13.4.10

Kaymakli karpuz jölesi

Bu hafif tatlıyı gecen yaz Türkiye'de bir yemek dergisinde görmüş ve Türkiye'min o güzel sulu ve tatlı karpuzundan hemen yapıvermiştim..daha sonra Almanya' ya dönünce kış mış derken bir türlü yayınlıyamadım.
Blog yazari Nejla'nin NARINCE düzenledigi Jöleli tatlilar etkinligi için bir seyler ararken arşifimde  buldugum bu tatlıyıetkinlik için yayınlamaya karar verdim.

Kaymak icin: yogurt yapmak üzere   kaynattığım ve daha sonra üzerinden topladıgım süt kaymagını kullandim..
Arzu edenler  Dr Oetkerin hazir kaymak karışımını kullanabilirler..

Karpuz jölesi

KAYMAKLI KARPUZ JÖLESI
Malzemeler:
1 paket kırmızı jöle-Cilek veya kiraz
1 küçük karpuz
üzeri icin kaymak

Yapilisi:
Karpuzun kabuklarını soyup iri iri  doğrayın.Çekirdeklerini çıkartın.
Bir kaba alıp el blenderi ile iyice ezin...
Jöleyi  üzerindeki tarife göre ama su kullanmadan karpuz suyu ile ölcerek hazirlayain.
Kalıplara koyup iyice donmasini sağlayın.

Ikram ederken bir parca kaymak ile servis edin...

33 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne güzel arsivdeki tarif etkinligede gitmis oldu:)))

Ellerine saglik canim...

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

çok güzel bir sunum olmuş.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Serapcım her zamanki gibi harikasın
ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

çok ilginç ve mükemmel bir fikir:)
eline sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok değişik ve güzel eline sağlık canım.

Narince dedi ki...

Yine başka bir güzellik. Karpuzu da özlemişken. Teşekkürler sevgili Serap.

Ferkay dedi ki...

Serapcım yaz için çok değişik bir tarif olmuş.
Ellerine sağlık.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Offf, bu nasıl görüntü böyle,
Serapcığım tek kelime ile nefis olmuşlar.
Görüntüsü ve rengi ile çok şık bir tatlı olmuş, ellerine sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

serap hanımmm....
.............
bu sessizlik nutkumun tutulduğuna işarettir biliyorum bana yine gülümseyeceksiniz ama ne yapayım çok renkli harika bir tarif olmuş:))

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Serap'cigim, harika gorunuyor.

Sevgilerimi birakiyorum...

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik harika bir görünüm degisik ama cok güzel görünüyor .

Unknown dedi ki...

Canimmm, bu ne güzel bir görüntü... Kim bilir ne harika bir lezzettir o... Ellerine saglik... Böyle harika bir görüntü arsivde bekletilir mi? Sunumun ise her zamanki gibi sahane..... Sevgilerimle, Bir tanesini aliyor ve luuppp diye yutuyorum... Ohhh..

Unknown dedi ki...

Canim benim, yine ben.... Muffin kaliplari ile ilgili verdigin bilgi icin cokk tesekkür ediyorum... Cok hos görünüyor, o kaliplarin icinde muffinler.. Bilhassa hediye götürülecekse... O yüzden ben de istiyordum... Tekrar sagol arkadasim... Iyi aksamlar,,,

Işıl dedi ki...

karpuza bayılırım

keskinli dedi ki...

canim süper bir görüntü ve degisik bir sunum ve lezzet olmus dogrusu ellerine saglik böyle bir lezzeti arsivde bekletme bence ellerine saglik öptüm sevgiler...

Unknown dedi ki...

sevgili Serap ellerine sağlık fikir muhteşem olmuş hem çok şık bir görüntü hemde çok farklı bir tat ben kendi adıma denemeden duramayacağım karpuz almaya başlar başlamaz yapmak için tarif alındı şekerim sevgiler ooofff süper süper

Benikos place dedi ki...

Hallo Serap, schön dich zu treffen! Also, wir sind ein paar, aus Greichenland, aber unsere familien kommen aus der Turkei, meiner aus der nähe von ismir und meiner Frau aus Istanbul.Wir leben in Berlin, mögen sehr die Turkische kuche und tradition und auch die Sprache.In eine Urlaub in Alacati haben wir die Strasse Aralik sokak gesehen. Aralik ist sehr beliebte wort in Griechenland und es hat uns sehr gefahlen als Titel für unsere blog...
Wir noch zwei blogs : den
http://tomonopatimou.blogspot.com/
ich habe dich hier auch eingetragen an die Kulinarische Spalte, so werde ich dem nächst deine karpuz jölesi genniesen, und auch den : http://samosdailyphoto.blogspot.com/ komm mal vorbei!!! alles Gute :)

pelince dedi ki...

Serapcım çok güzel gözüküyor,rengi harika.. ellerine sağlık...

sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

harika olmuş ellerinize sağlık

Perilersofrasi dedi ki...

Sahane bir goruntu, eminim sahane bir lezzet. Sen o fotograf makineni sakin degistirme emi!!! Profosyoneller bile bu kadar guzel goruntu elde edemiyorlar :))

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
valla iyi ki hamile degilim, sanki burnuma söyle hafif karpuz meltemleri geldi bunlari okuyunca ve bu güzellikleri görünce.

Allahtan karpuz sezonu yakinda basliyor ve bizlerde bu farkli tatlinin tadina variriz o zaman, ellerine saglik diyorum canim benim.

Sevgilerimle

umudunmaceraları dedi ki...

Adana karpuzuda çıkmaya başladı.Biracık daha olgunlaşsınlar alıp yapacağım en kısa zamanda tarif için teşekürler

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuş canım
ellerine sağlık
canım karpuz istedi valla:)))))

durutarifler dedi ki...

Hiiççç duymadım, hiççç bilmiyorum. Ama görüntü muhteemmm. Eminim lezzeti de öyledir.
Ellerine sağlık.

Doyumluk.... dedi ki...

Karpuzla çok değişik olmuş gerçekten.eline sağlık.

peynir hösmelimi dedi ki...

serapcim harika bir tarif ve sunum:))
Ben görünüsüne bayildim.Eminim tadida harikadir.
Ellerine saglik.
Sevgilerle.

emelce yemek dedi ki...

bu ne boyle,harika bir kirmizi,super ellerine saglik

Mimosa Café dedi ki...

ben de dun karpuz kamyonu gordum. ne guzel bu karpuzlarda yaza bir tatli yapsam ne yapsam diye aklimdan gecirdim :) guzel bir tesaduf oldu simdi burda bu tarifi gormek. cok hosmus eline saglik. sevgiler.

yildiz dedi ki...

Önümüz yaz,yapimi kolay,tadi nefis
mamalari yapacagiz artik.
Ellerine saglik arkadasim.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Nefiis bir goruntu ablacim,tarifini de çok begendim her zaman ki gibi ellerine saglik,opuyorum seni.

Unknown dedi ki...

Canim benim, güzel temennilerin icin cok tesekkür ediyor, ben de seni öpüyorum...

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika bir sunum, ellerinize sağlık. Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Serabim, bu jöleyi denemeni tavsiye ederim... Eger ince bir kat dökersen bir tepsiye, istedigin sekli kolayca verebilirsin... Ici sadece meyve (cilek) püresi oldugundan oldukca sert bir yapisi var, yerinden kaldirirken asla kirilmiyor.... Yani dösemesi cok kolay ve cok ta lezzetli... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum...