3.12.18

Incir uyutma

Bu tatliyi  hem kolay yapimindan hem az malzeme olusundan hemde sekersiz oldugundan cok seviyorum.Her firsatta yapmaya calisiyorum...
IMG_0744

  INCIR UYUTMA 

Malzemeler:

10-12 kuru incir
1 l süt

Yapilisi:

Sütü kaynatip aynen yogurt mayalar gibi bir isiya (hatta biraz daha fazla olabilir )gelmesi icin bir kenarda bekletin..
Incirleri küp küp dograyip  suda bekletin.
Sütünüzün isisi tamamlaninca süzdügünüz incirleri sütün icine koyup el blenderi ile incirlerin ezilmesi saglayin.
Hemen kaselere bosaltip üzerini örtüp mayalanmasi icin 3-4 saat bekletin.
Ben bu islem icin firini kullandim.Firini 50 dereceye getirip kapattim.Daha sonra kaseleri firin tepsisine dizip uzerini diger tepsiyle kapatip firinda mayalanmasi icin biraktim.
Süre sonunda buzdolabina kaldiridim.
Üzerini istediginiz gibi süsleyip sunuma hazir edin...






Hiç yorum yok: