5.3.10

fas yemegi

Kimden fas yemegi
ETLI HURMALI  YEMEK
 (Fas Mutfagindan)
Malzemeler
800 kuzu kusbasi-kemiksiz
2 patates
2 -3 havuc
1 avuc cekirdegi cikmis hurma
1 kase haslanmis nohut
1-2 tatli kasigi rendelenmis taze zencefil
biraz beyaz biber,tuz,kimyon
biraz safran
1 sogan
2 dis sarmsak
zeytinyagi
1 litre etsuyu
Yapilisi
Sogani yemeklik dograyin ve zeytinyaginda hafif kavurun
Etleri ekleyin ve suyunu cekene kadar kavurun.Tuz ,beyazbiber, zencefilili sarimsaklari ve et suyunu ekleyin ve biraz kaynatin.
safrani ekleyin
Diger tarafta havuclari ve patatesleri soyun.Havuclari ücgen  ,patatesleri yarim daire seklinde kesin.Etlerin pismesine yakin havuc ve patatesi ekleyin sebzeler yumusayinca hurmayi ve nohutu ekleyin.

21 yorum:

Saglıklımutfak dedi ki...

oooh süpersin canım . bayılırım böyle yemeklere. bu arada dün akşam senin elmalı tatlını yaptım vanilya soslu olanı. çok beğenildi. öptüm yanaklarından. sevgiler

humeyra dedi ki...

Yemek nasıldır bilmem ama tabak çok şık duruyor. Görüntüsü etkiledi beni.

Özlem dedi ki...

Serap'cım, yine harika bir görüntü ile başbaşa bırakmışsın bizleri. Tarif de nefis, içindeki zencefil kimbilir ne güzel bir tat katmıştır bu yemeğe, eline sağlık

bir dilim bir tutam dedi ki...

Hilalcim afiyet olsun canim.Sevgiler


Hümeyra tadida görüntüsü kadar hem güzel hem farkli...


Özlemcim aynen öyle zencefil ve safran cok degisik bir tat verdi yemege...

Unknown dedi ki...

Serapcım her zamanki gibi harikasın
ellerine sağlık.Sunumda çok şık koca
man öpüyorum...

pelince dedi ki...

Serapcım nasıl nefis gözüküyor,bende böyle bol baharatlı tatları çok severim..
ellerine sağlık...

Sevgiler yolluyorum...

Unknown dedi ki...

Serapcigim, bayildimmmm... Yemegine de, tabagina da. Ama tabagina birazcik daha fazla vuruldum... o ne güzel birsey.... Ellerine ve zevkine saglik benim zarif arkadasim.... Fotograf süper cikmis... Isigi harika yakalamissin... Tek kelime ile dergilik bir resim... Tebrik ediyorum seni... Sevgilerimle, ben de güzel bir hafta sonu diliyorum...

rumma dedi ki...

Bizim damak tadımıza uygun bir tarif ellerinize sağlık sevgiler..

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

değişik tadları öğrenmeye meraklıyımdır.ellerine sağlık.sevgiler.afiyetler olsun.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ellerıne sağlık değişik bir tarif..
Afiyetler olsun bereketi ile..

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlık albenili görünüyor gerçekten..

Unknown dedi ki...

Hiç duymadım çok değişik bir yemek birbirnden çok farklı tatlar bir araya gelmiş nasıl bir lezzet çıktı görmek lazım eline sağlık sevgiyle kal canım

bir dilim bir tutam dedi ki...

Pelincim yorumun icin tesekkürler.

Deryacim tesekkürler canim..


Filizcim vallahi bu tabagi görünce banda vuruldum ama benim olmadigi icin sadece 1 resimlik ödünc aldim...

Rummacim kesinlikle öyle....

Ezgicim yorumun icin tesekkürler..

Sevilcim yorumun icin tesekkürler..

Kalpkurabiyem sagol canim...

Papatya ziyaretin icin tesekkürler.Sevgiler.

