9.2.10

Kayisi tatlisi

Sadece 3 malzemeden hazirlayabileceginiz pratik ve dogal bir tatli tarifi..Kayisi-soyasütü ve ceviz hepsi bukadar..

SOYA SÜTLÜ KAYISI TATLISI
Kayisi tatlisiBu tatliyi  Sertap Erener'den ögrendim.Kolay ve hafif oldugundan ilgimi cekti.Evimde herzaman farkli tatlarda hazir soya sütü ve günkurusu -Güneste kurutulmus islem görmemis kayisi-oldugundan hemen hazirladim.


KAYISI TATLISI
Malzemeler:
500 g Gün kurusu -Natürel kayisi
1/2 l soya sütü( ben vanilyali süt kullandim)
Yapilisi:
Kayisilari soya sütüne batirip en az 24 saat bekletin.Cikarip üzerine ceviz veya tarcin serpin...Arzu ederseniz sütünüde üzerine dökebilirsiniz.


Hazirlik süresi 5 dakika
Bekleme süresi 24 saat

Serap diyorki...
 Bu tatlliyi yaparken  kayisilarin muhakak yumusak yani taze kurutulmus olmasi gerekiyor.Elinizdeki kayisilar cok kuruysa daha önce biraz sicak suda bekletebilirsiniz...



25 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

serapcığım
ben sadece gün kurularını tek tekkk alsam ,
emeğini çiğnemiş olmam dimi canım..
:)

ceylin dedi ki...

canım merhaba

çok değişik ama nefis bir tatlıya benziyor.
"-bunun rengi neden turuncuu?" diye kayısı yemeyen kızıma belki böyle yedirebilirim :))

mutlaka deneyeceğim

iyi bak kendine
sevgiler

Unknown dedi ki...

Canim arkadasim, biliyor musun, su an günkurusu yiyordum ki, sayfani güncelledigini gördüm, baktim ki sende de günkurusu.... öylece kalakaldim... Hepsini bitirmemis olmayi diledim biran,,, Ama neyse yarin yine alip, tarifini deneyecegim... Ellerine saglik... Sevgilerimle...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Serap'cim,
valla acik söylemem gerekirse, soya sütünün tadini hic bilmem, sadece cok saglikli bir icecek oldugunu biliyorum. Vanilya aromali sütün ama kayisilara cok yakisacagindan eminim, ellerine saglik diyorum canim, yine cok degisik ve bir o kadar da saglikli bir tarifle karsimdasin!

Sevgilerimle

birsence dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık canım benim....

*****

bu ay YE ETKİNLİKLERİnin ev sahibeliğini ben yapıyorum..Davet yemekleri konulu etkinliğime katılımını bekliyorum ....

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Soya sütü yada vanilya sütünü bulmak ne yazık kı kolay değil..
Ellerıne sağlık değişik bir tarif..
Soya sütü veya vanılya sütü ayrı bır lezzet katmışdır tatlıya..

Sevgilerle..

rumma dedi ki...

Merhaba Serap hanım , enteresan bir tatlı gerçekten, ama şu soyanın genleriyle oynadıkları söylentilerinden sonra soyalı ürünlere biraz daha mesafeliyim..:(

Normal sütle de yapılamaz mı acaba..:)

sevgiler

Eya dedi ki...

Arkadasiiim...bende izlemistim bu programi. Hatta tüm sevdigim tatlat bir arada ve cok kolay, dogal bir tatli.Nefis, ellerine saglik, sevgilerimle

zehra

bir dilim bir tutam dedi ki...

Nunum ne emegi? vallahi süte batirip bekliyorsun hepsi bukadar...Ama yine sen bilirsin.


Ceylin yorumun icin tesekürler..

Sevgili Filiz nekadar tesadüf öyle degim mi? Ama kesinlikle öneririmcünkü cok hafir bir tatli.

