16.12.11

Citir citir missss gibi tereyagli  kurabiye..........
kurabiye 
CEVIZLI DILIMLER

Malzemeler:
150 g ceviz
100 g yabanmersini(Cranberry) veya kuru kiraz
300 g un
150 g esmer seker
1 tutam tuz
300 g tereyagi
1 yumurta
Yapilisi:
Cevizleri iri iri dograyin
Un,seker,ceviz,yabanmersinini ve tuzu karistirin.
Soguk tereyagini  kareler seklinde kesip unlu karisima ekleyin,Üzerine yumurtayi kirin.
Mikserin hamur karistirma aleti ile biraz karistirip daha sonra elinizle yogurun.
Strec folyonun üzerine alip 3 cm (25x18) kalinliginda bir kalip elde edin,Üzerini kapatip en az 2 saat buzdolabinda bekletin.
Daha sonra bu kalibi uzunlamasina 3 esit parcaya bölüp bunlardanda yaklasik yarim cm kalinliginda dilimler kesin.

(Keskin bir bicak ve hamurun iyice sogumus olmasi isinizi kolaylastiracaktir)
Dilimleri yagli kagit yaydiginiz firin tepsisine dizin.

180 dereceli firinda 8-10 dakika pisirin.

kurabiye

18 yorum:

Şirince Tatlar dedi ki...

şimdi ben ne diyeyim bu kurabiyelere, hem çok şık hem de çok kıtır duruyo, elimi uzatsam da alsam çayımın yanına bikaç tane, ellerin dert görmesin canımcım:))

gelinsepeti dedi ki...

mis gibi... kokusu burnuma geldi.ne lezzetlidir kim bilir?ellerine sağlık.

nesrin dedi ki...

Mis gibi tereyagi kokusu buralara geldi. Ellerine saglik Serap ablacigim.

zeymurancafe dedi ki...

canım ellerıne sağlık nefıs gorunuyor kurabıyeler hanı cayım nerede:)

neslice tarifler dedi ki...

Ne kadar şık bir blog. Tarifler ve fotoğraflar harika.

Güloanne mutfakta dedi ki...

serapcığım harika bit kurabiye olduğu görüntüsünden ve renginden belli ellerine sağlık

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

ÇOk hoş görünüyor tarif izninizle yazıyorum ellerinize sağlık sevgiler..

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik her iki meyvenin kurusu cok guzel tat. Eminim kurabiyesi daha da guzel olmus.
Sevgiler..

Pasta sarayim dedi ki...

Caniiiiim hos geldin,kurabiyelerin
enfes görünüyor,bizleri bu güzelliklerden mahrum birakma.
Ellerine saglik...koooskocaman öpüyorum.

Eya dedi ki...

Kurabiyeler süper görünüyor ammmma ben fotografölara da bittim.... emegine saglik arkadasim, sevgilerimle

zehra

Unknown dedi ki...

Sevgili arkadasim... Seni de, sesini de özledim... Hele de sahane sunumlu tariflerini... Sevgilerimle, ellerine saglik...

durutarifler dedi ki...

Buna gerçekten diyece bir şey bulamıyorum.
Muhteşem olmuş. Ben bayılırım
Nefis nefis
Ellerine emeğine sağlık
Sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Serap,

Bak yine tongaya bastim.
Begendiğim tarifleri kopyalayıp, kendime ''mail'' atıyorum ve daha sonra yapıyorum, yapınca da link i paylaşıyorum.

Ama ne oldu '' üzgünüm '' yazısı çıktı. Öldüm gülmekten.

Link i kopyalayayım bari.

Sevgiler.
Gülmekten gözleri yaşarmış anne Çiğdem

lezzettabağı dedi ki...

Merhabalar tatlım bu tarifi denemek isterim özellikle yaban mersini ve cevizin çok yakışmış olduğunu düşünüyorum ve küçük kızım bu tarz kurabiyeye bayılır eline sağlık kocaman sevgi ve selamlar ile iyi hafta sonları dilerim.

LEZiZ DÜSLER dedi ki...

Serapcim ellerine saglik, cok nefis bir görüntüsü var kurabiyelerin. Kesin deneyecegim.
Benim blogum kapandigi icin tariflerimi paylasamiyorum. En kisa zamanda. Yeni bir blogla gelecegim insaallah. Simdiden yeni yilini kutluyorum.
Sevgiler canim öptüm
Sükran

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Çıtır çıtır duruşundan damak tadını
belli ediyor. Ellerinize sağlık.

Sevgilerimle...

LeylaK dedi ki...

ben buna bayıldım bayıldımmmm, çok tereyağ kokusu geliyor mu peki? çok severim ama fazla tereyağ kokusu midemi bulandırıyor,ona göre deniycem :) nice seneler diliyorum.

Leyla'nın Kahve Dükkanı

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok tatlı görünüyorlar
çayın yanına da ne leziz olmuştur.ellerinize sağlık