19.12.10

portakalli pasta"1001 Gece"

      Bu keki 2 haftanin icinde tam üc defa pisirdim..Icindeki baharatlar ve mevsine uygun meyva ile birlikte tam bir kis keki diyebilirim.Adinida icindeki cesitli baharatlardan esinlenerek koydum.Üzerindeki labne peynirinden olusan kremasi ile muhtesem bir tat....
Gecen hafta ise ayni keki kare seklinde pisirerek, bir dogum günü icin seker hamuru ile kaplayip sevgili Sevim'cigimde gördügüm gibi gömlek seklinde misafirlere sunuldu....
                                                           portakalli kek
                                                                                        PORTAKALLI PASTA
                                                                                                     "1001 gece"
Malzemeler
3 portakal (kabuguda kullanilacagi icin asilanmamis olmasi gerekiyor)
250 g seker
6 yumurta
200 g un
200 g ince cekilmis badem
1 tatli kasigi kabartma tozu
1 bardak sivi yag
1 cay kasigi karanfil
yarim cay kasigindan az hint cevizi cicegi veya hint cevizi tozu
Üzeri icin:
400 g labne peyniri
75 g pudra sekeri
antep fistigi
                                                                                                             Yapilisi:
                     *Portakallari iyice yikayip kuruladiktan sonra rendenin ince yerinde 2 tanesinin kabuklari rendeleyin.Kurumamalari icin üzerini örtün.
                     *Diger portakallin kabuklarini patates soyacagi ile ince soyup bicak ile ince dilimleyin veya bu islem icin özel kesici kullanabilirsiniz.
                     * Portakallari hic beyaz yeri kalmayacak gibi (aci olmamasi icin bu cok mühim) kalinca soyun ve gelisi güzel dograyin.Üzerine 5 kasik su koyup  ufak bir tencerede 20-25dak. pisirin.Suyunun tamamen cekmesini saglayin.Daha sonra el blenderi ile püre haline getirip bir kenarda sogumasi icin bekletin.
                      *karanfili havanda iyice ezip un haline getirin.
                      *Seker ve yumurtalari mixer yardimi ile uzunca bir süre cirpin.Bu arada iyice kabaracaktir.Sivi yagi ekleyin.
                      *Un,kabartma tozu,badem unu,rendelenmis portakal kabuklarinin yarisini,ezimis karanfil ve hint cevizi tozunu karistirip yumurtali karisima ekleyin tahta kasik yardimi ile karistirin.Ardindan portakal püresini katin.
                      *Yuvarlak klepceli bir kalibi yaglayip unladikta sonra bu karisimi icine basaltin
                      *175 °dereceli firinda 45-55 dak.pisirin.Kürdan testi yapin...!
                      *Kek bir tarafta sogurken labne peynirine  rendelenmis portakal kabuklarinin diger yarisini  ve pudra sekerini ekleyip purüsüz bir kivama gelinceye kadar karistirin.
                      *Kekin üzerine ve kenarlarina sürün.
                      *Ince dilim portakal kabuklari ve antep fistigi ile süsleyin
portakalli pastapotakalli pasta




gömlek pasta

45 yorum:

nesrin dedi ki...

Serapabla,gömlek gercek gibi olmus.pasta süslemeksanatgibi bir sey. Ellerine saglik.

umutluhayat dedi ki...

harika bir kek.ellerinize sağlık.gömlek ise mükemmel.böyle birşey nasıl yapılabilir diye düşünmeden edemiyorum.sevgiler.

mintinin dünyası dedi ki...

ellerine sağlık canımmm
nefis bir kek olmuş.bademli üstelik.çok beğendim.ama en çok adını beğendim.fikrine emeğine sağlık

emelce yemek dedi ki...

gecen televizyonda 1001 nacht stollen yapmislardi,ben de düsünmüstüm,o malzemelerle yapilan bir keke de o isim yakisir diye,eline saglik,eminim lezizdir

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

serapcığım elelrine sağlık.
harika ve çok çok beğendim labne tadını.
birde ben readerda seni izleyemiyorum :(
sayfada açmakda sıkıntı yaratıyor ?? ne olduğunu anlamaya çalışıyorum, bir çok arkadaşımda bu sorun var,
düzelmesini acilen bekliyor
sevgiler güzellikler yolluyorum.

Limon çiçekleri dedi ki...

