24.1.08

Asure Pastasi

Sevgili blog arkadasim ÜMRAN beni günün blogu ilan etmis! Cok Tesekkürler Ederim.


Aslinda niyetim asure yapmakti.Tüm malzemeleri hazirladim ve vanilya sekeri almak icin cekmecemi acinca kizlarin acmis oldugu bisküvi paketlerini gördüm ,yumusadigini farkedince pasta yapmaya karar verdim.
ASURE PASTASI
Malzemeler
1 l süt
1 su bardagi seker
2 corba kasigi un
1 corba kasigi nisasta
1 paket vanilya
1 yumurta sarisi
10 sade 10 kakaolu bisküvit
3 corba kasigi haslanmis fasulye
3 " " " nohut
3 " " " bugday
3 adet incir
3 adet kayisi
2 corba kasigi üzüm
2 corba kasigi ceviz
vanilya sekeri
Portakal kabugu ve diger meyva sekerlemeleri
gül suyu
Süslemek icin nar ve tarcin
Yapilisi
Tencereye süt,un ,nisasta,seker ve yumurta sarisi konup cirpilarak göz göz olana kadar pisirdim.
Bisküvitleri kirdim,kayisi ve incirleri ufak dogradim.
Muhallebinin icine tüm malzemeleri katip kalibima döktüm.1 gece bekletip ters cevirdim.Ve süsledim.
Resimde net sekilde görünen de dut oluyor arkadaslar.Ben asurede dutu cok severim de...

12 yorum:

Adsız dedi ki...

selam..aa çok ilginç geldi bana...aşüre pastası..valla çok güzel ve degişik bir tatlı olmuş...
sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Gerçekten çok güzel olmuş.Değişik bir fikir ellerine sağlık.Sevgiler

Ilker Erdem dedi ki...

Cok degisik bir sey cok lezzetli gorunuyor. Ellerine saglik. sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Çok enfes görünüyor..Ellerine sağlık valla..Süperrr..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
öncelikle günün blogu secildigin icin seni tebrik ederim, cok sevindim senin adina.

Asure pastasini kendi kafanda o an mi yarattin acik paketleri görünce, valla bravo diyorum.

Cok lezzetli ve degisik oldugu belli oluyor zaten resimden, senin de ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve öpüyorum..

İlker Ergin dedi ki...

valla iyiki bu şekilde yapmışsınız.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ayse'cim sevgiler...

Ilker'cim tesekkürler...

Feyzacim sen de hosgeldin....

Kevser'cim nerdeeeee....benim fikrim degil.
Bloglarda ve yemek kitaplarinda var...ehhhh insanin 85 tane yemek kitabi ve bir o kadarda dergileri olunca tarifler bol....bende Ayse Tüter'in yemek kitabindan aldim ve biraz degistirdim.

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Arkadaşım,aşure pastası süper olmuş.
Sayfanızda gezmek çok güzel. Harika tarif ve sunumlarınız var. Tavuk kaseleri de öyle. Ben yufkadan yapmıştım ama bu çok değişik. Ellerine sağlık.
Sevgiler.
guldenelkan.blogcu.com

ss dedi ki...

AŞURE PASTANI ÇOK BEĞENDİM ETKİNLİĞİ YAPMAK İSTEDİĞİMDE AKLIMA HİÇ PASTASI GELMEMİŞTİ ELLERİNE SAĞLIK SERAPCIĞIM.YAYINLADIM BLOGUMDA..

Adsız dedi ki...

Aşure pastası bitmesin lütfen..
Damla Hanım yolda..
İyi bir hafta sonu diler, '' Lara Fabian-I will love again '' şarkıyı
size ve Damla'ya armağan ederim.
Özlem Su

bir dilim bir tutam dedi ki...

Özlemcim Damlanin gelecegini sen nereden biliyorsun.Dur bir kosu Damlaya bakayim o mu birsey yazmis?

Güldencim tesekkürler..:-)

Seldacim sana da tesekkürler.:-))

Adsız dedi ki...

nefisssss bir tarif olmuş hayatım ellerine sağlık.

Bayıldım. Çok yaratıcı.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com