10.9.10

yaban mersinli krema

                                           yaban mersinli krema
YABANMERSINLI KREMA
4-5 kisilik
Malzemeler:
200 ml süt
200 ml krema
1 tane cubuk tarcin
3 yumurta sarisi
150 g seker
3 yemek kasigi nisasta (tepeleme)
300 g yabanmersini
2 kasik su
Yapilisi:
Süt ,krema ve cubuk tarcini bir tencereye koyup bir tasim kaynatin.Sogumasi icin bir kenara birakin.
Nisastayi su ile inceltin icine yumurta sarilarini ve sekeri ekleyip karistirin. Sogumus olan sütün icinden tarcini cikarip nisastali karisimi ekleyip tencereyi tekrar atese koyun.
Sürekli karistiriarak koyu bir kivama gelmesini saglayin.
Daha sonra kase veya bardaklara kat kat krema ve yabanmersini olarak doldurun.

32 yorum:

Unknown dedi ki...

Günaydinlarrrr arkadasim, tekrar iyi bayramlar diyor ve bu sahane pudingten bir bardak aliyorum... Ellerine saglik..... Yiyenlere de afiyetler olsun... Sevgilerimle öpüyorum...

nesrin dedi ki...

Nefis bir görüntü. Ellerine saglik ablacigim. Sevgiler...

Narince dedi ki...

Bayramın kutlu olsun Serap, ailenle sevdiklerinle nice mutlu yıllar dilerim...

eda dedi ki...

selamlar arkadasım buralardan oralara-
Dün blogunuzda yine bayagı dolaştım nane receli yokmuydu sizin blogda cok şık görünüyordu ama bulamadım-yapmak istedim-sanırım yanıldım-
googlede aradım bazı tarifler vardı ama yapraklar yemyesildi benim gördüğümde-
Bu kadar güzel şık blogunuzda kendime yaptıgım masa örtüm var evde kalan güllerle hazırladıgım ve cok begenilen- inanın sizede yapıp yollamak isterdim-
Böğürtlene bayılırım dondurma ilede sanırım böyle bir kup hazırlanabilir-

SEVGİYLE KALINIZ ARKADASIM-

fatma dedi ki...

harika renk, harika sunum,eminim harika bir tat.serapcim tekrar bayramini kutlar hayirlara vesile olmasini diliyor herseyin gönlünce gecmesini diliyorum.ayrica tüm blogcu arkadaslara hayirli bayramlar diler sevgilerimi iletiyorum.

Baharcicegi dedi ki...

SIZINDE BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN;SEVDIKLERINIZLE NESELI HUZURLU MUTLU BAYRAMLAR DILERIM HER NEKADAR GURBETTE SEVDIKLERIMIZDEN AYRIDA OLSAK
IYI BAYRAMLAR

bir dilim bir tutam dedi ki...

Edacim güzel yorumun icin tesekkürler.Bahsettigin tarif Nane receli..
Bu ayki Tuz Biber Dergisinde yayinlandi.Tarifi oradan alabilirsin.Anlasma geregide bende öbür ay sayfamda yayinlayacagim.

Sevil Altunel dedi ki...

sevdiklerinle hep beraber sağlıklı,mutlu,huzur dolu nice bayramlara ulaşmanızı dilerim..sevgilerimle..

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Bayramınızı kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.
sevgiler.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Ramazan Bayramını en içten dileklerimle kutlarım.
Tatlıda nefis görünüyor, ellerine sağlık.

hdidem95 dedi ki...

HAYIRLI BAYRAMLAR DİLİYORUM CANIM ÖPTÜM SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Very delicious. That tastes great with any fruit. We love these kind of fresh treats. Thanks.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Gecte olsa Ramazan Bayraminizi kutluyor,sevgilerimi yolluyorum,elinize saglik,Puding icinde cok tesekkür ederim,nefis!

Serpil.

emelce yemek dedi ki...

cok guzel olmus ellerine saglik

PERI dedi ki...

Iyi bayramlar Serapcigim, hep sevdiklerinle birlikte.
Yaban mersinli kremanda cok nefis olmus...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Bu kremaya her meyve çok güzel yakışır... Ellerine sağlık Serapcığım, geçmiş bayramın kutlu olsun...

