1.3.13

Portakalli zencefilli tart


8505731055_8609de46ee_c

PORTOKALLI - LORLU ZENCEFILLI  TART

Tabanı için malzemeler
200 g biskuvi
125 g tereyağı

Tereyağını eritin ve biraz soğuması için kenarda bekletin.
Biskuvileri mutfak robotunda un haline getirin..(veya bir poşete koyup merdane yardımı ile de ufalıyabilirsiniz.)Tereyağı ile karıştırıp 24 cm lik kelepçeli kalıba kenarları 1,5 cm yukarı gelecek şekilde kaşık yardımı ile bastirarak yayın.

Fırını 150 dereceye getirin.

Tart için malzemeler:
250 g labne peyniri
250 g lor
3 yumurta
100 g şeker
1 yemek kaşığı-tepeleme nişasta
yarım portakal suyu
2 kaşık portakal rendesi
yarım tatlı kasığı zencefil rendesi

Yumurtaları şeker ile çırpın.Labne peynirini,loru,portakal suyunu ve rendesini,zencefili ekleyin.Son olarak nişastayida ekleyin ve biskuvili tabana boşaltın.

40-45 dakika pişirin…Fırının ısısını kapatıp 15 dakika kapağını kesinlikle..! hic açmadan bekletin…
sonra çıkarıp iyice soğumasını sağlayın.
Portakal dilimleri ile süsleyin.

portaklalli labneli tart

16 yorum:

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Bu dilim benim olsuuuunnn.
Harika görünüyor,eline sağlık cnm...

Unknown dedi ki...

Serapciiimmm, canim cekti simdi.... Hem de gecenin bu vaktinde,,, Emeklerine saglik, süper görünüyor.... Sevgilerimle, güzel bir haftasonu diliyorum.

Unknown dedi ki...

Gerçekten mükemmel bir görüntü,ellerinize sağlık.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglık.Bende sizi blogda görmek isterim sevgiler.:)

Özgen dedi ki...

Nefiss elinize sağlık çok iştah açıcı olmuş sevgiler...

Nurşen Aksoy dedi ki...

Süper bir görüntü,lezzetini merak ettim.ellerinize sağlık..sevgiler..

nesrin dedi ki...

Cok nefis görünüyor Serap abla, ellerine saglik.

kalpkurabiye dedi ki...

harika görünüyor ablacım..
ellerine sağlık..
sevgiler..

Denizin Tuzu dedi ki...

Serap ablacığım harika görünüyor.Resimlerde çok güzel olmuş.İnsanın elini uzatıp bir dilim alası geliyor.Ellerine sağlık...

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

çok çok beğendim. Ellerinize sağlık.

LEZZETİKRAM dedi ki...

nam nam nam ...nefis görünüyor ,ellerinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş Serap abla gelde beni yeme yanımda yat diyor sanki...bunun tarifini alırım ben...valla bende alıyorumda evde hamur işi yapmıyorum pasta börek yasakladım kendime zaten eşimde yok kızımla şeker krizinde azıcık bir çikolata atıyoruz ağzımıza ama dursun bu tarif kenarda köşede...paylaşım için teşekküreler

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

eline sağlık tatlım.
selamlar güzel günler diler lezzetlin:)

ehlikeyfchef dedi ki...

ellerine sağlık, güzel, şık ve eminimki lezzetli daha ne olsun...

Unknown dedi ki...

görüntü beni benden aldı bayıldımmmm

Keriman Dilek Diril(Laçin) dedi ki...

Tart değilde cheesecake derim ben bu lezzete.