1.3.12

SCONES/ Ingiliz ekmekcikleri

Geçenlerde kizkardeşimde kahvaltida bu minik ekmekçikleri sepette görünce, ilkönce kurabiye olduğunu sandım."Abla bak tadina ne ekmek ne kurabiye."Bunlar Ingilizlerin meşhur "Scones"lari deyincede hemen bir tane aldim…
Dogru ya… adini bir  çok kez duymuştum….Yiyimi cok güzel…Ve en güzeli de yapimi çok ama çok kolay…Ilık da yendiği icin çay demlenirken bile hazırlanabilinecek hoş bir tat…

Ingilizler bunlari genellikle 5 çayinda, üzerine clotted cream denen, bizim kaymağa benzeyen bir peynir türü sürüp daha sonrada üzerine yine reçel veya lemon curd koyup yiyorlarmış..

Bizde Ingiltere'den gelen Clotted cremimiz ve reçelimizle yedik….
Tereyaği ile de cok güzel oluyor.


scones

SCONES
(Ingiliz ekmekçikleri)

Malzemeler:

260 g un
50 g seker
2 tatli kasigi kabartma tozu
cay kasigi ucu ile biraz tuz
75 g  soguk tereyagi
1 yumurta
120 ml krema veya süt
1 paket vanilya sekeri
Üzeri icin biraz krema

Yapilisi:
Un,şeker,kabartma tozu ve tuzu eleyerek  bir kaba koyun.Üzerine kare kare kesilmiş tereyağlarini koyup parmak uçlarinizla karişirip tereyağlarin diğer malzemelerle birleşmesini sağlayin.

Krema,yumurta ve vanilya şekerini kariştirip unun üzerine dökün.Kenarlarindan elinizle toparlayarak hamur haline getirin.

Biraz unlu zeminde merdane yardimi ile 1,5 cm kalinliğinda açin.Bardak yardimi ile kesip yaglı kağıt yayilmiş tepsiye dizin.

Üzerlerine  firça yardımı ile süt veya krema sürüp 190 dereceli firinda 18-20 dakika pişirin.

Firindan çıkarip ılık ılık ortadan kesip kaymak  veya tereyaği ve reçel ile ikram edin.



IMG_0028

26 yorum:

Pasta sarayim dedi ki...

Harika..süper birsey bunlar.Hamurunun hafif sekerli olusu ve recel ile yenmesi tam benlik.Kurabiye veya mini pastacik niyetine götürebilirim.

Unknown dedi ki...

Serapcigim, bu ekmekcikler cok lezzetli ve yumusacik görünüyor, bu dissiz halimle ben bile yiyebilirim gibime geliyor..::)) Ellerine saglik arkadasim.. Sevgilerimle,

Mutfaknotlari dedi ki...

nekadar sevimli olmuş bunlar
ilk fırsatta bende yapacağım sevgiler

CAFE MERCİMEK dedi ki...

çok güzel görünüyorlar, kahvaltılar içinde güzel bir altenatif,en kısa zamanda kesin deniyeceğim bu tarifi.

CAFE MERCİMEK dedi ki...

Bir şey sorucam,ben size yorum yaparken kelime doğrulama çıkmıyor,ama arkadaşlarım bana yorum yaparken kelime dogrulama çıkıyormuş,buda karşı taraf açısından sıkıcı hale geliyor,bunu nasıl iptal edebilirim bi fikriniz varmı?

DATLIM dedi ki...

Ellerinize sağlık ...benimde uyguladığım bir tarif tadına doyum olmaz mis :) birtasimkaynasin.blogspot.com

ehlikeyfchef dedi ki...

görüntü çok hoş lezzetli olduğu belli ellerinize sağlık tarifi aldım enkısa zamanda denicem :)

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim cok güzel olmus sconlar
sevgilerimi birakiyorum

u.aydin dedi ki...

ellerine saglik guzel bir tarif.denenesi.sevgilerle.

GÜLTER ÖZGÜR dedi ki...

Alttaki linkte bulunan siteyle bir ilginiz var mı?
Çünkü sizin bütün tarifler orada aynen mevcut...

http://www.pastacimiz.com/

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

OY CANIM ÇOK HARİKA OLMUŞ
MMM YENİR BU
ELLERİNE SAĞLIK
:)))

Kuzzine dedi ki...

Sırf bu ekmekçikler yüzünden 15 günde 2-3 kilo aldığımı hatırlıyorum.İngilizlerin yemekleri hariç ( bazıları dışında )bu tür yiyecekleri ve pasta-kek çeşitleri bir harika....Tarifini yayınlamanız çok iyi olmuş...Ellerinize sağlık !

Unknown dedi ki...

hic denemedim ama mutlaka deneyecegim :-))

sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Gülter yorumun icin tesekkürler…Verdigin siteye gittim…Ve o site ile ilgili hic bir alakam yok…
Maalesef tariflerim calinmis ve calinmakta….Bizlerde güya resimlere kilit filan koyuyoruz….Teknoloji kurtlari bununda üstünden gelip bir seklide kopyaliyorlar..Yazik cok yazik..


Uyardigin icin tesekkürler

anne eli gibi dedi ki...

denemek lazım çok güzel görünüyorlar..

Ferkay dedi ki...

Serapcım çok güzel bir tam haftasonu için. Deneyeceğim izninle..
Ellerine sağlık.
Sevgiler..

durutarifler dedi ki...

Kesinlikle çok güzel bir tarif
Adını ben hiç duymamıştım
Ellerine sağlık
İyi hafta sonları

Unknown dedi ki...

Serap abla kahvaltı için çok iyi bir fikir paylaşımın için sağol beklerim sevgiler...

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis görünüyor tatlım.
Ellerine sağlık.
Sevgiler...
:))

AslıASLI dedi ki...

Çok güzel bir tarif, ellerinize saglık..

Unknown dedi ki...

tarifi not ettiim en kısa zamanda deneyecegim.ellerine saglık.

Oglak Kizlari dedi ki...

Gunaydın,

Ingiltere günlerimi hatırladım.
Ellerinize sağlık.
Rahmetli Arman Kırım da vermişti bu ''scone'' tarifini.
Ellerinize sağlık.
Bir yazı bana neler neler hatırlattı.

Nostalji anne Çiğdem

konusu dedi ki...

acaba yapabilicekmiyim bunu

LEZiZ DÜSLER dedi ki...

Pazar kahvaltisina yapmak sart oldu, görüntüsü insanin istahini öyle aciyor ki, ellerine saglik canim...

Unknown dedi ki...

Serap abla nerdesinnn geliyorum gidiyorum bakıyorum yoksun....özlettin kendini sevgiler

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

evet sconesler enfes olur! kac zamandir aklimda olan bu lezzeti birkez daha aklima getirdin :)
ellerine saglik , harika görünüyorlar; heleki kaymak ve recel esliginde ♥