24.5.12

Pembe güllü pasta

Daha önce bunun kakaolusunu yapmış ve cok beğenmistik.Anneler günü evimize Türkiyeden misafir olarak gelecek yengemizede böyle bir pasta ikram edelim dedim.Bu sefer üzeri renkli güller olsun istedim. Hamuruna ise kakao yerine  biraz kirmizi boya katarak icine ekleyecegim frambuazlara uygun haline getirdim. Güzelde oldu.Ama pastayi hazirladigim gün dışarının sıcakligi 30 derece mutfagimin ise 40 derece olunca elimdeki sıkma torbasindaki krem pastanin üzerine yapişamadan eridi ..Bilhassa son olarak kullandigin krem renkli güllerde görüldügü gibi.
7195946208_ecfcdb965e_c



Kek icin malzemeler:

 6 Yumurta
125 ml ılık su
240 g şeker
1 vanilya şekeri
250 ml sıvıyağ
350 g un
1 kabartma tozu
Yapılışı
Yumurta beyazlarini  40 g şeker ile kar haline getirin.
Yumurta sarilarını ılık su ve kalan şeker ile en az 3 dakika ve kabarana kadar çırpın.
Sıvıyağı katin vanilyayi ekleyin.
Un ve kabartma tozunu eleyerek karişima ekleyin.
Son olarak yumurta beyazlarini yavaş yavaş katarak fazla çırpmadan  yedirin.
Yagli kağıt yaydığınız veya yağladiginiz firin kalibina dökerek 160 dereceli firinda yaklaşık 45-50 dakika pişirin.Kürdan testi yapip piştiginden emin olunca çıkarip soğutun.
Daha sonra iki kere enlemesine kesin.

Iç kremasi ,dış kreması, malzemeleri ve yapılışı burayi tıklayin…..

 Mor ve pembe renkler için şeker hamuru boyası kullandım.
7195921732_9c2e5b7687_c

7263730630_863a2ca53c

32 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

merhaba, çok güzel bir pasta olmuş içimi açtı ellerinize sağlık hayırlı kandiller sevgiler...

LEZiZ DÜSLER dedi ki...

Rengarenk tablo gibi insan yemeye kiyamazki seyret dur :-) ellerine saglik...

Pasta sarayim dedi ki...

Yine harika olmus,bir kösenin disinda
erime de görünmüyor.Renklerde harika olmus,ellerine saglik Serap'cigim.
Sevgilerimle:)

neslice tarifler dedi ki...

Harika ötesi bir pasta olmuş Serapcım. Anneler gününüz tekrar tekrar kutlu olsun.

Adsız dedi ki...

Muhtesem olmus, ellerinize saglik, resimler de harika

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

yine çok çok güzel olmuş, ellerinize sağlık...

u.aydin dedi ki...

Ellerine sağlık.o kadar kusur kadı kızında da olur bence canım.harika.sevgilerle

pasta köşesi dedi ki...

çok tatlı bahar gibi iç açan bir pasta olmuş ellerine sağlık canım:)
sevgiler..

Adsız dedi ki...

merhabalar herşey çok güzel görünüyor ellerinize saglık pastaların süsünü nasıl gül şeklinde yaptnız acaba bilgilendirirseniz sevinirim

nesrin dedi ki...

Serap abla bu daha da hos olmus. Ellerine saglik, sevgiler....

Unknown dedi ki...

harika muhteşem süper
ellerine sağlık sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Adsiz yorumcu!!! maalesef bôyle yaziyorum cunku bana Adinizi bagislamamissiniz,
Bildiginiz sIkma torbasina kremayi koyup sekil veriyorsunuz.Bunun ile ilgili you tube da bir cok video var.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Efendim bu pasta değil sanat eseri olmuş. Ellerinize sağlık

Emel Kurt dedi ki...

Selam, çok sirin bir pasta olmuş, sevgiler...

Hanife dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize sağlık. pasta servisiniz de çok hoş. mahsırı yoksa nereden aldığınızı paylaşabilir misiniz?
teşekkürler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Hanifecim güzel yorumun icin tesekkürler.Pasta servisinden anladigim kadari ile pastanin durdugu tabaktan bahsediyorsun herhalde.
Ben Almanyada yasiyorum.Burada Karstadt diye bir magaza var.Oradan almistim.
Berlinden sevgiler

Lale dedi ki...

