25.2.13

Sebzeli somon balığı

firinda sebzeli somon baligi
7 yıldır blog tutuyorum.Bu zaman  zarfında bazı blog yazarlarının  kitap çıkardıklarından haberdar olmuş her ne kadar kendilerini tanımasamda  gurur duymuşumdur.
Şimdi elime gecen bu kitap ise beni daha da  gururlandırdı..Çünkü yazarı şahsen taniyor olmak bana farkli bir duygu tadtırdı…Sevgili Nesrin le taniştığımda hayalindeki bir kitap projesinden bahsetmisti…Ama bu cok farklı dalda olacaktı ve buna yoğunlasacağına dile getirdi.…Daha sonra ise tesadüfen internet üzerinden tanistigi Jutta ile birlikte fikir alışverişinden sonra ortaya Shaker Media dan
  BIZIM TARIFLERIMIZ- UNSERE REZEPTE adlı  zemek kitabi ortaya çıkmış.
Kitap iki dilde  Nesrin ve Jutta nin tariflerinden oluşmuş.Hem Alman hem Türk mutfağının klasik tariflerinide  bulmak mümkün..
Buradan kendisine başarılar diliyor ve  diğer kitap projesininde  bir an önce gerceklesmesini  arzuluyorum..Tebrikler...
Kitabi bu sayfadan tedarik edebilirsiniz….

FIRINDA SEBZELI SOMON BALIGI

2 kişilik


250 g somon
3 tane orta boy patates
1 kabak
1 sarı ve 1 yeşil biber
bir tutam biberiye ,fesleğen ve kekik
bir iki dal maydanoz
tuz,karabiber
biraz zeytinyağı

Somon dilimlerini eğer  buzluysa  çıkarıp bir saat bekletin.
Fırını 200 derecede ısıtın.Fırına dayanıklı bir kabı hafifce yağlayın.Maydanoz,biberiye ,fesleğen ve kekikleri yıkayıp kurulayın.Ince kıyın birazını ayırın.Kalan kısmını fırın tepsisine uzunlamasına yayın.Somonları küçük parçalara dograyın.Tepsideki yeşilliklerin üzerine  dizin.Üzerine yeytinyağı gezdirip fırına verin.
Patates ve kabakları soyup 1 cm lik küplere dograyın.Biberleri yıkayıp çekirdeklerini ayıklayın ve bunlarıda aynı boyda doğrayın.Sebzeleri, geri kalan baharatlarla birlikte harmanlayıp üzerine zeytin yağı gezdirin tuz ve karabiber serpin balıkların üzerine yayın yaklaşık 40 dakika pişirin.

Bu tarzda somonu hiç pişirmemiştim…Bundan böyle balıkta favoti yemegimiz olacak…Hem pratik hemde cok hafif….
firinda sebzeli somon baligi

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Öncelikle Nesrin`in azmi karsisinda saygi ile ayaga kalkiyorum... Gercekten son derece basarili ve o kadar da azimli... Kendisini bir kez de buradan kutluyorum...

Sana da, bizlerle bu son derece saglikli ve leziz tarifi paylastigin icin sonsuz tesekkürlerimi ve sevgilerimi yolluyorum arkadasim...

nesrin dedi ki...

Serap ablacigim cok tesekkür ederim, cok mutlu oldum kitabimdan bir tarifi cok severek takip ettigim blogunda paylastigin icin, bu da benim icin bir gurur. Sevgiler
Nesrin

LeylaK dedi ki...

Yemekte başka hiç bir şey olmasa da olur :)

Eya dedi ki...

Eh artik kitap elime gecene kadar sizin yayinlarinizdan uygulamak gerekiyor... Senin ellerine , Nesrin´in de emegine saglik, sevgilerimle

kalpkurabiye dedi ki...

böyle şeyler hep olsa keşke:)
ne kadar da güzel değil mi ablacım gururlanıyoruz:)
somonda nefiss bende sık sık hazırlıyorum..
sevgiler..

Unknown dedi ki...

Serap abla selam....somon ne güzel gözüküyor tablo gibi ben hiç cesaret edemedim somon pişirmeye cuma günü yine gördüm pazarda balıkçıda hemde bir gün önce berna laçin portakal ve soya sosu ile pişirmş enfes olduğundan bahsediyordu çok merak ettim ama şuana kızımla yalnızım kızda pek balık sevdalısı değil eşimde merak ediyodu ama artık başka bahara...bu tarifide yazdım bir kenara....sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

positif pembem.Ben somonu cok kullaniyorum…Fileto alincada isim cok kolay oluyorköftesine bayiliyorum…Hatta balik sevmeyenler bile köftesini rahatca yiyebiliyor…Portakla soslu hic denemedim ama ilginc geldi…
Sevgiler

Kuzzine dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, ama maalesef ben somon yemeye bir türlü alışamadım. Bu tarifi deneyebilirim sanırım. Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Hello! I ϳust wаnteԁ to aѕk if you evеr
have any issuеs with hackers? Μy lаst blog (wordpгеsѕ) ωаs hackеd and I ended
up losіng months of hard wοrκ ԁue to nо
backup. Do you haѵe any solutionѕ
tο stoр haсkerѕ?

My web blog ... geek wedding rings

Adsız dedi ki...

Thiѕ blog was... how ԁο you ѕay
it? Rеlevant!! Fіnally I've found something which helped me. Thanks!

Here is my web page - SEOPressor

sarımutfak-hande dedi ki...

somon şahane görünüyor
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

We abѕolutely love yοuг blog and find nearly all of youг pοst's to be just what I'm loоking foг.
can you οffer guest writегs tο writе content
available for you? I ωouldn't mind creating a post or elaborating on some of the subjects you write related to here. Again, awesome web log!

Look at my web-site ... SEOPressor V5