8.4.11

Mayorka keki

Disarisi civil civil...Rengarenk...En sevdigim mevsim...Ilik ve günesli bir hava var.....Bende ortama uygun bir kek ile karsinizdayim..
5547384151_7a7fe84fb8
MAYORKA KEKI
(Bademli Kek)
Malzemeler:
150 gr tereyagi
150 gr ince cekilmis badem
3 yumurta
125 gr seker
bir tutam tuz
1 portakal
50 gr un
1 tatli kasigi kabartma tozu
Üzeri icin pudra sekeri
Yapilisi:
Portakalin kabugunu rendeleyip daha sonra suyunu sikin.
Yumurta beyazini bir tutam tuz ile iyice cirpip  kar haline getirin,50 gr sekeri ekleyip 1 dakika daha cirpin.
Oda isisindaki tereyagini ,75 gr seker ve portakal rendesi ile birlikte mikserle cirpin.Yumurta sarilarini ve portakal suyunu ekleyin.Tekrar cirpin.
Unu kabartma tozu ile eleyerek bir kaba alin.Üzerine cekilmis bademi, yumurta sarili karisimida katip karisitirin.
Yumurta akini tahta kasikla bu  karisima tek yöne ve altan üste gelecek sekilde dikkatli bir sekilde ekleyin.
20 cm capinda bir kabi yaglayip unlayin.Karisimi kaliba döküp 180 dereceli firinda 25-30 dakika pisirin.Süre sonunda firini isisini kapatip bir 10 dakika firinda beklettikten sonra cikarin.
Üzerine pudra sekeri serpin. 
Bu kek Mayorka adasinin meshur kekidir ve  cafelerde  ikram edilirken yanina bir top vanilyali dondurma esliginde verilir.
5547385347_3042f7b792

mayorka kekimayorka keki

23 yorum:

Unknown dedi ki...

Görür görmez yapmalıyım bu keki dedim. Ne kadar güzel, ellerine sağlık..

Lezzet sarayı dedi ki...

mmmm nefis nefis.ellerine sağlık tarife bayıldım.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik cok güzel olmus.
Hayirli cumalar

olsada yesek suzan dedi ki...

harika bir kek görüntüsü çok güzel portakallı olması ise süper ellerinize sağlık...

Limon çiçekleri dedi ki...

Evet!kesinlikle denenmesi gereken bir kek.yapmam lazım ama mutfak terazim olmayınca ölçüleri tutturmak zor gibi görünüyor.yinede deneyeceğim.Ellerinize sağlık.bu arada sormak istediğim birşey var,acaba bademler kavrulmuşmu yoksa çiğ olarakmı çekilip kullanılacak.Bloguma not bırakırsanız sevinirim.Sevgiyle...

Özgen dedi ki...

Çok lezzetligörünüyor harika kabarmış ellerinize sağlık sevgiler...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

merhaba canimcim :) evet heryer civil civil, icimiz kipir kipir! ilkbahar bir baska oluyor!
kekin ise enfes görünüyor! oohh yaninada miss gibi dondurma :) afiyet sekerler olsun ..mutlu bir haftasonu diliyorum..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

of harika olmuş ellerine sağlık arkadaşım

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çok güzel olmuş. Sunum harika. Eminim lezzet de öyledir.
Ellerine sağlık
Sevgiler

Ferkay dedi ki...

Off Serap müthiş görünüyor kek harika
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika bir kek mutlu hafta sonları sevgiler.

Gulden dedi ki...

Gorunusu bile ne kadar hafif! Yapilacaklar listem oyle bir cogaldi ki:) Bu da kesinlikle eklenmeli o listeye. Ellerinize saglik..

Unknown dedi ki...

Ayy Sekerim vallah bayildim ben bu keke !! Hele ki içinde badem var kim bilsin ne lezzetlidir. Ellerine saglik mutlaka deniyecegim

Saglıklımutfak dedi ki...

Süper, Notunu aldım ilk fırsatta badem alıp deneyeceğim. Ellerine sağlık serapcım;)

fatma dedi ki...

Ooooof offf,insan bu görüntüye dayanamaz canim.Ellerine saglik.
Denemek farz oldu Serapcigim...
Öptüm.

Mutfak Havlusu dedi ki...

harika bir kek olmuş,ismi de çok tatlı!ellerinize sağlık.

yemekbiraşk dedi ki...

benimde en sevdiğim mevsim.. bahar kızıyım bende...
resimlerde kekde harika olmuş
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Serap'cim, yorumunu okudum ve hemen sana döneyim dedim. Evet uzun zamandan beri yazamadim, Allah'a sükür ufak tefek rahatsizliklardan baska bir problemim yok, yani iyiyim. Bloga yeni tarif yazmak, hatta makineden resim yüklemek bile zor geldi son zamanlarda. Ama seytanin bacagini bugün kirdim cok sükür, insallah bundan sonra daha sık yazmaya calisacagim.

Kekin de sahane olmus, ellerine saglik. Iyi haftalar diliyorum.

Perilersofrasi dedi ki...

Ellerine saglik, nefis bir keke benziyor..

kemalpasatatlisi dedi ki...

Merhaba,

Ellerinize sağlık, kek harika görünüyor. Sanırım tek düşündüren tarafı alacağımız kaloriler değil mi? Kalabalık bir misafir grubuna yapıp ince bir dilim ile yetinebilirim belki :)))
Sevgilerimle...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Harika görünüyor, kekin kurabiyenin üzerine serpilen pudra şekeri görüntüyü daha da güzelleştiriyor... Ellerine sağlık Serapcığım, sevgiler, iyi haftalar...

Disalce dedi ki...

harika bir kek..ellerine sağlık..bayıldım.görüntüsü şahane...

Tarifkolik dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım etkinliğim devam ediyor katılımlarınızı bekliyorum sevgiler..