Çok nefis görünüyor.bu tadlar kesinlikle favori tadlarım.hindistan cevizine eminim ama karanfil acaba nasıl bir tad verirki?Baskın bir tadı olmuyordur umarım.ellerine sağlık en kısa zamanda deneyeceğim canım.

Unknown dedi ki...

Serapcigim, bu kek eminim misler gibi süper bir lezzete sahiptir,,, ellerine saglik... Hele o gömlek... Bravo arkadasima benim... Yiyenlere afiyetler olsun... Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

Adsız dedi ki...

portakallı pasta çok güzel görünüyor elinize sağlık en kısa zamanda deneyeceğim bu tarife uygun bir çikolatalı pasta tarifide verirseniz sevinirim suna kuvvet

Eya dedi ki...

Arkadasim...tam bende mutfakta duran portakallar ile ne yapsam diyordum...nefis görüntülerle baslattin haftayi, ellerine saglik, bu arada gömlek ayri bir güzel olmus,sevgiler benden...

zehra

Unknown dedi ki...

Peynirli kremaya bayilirim ama hic yapmayi denememistim, bunu mutlaka deneyecegim kuzen:))

Nehir Butik Pasta dedi ki...

portakallı keklere bayılıyorum nefis olmuş
ellerine sağlık arkadaşım

Adsız dedi ki...

pastaniz cok güzel olmus ellerinize saglik.Labne Quark mi oluyor ???


sevgilerle sibel

bir dilim bir tutam dedi ki...

Nesrincim aynen öyle..Sanatki ne sanat saatlerce ugrastim bu pasta icin...

Bernacim bende bu pastayi arkadasimda görüp ne kadar kolaymis dedim..Ama hic öyle degilmis...Bilhassa yakada cok ugrastim coooook.


Emel'cim Minti'cim yorumlariniz icin tesekkürler.

Nunucum cok üzüldüm..Sorunun bir an önce cözülmesini dilerim.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Limon cicegim,
ilk yaptigimda korkudan karanfili az koydum...Yedigimizde ise hic tadini alamadik.Ikinci ve ücüncü yaptigimda tarifteki ölcüye göre yaptim ve cok güzel oldu.

Filizim tesekkürler canim...Her nekadar sizler kadar olamasamda bu yolda yavas yavas ilerliyorum...Ve ilerlemek istiyorum.

Suna'cim ben gecenlerde blogtan bir cikolatali kek yaptim san onu tavsiye ederim.Sevgili Yasemin yapmis.Bende denedim ve cok güzel oldu.Linki icin http://ordanburdanhayattan.blogspot.com/2010/12/cikolatal-super-kek.html


Zehracim canim tesekkürler..Iste elimden geldigi kadar birseyler yapmaya caliyorum..

DAMLACIM SENDEN GELEN YORUMLAR BENI COK MUTLU EDIYOR BIR BILSEN...!

bir dilim bir tutam dedi ki...

Izgüncüm ziyaretin icin tesekkürler.

Sibelcim Labne peyniri Frischkäse dir.Sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim, bende pastayi merakla bekliyordum...süper olmus...ellerine saglik...esininde gecmis dogumgününü kutlarim
sevgilerimle

Ferkay dedi ki...

Serapcım pasta nefis göleğe ise diyecek şey bulamıyorum. Harika..
Sevgiler..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

mmmh cok nefiss görünüyor.. ismide cok hos :)) gömlek seklindeki sunumda cok hos olmus.. gercek gibi :)

ellerine emegine saglik tatlim..sicacik sevgilerimle..

mrscoskun dedi ki...

ellerinize saglik,
portakalli ve limonlu tatlari cok severim:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Serapcığım nefis bir lezzet ellerine sağlık süsleme ise muhteşem sanat eseri gibi...

çeşnici Handan dedi ki...

İkisi de harika olmuş. Gömleğe inanamadım süper doğrusu. Ellerine sağlık.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

SÛPER BIR KEK OLMUS BIR DILIM ALSAM MI ACABA ÔPÛYORUM SENI.

Adsız dedi ki...

Serapcim Masallahin var ne kadar güzel olmus pastalarin tam (Weihnachtene) uygun malzemeler. Karanfili pek sevmem ama deneyecegim ins.

Gömlek harika olmus bu tür pastalarla hic ugrasmadim ama böyle görünce cok özeniyorum. Ileride yardimina mutlaka ihtyacim olacaktir.
Ellerine emegine saglik.

