30.4.15

Sehriyeli sütlac

Klasik sütlacin yerine birde böylesini deneyin…Pirinc tüketmek istemeyenlere tavsiyemdir..

Sehriyeli sütlac


ŞEHRIYELI SÜTLAÇ

Malzemeler:

1 l Süt
3 kaşık tel şehriye
1 su bardağından biraz az seker
1 er kaşık çekilmiş badem-fındık ve hindistancevizi
3 kaşık nişasta- tepeleme
Vanilya sekeri

Yapılışı:

Süt ,seker ve sütte erimiş nişasta kaynatılır.
Çok az bir yağda tel şehriyeler sararacak  kadar kavrulur.(fazla yağı varsa süzmenizi tavsiye ederim)

Fındık fıstık,hindistan cevizi  ve vanilya sekeri eklenir en son kavrulan tel şehriye katılılıp soguduktan sonra kaselere doldurulur.

Üstüne Antep fistigi serpilir..


sehriyeli sütlac

Hazirlama süresi 15 dakika.




31 yorum:

Adsız dedi ki...

bak bunu deneyebilirm ben pek piriçle tatlı sevmem ama bunu deniycem
ellerine sağlık
sevgilerr

bir dilim bir tutam dedi ki...

Yesim,bende sütlac kivamini pek tutturamam.Ama bu tatli bana cik kolay geldi.Carcabuk ta bitti....

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

İsmi ilğinç geldiği için uğradım ama tarifde değişikmiş.Güzel paylaşımız için teşekkürler.Ellerinize sağlık...

Adsız dedi ki...

değişik bir tarif olmuş şehriyeli hiç yememiştim.ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

Aslan sütü hem ismi ilginç hemde tarif. Telşehriye çok enteresan olmalı. merak ettim doğrusu.

Ama o aşağıdaki pırasalı börek varya o fotoyu gördüğüm andır bittiğim an :)

Ellerinize sağlık

sıcacık sevgiler
www.misssgibi.com

Mutluluk Defteri / Tuğba dedi ki...

Ellerinize sağlık , gerçekten çok değişik bir tarif.. ama bir o kadar da leziz görünüyor.. denenecekler listesinde çoktan yerini aldı ...

Sevgiyle...

http://mutlulukdefteri.blogcu.com

Gönül dedi ki...

bidakikaaaaa bu sütlaçta pirinç yok tel şehriyemi var vayyyyyyy ilginçki ne ilginççççç...ellerine sağlık arkadaşım bi deneyelim bakalım...sevgilerimle

Eya dedi ki...

Serapcığım Merhaba

Harika bir tarif, inan hemen mutfağa girip yapmak istiyorum. Ellerıne sağlık
Sevgiler

Zehra

sevimin sayfasi dedi ki...

ahhhh cok deyisik bir tarif
görünüm süper
eminim tadida öyledir
en kisa zamanda deniyecegim
ellerine saglik

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Serap
ellerine sağlık, ben yine özellikle sunumuna bayıldım..
Gümüşlük ve altındaki oyalılar bir harika...En tatlı hediyeler etkinliğinde de hayran kalmıştım, güzel zevkine sağlık...
sevgilerle

Nilay Cinisli dedi ki...

çok lezzetli görünüyor..ellerinize yüreğinize sağlıkkk
Kucak dolusu sımsıcacık sevgilerimi yolluyorum

adigenisehilal dedi ki...

gerçekten ilginç bir tarif... deneyeceğim mutlaka... ellerinize sağlık ve paylaşım için teşekkürler

Adsız dedi ki...

Cok güzel bir fikir.Muhakkak deneyecegim.Hale

keskinli dedi ki...

selam
cok ilginc geldi bana tel sehriye üstelikte kavrulmus denemek lazim ellerine saglik harika olmus

Adsız dedi ki...

Çok alemsin Serap'cığım,
Başlığından 'rakı' tarifi vereceğini düşünmüştüm.Ellerine sağlık bu yeni lezzet denenecek.
Özlem Su

Adsız dedi ki...

Sütlaçtan daha leziz olduğunu
sanıyorum..Sevtap'ı da kutluyorum,
boynuz kulağı geçermiş Serapcığım..
Bilgisayarı bir ara bozuktu,sana
yorum bıraktığına göre ya yenilemiş
ya da tamir ettirmiş.E hadii ona da
bir site açta,güzel tariflerimiz
çoğalsın.
Seni ve kızları öptüm canım.
Sevgiler,Neşe Kutlutan

Adsız dedi ki...

Serap'cığım yarın akşam yufka
mantısı yemeye sana geliyoruz.Damla
hanımın sayfasından öğrendim.Bak
biz kalabalık değiliz:Ben+eşim+ev
halkı (annem,babam,kayınvaldem,
kayınpederim,2 kuzen,2 yeğen)Yani
on kişiyiz..Lütfen hazırlığını ona
göre yap,eh gelmişken 10-15 günde
kalırız:)Yer yatağında yatarız..
Bu arada 'aslan sütü' de içebilirmiyiz:)
Sevgiler,
Gülsen Yalçın

meleginmarifetleri dedi ki...

serapp çok ilginç geldi banada ama deneke istedim bakalım yaptıktan sonra seni haberdar ederim hoşçakal

Adsız dedi ki...

canim merhaba, sonunda iyilesip geli verdim, valla ne guzel bu boyle gerçekten daha kolay ben de bunu bi deniyeyim bari, ellerine saglik tatlim, optum kendine iyi bak.

Adsız dedi ki...

Hahaha çok iyi ya ende diyorum nasıl ya rakıda mı yaptı becerikli hatun sen çok yaşa emi :)

Selcen Şenocak dedi ki...

Sevgili Serap çok değişik bir tarif denemek gerek ellerine sağlık sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Zerrin -Tugba-Zehra -eyvahyemekyandiocakbatti-Sevim-Ayse-Nilay
Yorumlariniz beni cok mutlu etti .Tesekkürler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili ikizlerinannesi tesekkürler,

Sevgili Özlem böyle bir yorum bekliyordum,cok hossun,

Sevgili Nese kardesimi bu konuda daha ikna edemedim....

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Gülsen Buyurun buyurun!!!
Kac kisi gelirseniz gelin memnun olurum.Aslan sütü bitti ama yine yapariz canim ne olacak? Sevgiler yolladim...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Melek'cim sende hosgeldin.....

Almula seni epeydir görmüyordum...

Eda'cim cok hossun ya......

Kelebeklisaniyeler gecmis olsun...Bak bir aslan sütü ye hemen kendine gelirsin..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Adigenisehilal yayimladigin Can Dündar'in siiri cok güzel...

Adsız dedi ki...

Serap'cigim ne guzel bir aslan sutu
bu.Hmmmm koku burnuma geldi.İyi
hafta sonu diler operim.
Efcharisto efcharisto.
Fatma (Canada)

Özlem dedi ki...

Sevgili Serap,
Ellerine sağlık, çok değişik bir tarif. Yarı sütlaç yarı aşuremsi birşey. Ama sütle yapılan herşey olduğu gibi eminim tadı nefistir.

Sevgiler

kiana dedi ki...

Canımmm merhaba. Çok çok güzel bir blog. Bravo. Havai tostun da bir harika görünüyor. Ellerien sğlık. Banada buyrun beklerim. http://cicale.blogcu.com

TATESAL dedi ki...

Gerçekten çok ilginç geldi,deneyeceğim,sevgiler...

Unknown dedi ki...

Cok değişik ve enteresan bir tarif, ilk fırsatda deneyeceğim