23.1.08

Bezelyeli Tavuk Kaseleri

Bu tarifi bir zamanlar TGRT televizyonunda görmüs ve hemen not almistim. O günden beride
özel davetlerimde sunumu hos oldugu icin pek cok yaparim.
BEZELYELI TAVUK KASELERI
Malzemeler:
4 tavuk gögsü - cok ince dövülmüs
1 su bardagi haslanmis bezelye
1 havuc
1-2 sogan
1 kahve fincani pirinc
4 yemek kasigi siviyag
karabiber, tuz veya tuzot
kekik
Yapilisi:
Cok ince dövülmüs tavuk gögüslerine tuz ve karabiber serpin.
Yaglanmis kücük firin güveclerine tavuk gögüslerini yerlestirin.
(Ben borcamin minik firin kaselerini kullaniyorum)
Sogani piyazlik dograyin sivi yagda hafif kavurun.Biraz kavrulunca minik küp seklinde dogranmis havuclari ve bezelyeleri ekleyin.Pirincide koyup bir fincan su da katarak kisik ateste pisirin.sebzeler yumusayinca tuzotu,karabiber ile tatlandirip kekik serpin.
Güveclerin icine malzemeleri doldurup 180 °deeceli firinda 20 dakika pisirin.
Kisiye göre 1 veya iki canak tabaga koyup ister tursu ile ister haslanmis sebze esliginde ikram edin.AFIYET OLSUN.


22 yorum:

Cafe Gusto dedi ki...

Gerçekten hoş bir sunum olmuş.Ellerine sağlık.sevgiler...

EZGi :)) dedi ki...

gerçektende çok şıkgörünüyor.elleine saglık canım
sevgiler

Adsız dedi ki...

Cok harika görünüyorlar,ellerinize saglik

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik, sunumu hos ve harika bir goruntu var su an karsimda, kim tadi nasil guzldir, çok degisik ve çok sik, bayildim, hosçakal.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

çok harika görünüyor ellerinize sağlık
SEVGİYLE KALIN

Feyza Fidan dedi ki...

Hakikaten tam davet sofralık olmuş Serapcım..Kimbilir tadıda ne güzeldir..
Ellerine sağlık,
Sevgiler..

Lezzet Gemisi dedi ki...

MERHABA. ZİYARET İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER. BEN DE SİZİN LEZZETLERİNİZİ GEZDİM. HEPSİ ÇOK GÜZEL. ELLERİNİZE SAĞLIK. HER ZAMAN BEKLERİM. SEVGİLER, ÖZLEM...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık süper görünüyorlar.Ayrıca misafirlerinize de afiyet olsun.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
enfes görünüyorlar, ben ilk bakista hatta alt tabanini milföy hamuru veya normal bir hamur sandim, tarife baktim aradim ve sonradan anladim tavuklardan olustugunu.

Gercekten de cok degisik ve bir o kadar da nefis görünüyorlar, senin de ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve öpüyorum..

Adsız dedi ki...

Ne kadar şık bir yemek bu böyle.Bayıldım doğrusu ellerine sağlık.Sevgiler

umran dedi ki...

Serap'cigim,
Sayfamda gunun blogu sensin canim,
sevgilerimle beraber...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Ümran beni cok onurlandirdin.Tesekkürler.

Cevver yorum ve ziyaretin icin tesekkürler.

Kevser'cim sende hosgeldin.

Feyza'cim tadida cok güzel.yabanci bir tat degil.

Sevgili Dilek,Yorum icin tesekkürler.

Ayse'cim sende hosgeldin.Biraz evvel sayfana girdim,kimmis bu bal kabak diye!Daha önce grmedigim bir sayfa.aelem oldug icn yorum birakamadim.Sevgiler

Gönül dedi ki...

bayıldım ben bu yemeğe yaaa ellerine sağlık hakikaten davet sofralarında çok şık durur...ilk fırsatta denicem sitemde görürsen şaşırma görmemezlikten gel ahahaha....sevgilerimle

Adsız dedi ki...

selam..çok şık ve lezzetli bir tafif...elinize saglık..sevgilerimle...

sevimin sayfasi dedi ki...

cok hos ve degisik bir tarif
cok begendim en kisa zamanda yapmam lazim sen borcamin hangi minik kaselerini kulandin borcamin minik kasesi oldugunu bilmiyordum
ellerine saglik

yemek dedi ki...

Gerçekten tam ikramlık. Ellerine sağlık.

Hayırlı geceler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevimcim Pasabahcenin kücük cam kaplari bunlar.Aslinda bunlari krem karamel icin aldim.Ama daha cok bu gibi seylerde kullaniyorum.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
minik pizzalar icin söylediklerine cok tesekkür ederim, iyi aksamlar Menden'den.

Selamlar ve öpüyorum..

pinar dedi ki...

hakikatten değişik güzel bir sunum .ilk fırsatta deneyeceğim.ellerinize sağlık..
sevgiler

pinar dedi ki...

birşey sormayı unuttum.pirinç 1 kahve fincanı değilmi? eklediğimiz su da aynı şekilde kahve fincanı herhalde ?
yanıtınız için şimdiden teşekkürler:)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Pinar'cim 1 fincan su ekledim.Tabiki kontrol etmekte yarar var.pirincin cinsine de bagli.Baktin hemen suyu cekti biraz daha ekleyebilirsin.Sevgiler

keten-helva dedi ki...

Çok şık ve lezzetli görünüyorlar. Ellerinize sağlık...