23.12.09

yalanci midye

yalanci midye

YALANCI MIDYE TAVA
Malzemeler:
500 g tavuk gögsü
7-8 adet sarimsak
2 kasik kekik
yarim su bardagi sirke
bir okadarda su
bulamak icin un
kizartmak icin
siviyag
Yapilisi:
Tavuk gögsünü mümkün oldugu kadar ayni boyda küp küp dograyin..Bunlar 2 cm den büyük olmasin.
Sonra bunlari bir kaba koyun ,sarimsaklari soyun iri iri dograyin ,kekigi ekleyin sonra  üzerine sirkeyi ve suyu dökün.Dolapta en az 2 saat bekletin.
Sonra suyunu süzün.Tuzlayin. Una bulayip kizgin yagda pisirin...
Bu arada azar azar pisirmek daha iyi sonuc veriyor....

26 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım bende yapmıştım harika bir lez
zet ellerine sağlık öpüyorum...

orece dedi ki...

daha önce nerde duydugumu hatırlamıyorum ama duymuştum yalancı midyeyi ama nasıl yapıldıgını bilmiyordum tarif beni çok sevindirdi. biz çok severiz ailecek midyeyi ama işte bu agır metal içermesi yüzünden iyce azalttık böbreklerimize yüklenmemek için. ellerinize sağlık.

Pembe Tatlar dedi ki...

Daha önce duymuştum tavuk canavarıo olarak mutlaka deneyeceğim canım ellerine sağlık...

pelince dedi ki...

Daha önce okumuştum ama demedim hiç,görüntüsü nefis .. denenmeli mutlaka..
ellerine sağlık...
Sevgiler yolluyorum...

Işıl dedi ki...

ellerıne saglık

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Hiç denememişdim bu şekil de tavuk u farklı bir secenek ellerinize sağlık.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Deryacim süper bir tat öyle degil mi?


Sevgili Ece bende bloglarda hep karsilastim bu tarifle,sonrada denemek icin not almistim.O günden bugüne cok yaptim.Gercekten ilginc bir tat..



Pembe tatlar denemeni siddetle tavsiye ediyorum...Bilhassa sicakken dahada güzel oluyor.



Pelincim muhakkak denemelisin sevgiler.


Isilcim tesekkürler...


Sevdalitatlarim yorumun icin tesekkürler.Eskisehire selam ve sevgiler

mom dedi ki...

bu cok guzel bir yemek oluyor denemistim
elinize saglik:)

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Sarımsaklı her lezzete bayılırım...Görüntü süperrr ellerinize sağlık...
Sevgiler...

yıldız dedi ki...

Harika !!!
yılbaşı menüsü olarak bunu listeme alıyorum :))
ellerine sağlık mutlaka deniyeceğim bakalım ben becerebilecekmiyim ...
Teşekkürleeeeeeerrrr

HUYSUZBALIK dedi ki...

Şahane görünüyor. Peki tadı tavuk gibi mi geliyor midye gibi mi ? Ellerine sağlık. Sevgiler...

eda dedi ki...

SUNUM HARİKA-TARİF HARİKA EMEGİNİZE SAGLIK ARKADASIM-BEGENİ İLE TAKİP EDİYORUM
yemekkahvekokusu.blogcu

hunerlieller dedi ki...

bu tarif tam benlik olmuş:)ilk fırsatta deneyecegim.eline saglık canım.sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Mom yorumun icin tesekkürler...

Gönülcüm sagol!!!


Yildizcim hosuna gittigine sevindim.....


Esincim tavuk gögsü pek baskin bir tat degildir biliyorsun.Verilen baharatta herzaman uyar...
Eh sirkeyede yattigi icin tavuktan ziyade daha cok midyeyi andiriyor...
Ama cok ilginctir ki benim kizim midye sevmez(daha dogrusu hic yemedi)ama bunu yiyor..Belkide tavuk oldugunu bildigi icin...


Edacim cok cok tesekkürler..

Hünerlielller ugradigin ve güzel sözlerin icin tesekkürler.

gönül dedi ki...

hayatım valla farkındayım evet çok ihmal ettiğimin:(((( ama 2010 itibariyle telaffi edicem hiç merak etme:)()))) çakma midyelerin harika görünüyor ilk fırsatta denicem bende...tavuk müptelası biri olaraktan böyle bir lezzetin keyfine varmam gerekir:))) sevgilerimle öpüyorum

Sevgi Küçük dedi ki...

Midyeyi çok severim bunu hiç duymamıştım, okuyunca çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık :)
Deneyeceğim bende

aysegul dedi ki...

Ellerine saglık Serap ablacık ,
yalancısı bölese gerçeki nasıl oluo ama :Pp

*Ailecek Yeni Yılınızı şimdiden çok
ama çook kutlarım :)

Behiye Sönmez dedi ki...

ellerinize sağlık nasılda güzel gözüküyor:) çok da değişik denemeli mutlaka..

tub@ dedi ki...

harika :)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
yeni yıl sağlık, mutluluk,neşe getirsin.Tüm dileklerin olması dileğiyle,
sevgiyle kal.

Eya dedi ki...

Serapcigim...saglikli, bereketli ve güzel günler diliyorum yeni yilda...sevgiler

zehra

ŞIKELLA dedi ki...

Ben başka bir taride sodalı olarak denemiştim.soda un ve baharat karışıma batırarak kızartmıştım.
çok güzel olmuştu. Bu tarifide deniycem buda çok güzel oluyordur eminim. elinize sağlık

Mimosa Café dedi ki...

cok mutlu yillar sekerim. hersey gonlunden gectigi gibi olsun yeni yilda. sevgiler opucukler.

İLKAY dedi ki...

Serapcım denedim...muhteşem oldu...çok teşekkürler bu tarif için...paylaştığın için...
çok öpüyorum...umarım yeni yılda ağzımızın tadı bozulmaz...çok öpüyorum canımmmmm

gülşah dedi ki...

merhabalar ben bu tarifi başka biryerden alıp denemiştim,ama tadında sirkenin ekşimsi tadını hissettik,sizde öyle bir tat olmamış galiba neden olmuş olabilir?
şöyle yapmıştım 1.5 tavuk göğsüne önce tavuklarını üstünü basacak kadar su adından 1 su bardağı sirke koydum,hatta yedikten sonra keşke tavukları süzüldükten sonra sudan geçirseydim dedim,benim sirke oranımmı fazla oldu acaba?gerçi sizinde suoranınız az aynı hesaba geliyor,fikrinizi almak istedim.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Gülşahcım evet bıraz ekşilik oluyor....Sirke konmasının nedeni midyedeki hafıf ekşiligi saglamak ıcın olabılir...
Ama sen sirke oranını biraz az tutarsan veya tavukları ıyıce yıkarsan bunun önüne gecebılecegını sanıyorum.Zıyaretin ıcın teşekkür ederım..Sevgiler