Merhaba Serap hanim,

pastalariniz harika.Iki modelide inceledim.Ellerinize saglik.Almanyada yasiyorum.Acaba Labne peyniri yerine ne kullanabilir?Cevap alabilirsem cok sevinecegim.Simdiden tesekkür ederim.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Lalecim ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler.

Labne peynirinin burada karsiligi ekmege sürülen Frischkäse dir.Mesela Philladelhia-Buko veya exquisa markalarinan.Aldi'ninki iyi sonuc veriyor…Tavsiye ederim.
Berlinden sevgiler

peynir hösmelimi dedi ki...

Cok güzel olmus canim.Ellerine saglik.
Ben bu gülleri biraz ugrastim seninki gibi olmadi.Nasil sikacagim yaaa:((
bu pastanin kekidemi renkli canim yazmamissin da?
Sevgilerle.

peynir hösmelimi dedi ki...

Ay pardon serapcigim yazmissin boya kullandigini gözümden kacmis kusuruma bakma:))

lalelimutfaklar dedi ki...

harika olmus ellerine saglik renklere bayildim.sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Meralcim aslinda cok kolay gülleri yapmak…Ortadan basliyip cevirirek disa dogru cikiyorsun.Yanliz yaümaman seynormalindeki gibi ortada kalmaman.Yani ortadan baslayip disa dogru calisacaksin..

Lale dedi ki...

Soruma cevap aldigim icin cok tesekkür ederim.En yakin zamanda deniyecem.Insallah sizin kadar basarili olurum.
Sevgilerimle

sare dedi ki...

Gül süslemeli pastalarınız bir harika, ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Muhteşem görüntü; hemen deneyeceğim !!!

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

harika bi pasta gelde yeme bu guzel gullu pastayi
ellerine saglik...

Adsız dedi ki...

lutfen bana yazabilirmisiniz bu gulleri boyamak icin ne kullaniyorsunuz markasi nereden aldiginiz tesekkurler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili adsiz yorumcum…

Bu pastada kremayi renklerdirmek icin seker hamuru icin satilan özel jel boya kullandim.Bu boyalari Ingiltereden almistim…Kesinlikle Tr de bulabilirsin…

Daha önceki cikolatali pastamda ise Türkiyede heryerde bulabilecegin logusa sekerini boyasini kullanmistim…Bu tozu farkli ölcülerde kullanirsan farkli kirmizi tonlar elde edebilirsin…
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Selma
Hangi basligi kullandiniz birde youtube da video var drmissiniz hangi baslik altinda bilgilendirirseniz sevinirim

bir dilim bir tutam dedi ki...

Selma hanim rose cake tutorial adinda you tube daki videoyu ksatetmistim…
Assagida linkini veriyorum..

http://www.youtube.com/watch?v=W6_0ZkJ19_k

Adsız dedi ki...

Merhaba ben selma :) aslında iki yorum daha bıraktım biraz evvel ama adımı yazmamışım şimdi farkettim. :) bu pastanız da çikolatalısı gibi şaheser olmuş ama sanırım ara kreması diğerinden farklı . Rengine dokusu farklı gibi duruyor. :) gıda boyası mı var sarı renkte acaba :) bir de bize böyle bir kaç tane daha pastanın ara katları için değişik krema tarifleri verir misiniz ? Ben pastacı kremasının çok sevmiyorumda :) şimdiden teşekkürler , ellerinize emeğinize sağlık . Sevgiler ... ;)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Selma hanim size diger pasta icinde yorum yazdim..Bunun icinde sorunuzu söyle cevapliyabilirim.Bu kekte hem hamurunda hemde kremasinda biraz gida boyasi kullandim..Ama diger cikolatalida oldugu gibi aynen uyguladim..Bunun icinde sadece cikolatalida oldugu gibi cilek yok..Diger sorunuza gelince bu pastadaki ara krema cok sik uyguladigim krema cesididir.Ama size pastaci kremasininin disinda carcabuk hazirlayabileceginiz bir krema tarifi vereyim..Türkiyede yasiyorsunuz herhalde..Krem oleyi üzerindeki talimata göre ama sadece süt yerine krema ile cirpin..3 dakikada istediginiz kremayi elde edebilirsiniz..Icine arzu ederseniz meyva da ekleyebilirsiniz…Cilekliye cilek kakaoluya cikolata taneleri veya findik vs vs..
Diger sorunuza gelince Krema sertlestirici krem tartar degildir…Krem tartar yanilmiyorsam keki kabartan bir toz olacak..
Bu arada pembe güllü pastadaki güller dikkatinizi cekmistir herhalde..O gün cok ama cok sicakti...