11.3.12

Elmali Cheesecake


elmali cheesecake

ELMALI CHEESECAKE

Tabani icin malzemeler:
200 g biskuvi
120 g tereyagi

Diger malzemeler:
3 elma
yarim limon suyu ve kabugu
200 ml kremsanti
50 g un
150 g esmer seker
800 g Labne peyniri
5 yumurta + 2 yumurta sarisi

Yapilisi:
Biskuvileri ince olacak sekilde ufalayin.Bu islem icin mutfak robotunu kullanabilirisiniz.Tereyagini eritip biskuvilere ekleyin.26 cm capinda bir kek kalibina döküp kasik yardimi ile üzerini düzeltin.160 dereceli firinda 10 dakika pisirin.

Elmalari soyun cekirdeklerinden ayirin.1 cm lik küplere kesin.Üzerine  bir kac damla limonsuyu dökün.Sonra ufak bir tencereye alip üzerini gececek kadar su koyun.Tencereyi ocaga alip bir iki tasim kaynatin.Elmalar hafif yumusayincaya kadar..!Yaklasik 5 dakika.Sonra süzüp bir kenarda bekletin.

Kremsantiyi ayri bir kapta cirpin.Baska bir kapta un ve esmer sekeri karistirin,labneyi,limonsuyu ve kabugu rendesini ekleyin.Yumurtalari ve yumurta sarilarini  teker teker kirarak karistirin.Son olarak cirpilmis kremsantiyi katin.

Elmalari ekleyin.

Firindan cikardiginiz tabana döküp bir saat kadar pisirin.Pisirme süresinde üzeri  cok kizarirsa  folyo ile kapatin.

elmali cheesecakeSüre sonunda firindan cikarip en az 4 saat  veya bir gece bekletin.

Orjinal tarifinde kuru üzüm ve  biraz rom kullanilmisti.Biz her ikisinide sevmedigimizden üzüm yerine  yabanmersini ve vanilya kullandim.

elmali cheesecake


27 yorum:

Pasta sarayim dedi ki...

Bu ne müthis bir göründü yarabbim!
Tamda ikindi cay saati;))
Serap'cigim ellerine saglikkkk.

mine dedi ki...

ne hoş bir görüntü olmuş, hiç elmalı peykek yememiştim ... ellerine sağlık

Gözde T S dedi ki...

Cheseecake e bayılırım elmaya da.. İkisi bir araya gelmiş. Bayıldım :)

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis bir görüntü harika olmuş ellerine sağlık.

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık harika görünüyor aslında hep elmalısını denemek istemişimdir çok lezzetli olmalı sevgiler...

Unknown dedi ki...

Herşey çok güzel de 4 saat bekleme işi kötü.Ben bukadar güzel bir görüntünün karşısınd 4 saat bekleyemem:)

sevimin sayfasi dedi ki...

en cok sevdigim pastalardan birisi, elmali dahada bir güzel olmustur...
ellerine saglik serapcim...

Gülsüm dedi ki...

Merhaba,
chees cake'yi tutturmasi gercekten cok zor oluyor. Pastan enfes duruyor eline saglik. Ben chees cakeyi cok agir buluyorum, ama bu meyve parcalari eminim tadini hafifletip güzellestirmistir. Ayrica görüntüsünüde hoslastirmis. Eline emegine saglik. Tarif icinde tesekkürler.
Sevgilerimle...

u.aydin dedi ki...

super olmus ellerine saglik hayatim;sevgilerle.

Unknown dedi ki...

Serap abla merhaba haftaya ne güzel tatlıyla başlamışsın...Biliyomusun bilmem ben sipariş üzerine cheesecake yapıyorum hem cafelere hemde evlere,uzmanlık alanım oldu gibi herkez çok seviyor.Her çeşidini yaptım ama elmalı hiç yemedim ve duymadım mutlaka deneyeceğim...ama merak ettiğim bir şey var kremşanti yerine krema kullanılamazmı sence ve labne 800 gr ya ağırmıydı tadı yazarsan bana sevinirim..Serap abla ben tuzbiber dergisini senin sayfanda tıklayınca açamadım nerden bakabilirim sevgiler

ehlikeyfchef dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Aycacim güzel yorumun icin tesekkürler.
Cheesecake pastalarin icinde bana göre en güzelidir...Eh sende madem satiyorsun bircogunu denemissin dir...
Bu tarifi bir arkadasim "muhakkak denemelisin" diye bana yollamis.Elmalisinida hic denememistim...
Cok güzel oldu...Agiza gelen hafif mayhos elmalar pastaya ayrica bir ferahlik veriyor...
Krema konusuna gelince...Tarifinde krem santi yaziyor..Hani su cirpilinca hacmi genisleyen...Türkiyede saniyorum buna krem santi deniyor öyle degil mi?
Aslinda kremada cirpiliyor..Yani sen hangisini uygun görürsen onu kullan derim...Ama muhakkak cirpmalisin..
Tadina gelince icindeki hic kremadan dolayi hic de öyle agir gelmedi...Ama sen istersen tamamen kaldirabilirsinde....

