4.1.10

Cevizli safranli kek

CEVIZLI SAFRANLI    
            KEK

Malzemeler:
250 g tereyagi
250 g pudra sekeri
250 g un
4 yumurta
1 tatli kasigi (silme) kabartma tozu
1 avuc ceviz
1 tutam safran
1 paket vanilya sekeri
Yapilisi:
Safrani bir kabin icinde, üzerine biraz sicak su dökerek cözülmesini ve rengini cikarmasi icin bekletin.
Oda sicakligindaki tereyagi, pudra sekerini ve yumurtalari bir cam kaba koyup en az 10 dakika cirpin.Bu süre icinde safrani ekleyin.Hamur koyu bir kivama gelip kabaracak.Un,kabartma tozu ve vanilya sekerini eleyerek ekleyin.Cevizleri katip yagli bir kek kalibinda 160 dereceli firinda yaklasik 1 saat pisirin.

Serap diyorki.... Ben Dr Oetkerin  safranli kabartma tozunu kullandim....

28 yorum:

Aysultan dedi ki...

Çok güzel görünüyor:)))
ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Serap'cım ellerine sağlık harika bir kek olmuş.Sayende Dr.oeetkerin safranlı kabartma tozunuda öğrendim
Mutlu haftalar sevgiler...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Ohhh Ne güzel bir görüntü.Safranın kokusu da sinmişdir şimdi o nefis kek e..Rengi zaten başlı başına albenili olmuş.
Ellerine sağlık...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Kek harika gorunuyor! Ellerine saglik.

Yeni yilin sana guzellikler getirmesini diliyorum. Hollandadan sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik nefis görünüyor cevizli keklere bayilirim sevgiler

Ordanburdanhayattan dedi ki...

sanırım bu urun Turkiyede yok degil mi Serapcım?
cok muazzam bir kek olmus ellerine saglık

GÜLSÜM dedi ki...

BEN BUNU DAHA GÖRMEDİM MARKETTE:) DENEMEK LAZIM TEŞEKKÜRLER....

birsence dedi ki...

bence süper bir tarif ellerine sağlık serapcığım....

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aysesultan tesekkür ederim...

Deryacim bende yeni kesfettim.Ama Türkiyede varmi bilmiyorum....

Sevdalitatlar aynen dedigin gibi oldu...Hem icine hem eve sindi o mis gibi koku....!

Selmacim yorumun ve iyi dileklerin icin tesekkürler....Bende Holladaya selamlarimi yolladim..


sevgili gülcan tesekkürler canim..


Sevgili Yasemin bu ürün Almanyadada cok yeni..Türkiyede varmi bilmiyorum?O yüzdende tarifi safran ile verdim.......Dr oetkerin cogu ürününü Türkiyede bulmak mümkün belli olmaz belki kisa boir süre sonra buda reyonlarda yerini bulur...


Gülsümcüm sanada tesekkür ederim...Yaseminede dedigim gibi Safranli kabartma tozu Türkiyede varmi bilmiyorum.....Ama hic sorun degil.Safran bulursan olay bitmistir zaten.....

Birsencim sagol canim...sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

sevgili serap ne güzel olmuş kekin ellerine saglık afiyet bal şeker olsun tatlım
sevgiler

Işıl dedi ki...

cevızlerı nasıl boyle duzgun kestın hayret

tub@ dedi ki...

ellerine sağlık canım, gerçekten çok güzel görünüyor

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevilcim tesekkür ederim...

Isilcim kek piserken evi okadar güzel bir koku sardi ki keki cikar cikmaz kestim.Tabiki taze olunca hem kek dilimi parcalandi hemde cevizler kekin disina cikti....Neyse ama tadi cok güzeldi..
Ertsesi gün yine bir iki dilim kesmek ictedigimde dilimlerin daha düzgün kesildigini farkettim.



Demekki isin püf noktasi kekin sogumasi imis....

Tugbacim tadida görüntüsü gibi güzeldi...

pelince dedi ki...

Safranın rengi ne çok yakışmış.. kabartma tozu belki yakında buraya da gelir... eline sağlık...
mutlu yıllar diliyorum..

Özlem dedi ki...

Safranın verdiği renge bayılırım, sıcacık bir sarı, kekte de çok güzel olmuş, ellerine sağlık.
Mutlu yıllar dilerim...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Pelincim tesekkür yeni yil dileklerin icin tesekkür ederim.


Özlemcim güzel yorumun icin tesekkürler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Safranı pilav da denemiştim.Bloğumdada var ama kekte hiç denemedim.Mutlaka deneyeceğim.Elinize sağlık Sevgiler.Mine

lezzetsefasi dedi ki...

Deyisik bir kek olmus,Ellerinize saglik.
Sevgiler,
Sefa

Pembe Tatlar dedi ki...

Serapcığım ellerine sağlık canım...

Aybike Ceylan dedi ki...

Serap'cigim,

Bak simdi, cayin yanin da ne kadar guzel olurdu. Ellerine saglik, harika olmus...

Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

İnanın bu kek çok güzle poz vermiş ama bu poz için hazırlayanda güzle hazırlamış:)
ellerinize sağlık ne diyeyim akşam çayına olmasını dilerdim:)
bu arada teşekkürler dr oetker'in bu kabartma tozunu sayenizde ilk defa gördüm.

Gaye dedi ki...

Geçn gün aktardan tam safran alıyordum sonra vazgeçtim. alıp denemek lazımmış..elinize sağlık..

sevimin sayfasi dedi ki...

kekin nefis görünüyor, yanina cayda oldumu tamam demektir
ellerine saglik canim
bulusacagimiz günü bende sabirsizca bekliyorum, simdiden bir heycan var icimde hic sorma
öpüyorum canim

Unknown dedi ki...

Sevgili arkadasim, sayfamda sana verilmiş bir ödülün var. Canım bu harika blog, ödülü hak etti bence. Seni çok öpüyor sana kucak dolusu sevgiler yolluyorum.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Münster,hani insanin ici bazi günler kipir kipir olurya,nedenini bilemezsin, öyle önemli bir gün dedegildir ki sevinecek heyecanlanacak bir sey olsun.
Iste bende bugün yataktan kalktiginda icimde bu kara kisa nazaran bir cosku bir sevinc vardi...Böyle günlerde o günüm genelikle güzel gecer.Olumsuz herseye arkama birakirim....Dert etmem...
Ve böyle bir ruh haliyle blogumu actim ve bana layik gördügün bu degerli ödülle karsilastim..
Cok ama cok tesekkür ediyor.seninle tanisabilmek icin , yani o büyük günü iple cekiyorum.BERLINDEN SEVGILER

sevgi dedi ki...

Sayfamda senin için bırakılmış bir çiçek var alırsan sevinirim. Sevgiler..

bir dilim bir tutam dedi ki...

NE MUTLU BANA...!BIR HAFTADA IKI KISIDEN IKI AYRI ÖDÜL. YASASIN...!!!!
ARKADASLARIM SEVGILI MÜNSTER VE SEVGILI SEVGICIM BANA LAYIK GÖRDÜGÜNÜZ BU ÖDÜL ICIN TESEKKÜRLER

durutarifler dedi ki...

Dr. otkerin safranlı ürününü bilmiyordum. bir şey öğrenmiş oldum. Paylaşım için teşekkürler.