Kevsercim ben arar sira soya sütü icerim.Sadesini pek sevmedim.Bizer nekdar sansliyiz ki burada cesit cesit var..
Birde biz kadinlarin soya ürünlerini daha fazla yememiz gerekiyor.
Biryerde okumustum.Yapilan bir arastirmaya göre soya tüketen ülkelerde ki bu Japonya kadinlarin menapoz dönemlerini daha sikayetsiz geciriyorlarmis..

Birsencim davetin icin tesekkürler.Birseyler hazirlamaya calisacagim.

Sevilcim ben genellikle tariflerimi yayinlamadan önce Türkiyede yasayan Kuzenime o ürünün Türkiyede satilip satilmadigini soruyorum.Bu Soya icinde gecerli.Tabiki Istanbulun disinda daha cok ufak yerlerde bulmak zor.Ama süt ile yapilabilinir.
SEVGILER

durutarifler dedi ki...

Süper pratik ve bir o kadar besleyici bir şey olmuş bu böyle. Tam denemelik ellerinize sağlık. Süper

bir dilim bir tutam dedi ki...

Zehracim o gün Sertap Erenerden birde balik tarifini not aldim onuda kismetse yakinda yayinliyacagim..

Nilaycim tesekkürler canim

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba kayisilar muhtesem görünüyor tadida kesin harikadir..Degisik ve güzel bir tarif..ellerine saglik arkadasim
Sevgiler
Cali

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik nefis bir tatli olmus afiyetler olsun.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Peki kurutulmuş Malatya kaysısı
kullansak olurmu?

13 Şubatta bir arkadaşın doğum
gününe yaptırmalıyımda..........

Saygılarımla,

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Merhaba Serapcigim,bloguma yapmis oldugun güzel yoruma tesk. ederim..Almanyadaki blogcular toplantisindan blogcu bir arkadasin bu konuyla ilgili olarak yazisi ve fotograflari yayinlamasiyla haberim oldu..
Ben Braunschweig sehrinde yasiyorum..Ilkbahardaki toplantiya seve seve gelmek isterim eger bulusma yeri ve tarihi uygun olursa..
Güzel paylasimlarda bulusmak üzere..
Sevgiler

eldivenlerim dedi ki...

değişik bir tad, enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim süperrrr bir sunum bayildim, tuz biber dergisindeki tariflerde aynen öyle
ellerine saglik canim, cok degisik bir tarif olmus

bu aralar sizleri ihmal ediyorum, kusura bakma canim
kocaman öpüyorum canim

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm çok değişik serapcığım sunumun süper ellerine sağlık canım...

Peri dedi ki...

Iade i ziyarete geldim :) Sen benim zaten takibimdeydin!! Harika seyler yapiyorsun, hemserim benim. Sitende hakkinda bolumun yok, o yuzden Berlin'den oldugunu bilemedim. Iyiki yazmissin cok sevindim.Simdi okyanus otesindeyim ama tum gecmisim, ailem orada.Her firsatta geliyorum. Mutlaka goruselim.Bilgi alisverisinde bulunuruz, ABD'den sevgiler.

Unknown dedi ki...

Cok tesekkür ediyorum Arkadasim... Sana da mutlu, huzurlu, güzel bir hafta sonu diliyorum.... Sevgilerimle

Mutfak Havlusu dedi ki...

değişik bir tatlı.bu kayısıyı tek başınada çok severim böyle de bir denenmeli.ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Serapcım canım muhteşemsin ellerine
sağlık kocaman öpüyorum...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Değişik bir lezzet benim için sütde değişik... Kayısılar nefis görünüyor sunumda şık olmuş...Ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canimsin,
ananasli kokoslu cheesecake sizlere simdiden afiyetler olsun diyorum.
Insallah anlatimimda ve yapim asamalarinda bir sorun olmamistir, begendiysen ne mutlu bana.

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu tatili diliyorum ve Menden'den kocaman sevgilerimi gönderiyorum.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Canım hem çok pratik hem de çok sağlıklı bir tatlı olmuş..Mutlaka deneyeceğim ben de. Ellerine sağlık.
Sevgiler:).
aslı