Birkeresinde bir arkadasimda icine labne peyniri konmadan ve sadece ve sadece krem ile yapilan ve icinde armut dilimleri olan bir cheesecake yemistim...Tadini hala unutamadim...Muhtesemdi...

Bu arada sayfamdaki tuz biber dergisine bende girdim.Ve hemen dergiye yönlendiriliyorsun.
Bir kac kez daha dene derim..Veyahutta direk Tuz Biber dergisine gidebilirsin.

www.tuzbiberdergisi.com

Sevgiler

durutarifler dedi ki...

Kesinlikle muhteşem olmuş.
Görüntü harikaaa
Ellerine sağlık
Sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

canım cok cok cook guzel gorunuyor ellerıne sağlık nefıs

gulsev dedi ki...

Ellerine sağlık,görüntü
güzel kış mevsiminde elmalı alternatifide iyi düşünülmüş, pek sık cheesecake yapmadıgım için aklıma gelmemişti.
elinize saglık

muhabbetsofrasi dedi ki...

o ne güzl görüntü öyle

eline sağlık olsun

sare dedi ki...

Serap hanım, fotoğraflar cheese'in lezzetini ve ne kadar başarılı olduğunu anlatıyor.
Ellerinize sağlık, afiyet olsun.
Sevgiler.

Eya dedi ki...

Ya arkadasiiim...simdi bu cheseecake´e yapilirmi...o güzelim karisima elma konurmu? Ben elmasiz olanini alayim, ama yine de görüntü muhtesem...ellerine saglik...haaaaa bu arada ben o arka fondaki fincanlara bittim. Gelince onlarda cay isterim on a göre...sevgilerimle

zehra

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık elmayı çok severim sevgiler.

Unknown dedi ki...

Serapcigim, bu harika bir cheesecake olmus, kacirmisim.... Yeni gördüm, ellerine saglik... Sevgilerimle,

Oglak Kizlari dedi ki...

Bak, Yaz geliyor.
Yeter artık. Yemiycem.

Yalan söyleyen anne Çiğdem

ozguluntarifleri dedi ki...

muthissss nefiss gorunuyor Serapcim ellerine emeklerine saglik herzaman tariflerinin hayraniyim.Harikasin arkadasim.


Serapcim yapim asamasinda tv de gordum bir bayan yapiyordu, cok ilginc geldi. Olculeri kendi yaptigim keklerden birinin olcusunu kullandim.Gercektende nefis oldu bundan boyle favorim olacagindan eminim.Renkli yapmak icinde cilekleri blanderdan gecirip sos hazirlarsak yada hazir meyve soslari kullanarak,meyve aromali nefis kekler, ortaya cikacak. Denemeye deger dogrusu:))canim adini bende bilmiyordum ama bir isim koymak gerekiyordu evdekilere sordum kup sekline benzedigi icin kup kek koy dediler.Gooleden arastirayim belki daha guzel bir isim bulurum deyip kup kek yazdigimda bir cok tarif gordum:)megerse adi kup kekmis:)))) tesaduf tam oturdu:))))Googleden LAMINGTON tarifi arastiracagim canim verdigin bilgiler icin cok tesekkur ederim.SEVGİLER.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM BEN ÇOK SEVERİM....

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

bu cheesecake harika gorunuyor,ellerine saglik,kesinlikle hayir diyemeyecegim bi lezzet.

Adsız dedi ki...

Merhaba, 200 ml kremsanti Schlagsahne mi oluyor? Labne peyniri krem peynir mi oluyor mascarpone mi? Cevaplariniz icin tesekkürler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Adsiz yorumcu…
Krema veya kremsantinin Almancasi Schlagsahne…
Labne peyniri ise krempeynir yani frischkäse (Philallelphia vs)Ben light kullandim.

Istersen Mascoponede kullanabilirsin.Ama yagindan dolayi tavsiye etmem.

keskinli dedi ki...

bunu görüpte bir dilim almamak olmaz yani enfes bir sey olmusdur emin elmalida ilginc yani denemek lazim canim enfes..............