapcım, görüntü ayrı güzel, tarif ayrı bi güzel, eline yüreğine sağlık...

    pelince dedi ki...

    Serap bu nasıl güzelliktir böyle,nefis... cevize zaten bayılırım.. ellerine sağlık...

    güzel bir hafta diliyorum..

    lezzettabağı dedi ki...

    Serapcığım. bu kurabiyeden sana sormadan yedim çünkü fotoğrafların (kevser'inkilerde öyle) öyle canlı ki uzanıp alınacak türden..Tariflerin dersen ona keza.. Ya bunun sırrını söylersiniz ya da bilmiyorum naparım.. kıskanmıyorum sakın yanlış anlaşılmasın ama bloğuma bende böyle büyük ve net fotoğraflar koymak istiyorum... sevgiler Türkiye den..

    Unknown dedi ki...

    Canim benim, birsey yazmasan da olur, sen geldin ya bloguma... Bu bana yeter.... Ama begenmen beni bir kat daha mutlu etti... Sevgilerimle, anneciginin de ellerinden öpüyorum...

    Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

    Canim,
    bu parlak güzellikteki kurabiyelerin karsisinda benim gibi bir ceviz sever kendini zor tutabilir:))

    Son glazürü de hayli bir güzellik katmis bu kurabislere, ellerine saglik canim benim.

    Sevgilerimle ve kocaman öptüm.

    sarımutfak-hande dedi ki...

    ımmm nefis ellerine sağlık

    Unknown dedi ki...

    CANIM BENIMMMM HOSGELDIIIINNNN,,,,,, Sevgilerimle, kocaman öpüyorum...

    Sevil Şahin dedi ki...

    ellerine sağlık canım nefis olmuş
    afiyet bal olsun
    sevgiler

    PAPATYA PRENSES dedi ki...

    ufff çok enfes görünüyorlar. ellerine sağlık canım..

    Unknown dedi ki...

    Tekrar Merhabalar Serabim... Telefonda da dedigim gibi, hazir kaliplari elime almisken birkac seyi daha keseyim dedim, elmalar denk geldi... Kesmisken de komposto oldular... Biliyormusun, hala düsünüyorum, baska neleri sekillendirsem diye... Cok keyifli, coookkk... Seni kocaman öpüyorum... Sevgilerimle arkadasim...

    kalpkurabiye dedi ki...

    ELLERİNİZE SAĞLIK HARİKA GÖRÜÜYOR KURABİYELER DENEYECEĞİM LİSTESİNDE:))

    Yemekbahane dedi ki...

    Serap merhaba,

    Bu kurabiye nefis gözüküyor.Ellerine sağlık.

    Sevgiler,
    Müge

    atesböcegi dedi ki...

    ay bunlar ne nefis görünüyor. tamda kendime bir kahve yapacaktim. yaninda ne iyi gider. ellerine saglik canim. güzel bir hafta sonu diliyorum sevgiler Ümmühan

    Unknown dedi ki...

    Yarin gelecek olan misafirlerim için bu kurabiyeyi yapmaya karar verdim ama ne yazikki hamurda hüsrana ugradim. Sivi olmadigi için (yeterince az yumurta belki) hamur, hamur olmadi, oldugu gibi un ! Unu ve sekeri terazimle tartigim halde. Nerden kaynaklandigini açiklayabilirmisiniz acaba? :(

    bir dilim bir tutam dedi ki...

    Aylacim yasadiklarin icin cok üzüldüm...Sayfamdaki tariflerin hepsini ama hepsini bilhassa kendim denedikten sonra yayinlarim..
    Bu kurabiylerde ise mutfagimda o gün kizim ile birlikte bir kac cesit kurabiye yaptigimiz gün yayinlamistim..Ikimizde mutfakta idik.Bir sorun yasamadik...
    Ama ben bunlari birdaha pisirip neyin eksik olup olmadigini anlamak istiyorum..
    Tekrar özür diliyorum...

    Unknown dedi ki...

    Tariflerini hep begenerek denediklerim oldu. Sorun bende de kaynaklana bilir (hem yuzde yuz :D), özür dilemene gerek yok, gerçekten. AMa sivi madde olmadigi için belki hamur toparlanmadi, tekrar denediginde açiklarsan sevinirim,(belki malzeme listesinde eksiklikte olabilir)çok lezzetli bir kurabiyeye benziyor. Yeniden ellerine saglik