Yemekbahane dedi ki...

Müthiş gözüküyor,ellerine sağlık

Sevgiler
Müge

PERI dedi ki...

Arkadasim, cok guzel bir tarif, resim, dekor harika. Ellerine saglik.
Severim degisik lezzetleri denemeyi :))Sevgiler

keskinli dedi ki...

canim cok degisik bir yemekmis gercekten hic fas mutfagindan tadmadim ama denemekde fayda var
ellerine saglik

serapcim kiyam konusunda sana katiliyorum bende artik etten cektirip aliyorum hazir cekilmis almiyorum daha iyi oluyor
birde hazir baharatlari bende sevmiyorum ama o köfteyi arkadasda yiyince hosuma gitti deneyince süper oldu ciloglu baharatai denemek istersen !!
SEVGILER ÖPTÜM

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Değişik bir lezzet şahane görünüyor ellerine sağlık adaşım:) kocaman sevgiler

LEZZETİKRAM dedi ki...

ay harika gözüküyor ellerine sağlık ,foto da çok güzel olmuş
sevgiler

MELİS dedi ki...

Ulusumuzun,dünyanın ve sizin "Dünya Kadınlar Günü"nü kutlar,deprem kayıplarına rahmet dilerim.

Sevgiler

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Bugün çok sinirliyim Serap hanım çok..

Bugün "Dünya Kadınlar Günü" diyorlar.Kınıyorum,kızıyorum.yine isyanlardayım arkadaş.Ne demekmiş kadınlar günü?Onlar olmasaydı kimi dövüp,eziyet,naz yapacaktık.Onlar olmasaydı,biz kahvede,meyhanede zevk yaparken,kim tarlada çalışıp ekinimizi biçecek,paramızı cebimize koyacaktı?Onlar olmasaydı,bebelerimizi kim besleyecek,büyütecek,önümüze aş koyacak,gece koynumuza girecekti?Onlar olmasaydı,kim sabahın beşin de kalkıp fabrikalarda çalışacak,otuzuna gelmeden göçüp gidecekti?Onlar olmasaydı,bizim suçumuzdan erkek çocuk vermedi diye kimin üzerine kuma getirecektik?Onlar olmasaydı,kimi beşikkertmesi yapıp,daha on ikisine gelmeden kuzen oğlunun koynuna sokacak veya berdele verecektik?Onlar olmasaydı,kim pazarlarda,çarşılarda,şirketlerde ezen erkeklerle omuz omuza çalışacaktı?Onlar olmasaydı,öfkemizi,hırsımızı kimden çıkartıp,ölesiye kimi dövecektik?Onlar olmasaydı,et pazarında kimler dört ekmek parasına delikanlılarımıza hizmet verecekti?Onlar olmasaydı,kimin emeğini bu kadar kolay sömürebilecektik?Onlar olmasaydı,kimler Kur'an kurslarına,hacılara,hocalara,falcılara gidip Arap sermayesine katkıda bulunacaktı?

Hadi bunlardan da geçelim arkadaş;onlar olmasaydı Kurtuluş Savaşı'nda emperyalistlere kimler şamarı nasıl atacaktı?...Vatan kurtuldu da iyi mi oldu sanki?Şimdi yönlerimizde rengarenk bayraklar,bulvarlarımızda rengarenk yabancı bayanlar dalgalansaydı kötü mü olurdu yani?Çok kızıyorum,çok kınıyorum bu kadınlarımızı arkadaş.İşte bunun için karınlarından bebeyi,sırtlarından sopayı eksik etmeyelim.Suçu olsun olmasın her gece basalım sopayı,nasılsa bilmediğimiz bir suçu vardır onların.

Çünkü onlar bizim kadınlarımız,
doğuştan suçlu kadınlarımız!

Jivago

Esradan dedi ki...

ellerinize sağlık,harika görünüyor.
Hz.Mevlana der ki;Bulutlar ağlamasa yeşillikler nasıl güler?sevgiler