Adsız dedi ki...

cahilligimi bagislarsaniz bisi sorcam krema denilen sey sivi schlagobers mi oluyor?

bir dilim bir tutam dedi ki...

Adsiz arkadasim.Estafurullah..!
Krema burada bizim bildigimiz schlagsahne dir.Hani su cirpilinca köpük gibi olan.
Türkiyede bunun adi krema oldugundan böyle yazmak zorunda kaliyorum.
Daha hafif bir sey istersen Rama nin bitkisel sahneleri var.Bunlarin yag orani oldukca düsük.Bunuda kullanabilirsin.
Sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

Serap Hanım,
yaban mersini tazecik nasıl oluyor çok merak ediyorum hiç görmeimm:))
kurusu ile yetinmekte ve bu kremaya hayran olmaktayım:))

mandalincikmazi dedi ki...

Hımmmm
bu ne güzellik :))
nefis görünüyor ellerine sağlık canım ..........
Geçmiş bayramını kutlar güzel dileklerin için çok teşekkür ederim.
Sevgiler .......

Ilker Erdem dedi ki...

Canim cok begendim ellerine saglik. Goruntu super eminim tadi da cok nefistir. Sevgiler

Tijen dedi ki...

Ah bir bulsam maviyemişi bol bol yiyeceğim ama!

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim gine sahane bir tarif yayinlamisin, sütlü, meyvali tatlilari cok seviyorum, yani tam benlik bir tarif olmus
ellerine saglik canim
sunum herzamanki gibi süper...

Adsız dedi ki...

Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
ekliycegim.

dokuzuncubulut dedi ki...

Sevgili Serap, nefis bir tarif olmuş yine... Yaban mersinini çok severim ama, burada tazesini bulmak çok zor.
Ellerine sağlık, sevgiler.

Cafe Pepela dedi ki...

Harika görünüyor..
Şu renge bakın :)

Sevil Şahin dedi ki...

aman allahım benim için sanırım bu bardak kocaman bir kaşık hüpletmek istedim canım ellerine sağlık afiyet bal olsun bu arada aşağıdaki kabaklı beğendiye bayıldım mutlaka yapacağım ellerine sağlık canım
geçmiş bayramınıda kutluyorum tatlım pc başına geçemeyince kutlamak bu güne kaldı :))
sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgicim maalesef twitter ve facebook sayfam yok..Nedense bu gibi sayfalara sicak bakmiyorum....!
Beni buradan izleyebilirsin.Ayrica ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler.Berlinden sevgiler.


Sevgili dokuzuncubulut,Tijende belirtmisti...Gercekten Türkiyede bulmaz bu kadar zormu.?
Buna üzüldüm.Ama saniyorumki ileriki senelerde saha cok bulunur...
Avokado ve brokoli gibi....

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Serap'cığım,
Maalesef buralarda tazesini bulmak çok zor bu meyvenin. Ancak kurutulmuşlarıyla yetinmek zorundayız veya dondurulmuşlarıyla.
Kremayla uyumu çok lezzetli olmuştur herhalde.
Ellerine sağlık.
Şimdi de Şükran'ı ziyarete gidiyorum.
Sevgilerimle,

Birsel ve İrem dedi ki...

Süper bir sunum, ellerinize sağlık. Yaban mersinini bulabilsem ben de birşeyler denemek istiyorum ama hiç rastlamadım. Bir markette donmuş olarak buldum ama çok pahalıydı, almadım. Kısmet artık. Size afiyetler olsun. Bir blogcu dost daha kazanmanıza çok sevindim. Arkadaşınıza güzel paylaşımlar diliyorum.
Sevgiler.

www.pemberehber.com dedi ki...

Birsel'in de dediği gibi Serapçığım, Türkiyede tazesini bulmak çok zor. Görüntü muhteşem ama :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Yurtdışında yaşamanın nimetlerinden işte
yabanmersinini rahatlıkla sahib olmak taze taze burada ne yazık ki(en azından ben görmedim)sahib değiliz anca kurusuna.
neyse avunuruz ya da tattığım günleri hatırlarım sadece:)
ellerinize sağlık.