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba benimde güzel bir portakallı ıslak kek tarifim var. Bir gün yapıp yazacağım inş. Ellerinize sağlık sevgileimle..

yeşim dedi ki...

denemek şart oldu yaniii

Ellerine sağlık
sevgilerr

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Nefis bir pasta. Tıpkı diğer tariflerinizde olduğu gibi bu tarifinizde çok güzel:)
Ellerinize sağlık

sevgilerimle

aslı dedi ki...

dokuzuncubulutun tarifinden limon ve mandalina şekerlemesi yaptım. bu tarifi deneyip, üzerini süsleyeceğim.

eldivenlerim dedi ki...

Mmmmmm, çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

pelince dedi ki...

Serapcım öncelikle bana yaptığın yoruma çok güldüm;)) bende Uludağa öyle çıktım.. yahuu barii azıcık kar olsaydı diye ;))

pasta çok nefis ve yumuşacık gözüküyor,portakallı eminim şahane olmuştur... ellerine sağlık...

Kocaman Öpüyorum..

Adsız dedi ki...

offf harika olmuş hemen not alıyorum canım..ellerine sağlık..

TATESAL dedi ki...

Kek enfes görünüyor,ellerine sağlık ama ben en çok gömleği beğendim tek kelime ile muhteşem....

keskinli dedi ki...

tam bir binbir gece rüyasi gibi olmus canim görüntü sahane ellerine saglik sevimin gömlek pastasina bende hayran olmusdum ama seker hamurlari beni sevmiyor:((
seninkide süper serapcim ellerine saglik sevgiler...

Nurselin Pasta Evi dedi ki...

merhaba serap abla pastalar nefis görünüyor bu pastalari tadanlar cok sansli olmali ellerin dert görmesin sevgilerimle

aslan dedi ki...

Ellerinize sağlık. Bu pastayı "taze" antep fıstığıyla mı,çifte kavrulmuşu
ile mi yapacağız? Dostlukla..

yemekbiraşk dedi ki...

elinize sağlık gerçektende nefis olmuş
sevgiler..

Avrupa'da yasam dedi ki...

nefis bir kek hemen deneyecegim.Serap Hanimcigim sizi mimledim,bloguma ugrayabilirmisiniz?

narcicegirengi dedi ki...

Ellerinize saglikk. Cok guzel gorunuyor. Ayrica gomlege de bayildim. Krema da cok enfes..
Sevgiler

evatolyesi dedi ki...

Ellerinize sağlık hint cevizi hiç kullanmadım ama deniyeceğim
Sevgiler:)

sevilay52@gmail.com dedi ki...

serap hanım sizi keyifle takip ediyorum ben mutfak delisi bir babaanneyim .. bakmaya doyamıyorum ..sonra da doğru mutfağa...bi ricam var bir dut masalı bloğu davetli olmuş..ulaşamıyorum sizde mail adresi var mı..ya da ne yapabilirim..sevgiler ankaradan kucaklar dolusu...sevilay dinçer mail adresim sevilay52@gmail.com

YeMeK vAkTi dedi ki...

muhteşem olmuş portakallı pasta..görüntüsüde harika...ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

yenge çok güzel olmuş bayıldım büşra bn bu arda:)

Cafe Pepela dedi ki...

Pasta nefis görünüyor!
Sevim hanımın portakallı pastasına da bayılmıştım,sanırım muhteviyatları farklı.Şimdi kararsız kaldım,ikisi de birbirinden güzel.Yarın misafirlerim var,karar vermem gerekiyor:)
Gömlek de pek şık olmuş Serap ablacığım! Ellerine,yüreğine sağlık..
Baki muhabbetle

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor badem yerine başka birşey kullanabilirmiyiz tşk...sultan

bir dilim bir tutam dedi ki...

SULTANCIM TABIKI BADEM YERINE CEVIZ FINDIKDA KULLANABILIRSIN.

mandalincikmazi dedi ki...

Harika bir tarif
hangi ara yaptın sen bu pastayı
tam benim etkinliğime göre
yoksa ben sana etkinlik daveti vermedim mi ?
eğer öyleyse çok üzülür ve hemen mandalina ve portakallı lezzetler etkinliğime davet ediyorum.
Ellerine sağlık canım....