5.12.08

Sacher pastasi

sacher pastasi
SACHER PASTASI
Pasta hakkinda ufak bir bilgi:Yil 1832... Viyana'da yasayan Prens Metternich, üst düzeyden olusan degerli konuklarina verecegi yemekte bas ahcisindan yemektan sonra yenilecek farkli bir tatli sunmasini ister..Fakat ahci yemek verilecegi gün yataktan kalkamayacak kadar hastalaninca 16 yasindaki cirak Franz Sacher bu görevi üstlenir Ve bu pastayi hazirlar..

Orjinalinde iki kat marmelattan(bir ortasinda -bir cikolatanin altinda) olusan pasta kendisi gibi pastaci olan oglu Eduard tarafindan marmelatin sadece cikolatanin altina sürülerek biraz degistirilmis.Günümüzdede bir cok yerde böyle satilmakta.....Pastanin bir özelligi de dilimlerin yada pastanin üzerinda ya S harfi yada Sacher yazilmasidir.....Tarifine gelince
Malzemeler:
140 g tereyagi
140 g pudra sekeri
140 g sütsüz cikolata
veya 4 yemek kasigi kakao
8 yumurta
120 g un
biraz kayisi receli

Üzerinin cikolatasi icin
100 g sütlü veya bitter cikolata
1 Yk bal
4 Yk krema
Yapilisi:
Tereyagi,pudra sekeri,yumurta sarilari ve benmari usulu eritilmis cikolatayi mixer yardimi ile iyice cirpin.
Yumurta aklarini bir tutam tuz ile kar haline getirin.Unu azar azar ekleyin.Cikolatali karisimi da katin.
Yaglanmis pasta kalibina döküp 180-220 dereceli firinda 50 -60 dak.pisirin.
Soguduktan sonra pastanin üzerine receli sürüp 1 gece bekletin.

Üzeri icin cikolatayi benmari usulu eritin.Krema ve bali katin.Pastani üzerine döküp donmasini saglayin.
Icindeki cikolatadan oldukca yogun ve sert bir pastadir!

31 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

Süper ötesi bişey olmuş bu harika bence ellerine sağlık serapcım..
İyi bayramlar..
Hoşçakal....

Hanife dedi ki...

Mesajiniz icin cok tesekkurler Serap. Ben de size ve ailenize iyi bir bayram dilerim..

keskinli dedi ki...

selam pasta sahane ellerine saglik

hayirli bol bereketli bir bayram dilerim sevgiler

SARI PAPATYALAR dedi ki...

Kamerî ayların 12’ncisi olan Zilhicce ayı, İslâm’ın beş esasından biri olan hac ibadetinin yerine getirildiği umumi af ve bağışlanma ayıdır.
İşte bu mübarek ayın birinden onuna kadar olan zaman dilimi “leyâli-i aşere”, yani on mübarek gecedir. Onuncu gün Kurban Bayramı’nın ilk günüdür. İşte bu günlerin kıymetini anlatan Sevgili Peygamberimizin (s.a.v.) muhteşem müjdesi:“Allah'a ibadet edilecek günler içinde Zilhicce'nin ilk on gününden daha sevimli günler yoktur.buyurmuştur

leyya dedi ki...

bu pastayı elimin altındaki tarif kitabında yıllardır görür asılır sulanır ve fakat bir türlü pişirmeye kalkışamam...burada görmek bana sanki daha bir cesaret verdi..bayramda şerbetli tatlı yerine çikolatalı bişeyler pişirsem diyordum.sanırım aradığımı buldum mu ne?eline sağlık arkadaşım.gerçek bir pasta olmuş..

www.illedeyemek.com dedi ki...

Ellerinize sağlık,yine herşey harika sevgiler,selamlar.bayramınızi da şimdiden kutluyorum.

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Sevgili Serap abla,
Aileniz ve sevdiklerinizle güzel bir bayram geçirmenizi temenni ederim.Ayrıca Sacher pastası seven
prens, Osmanlı ve Türk dostudur.Bu açıdan bu günlerin anlamını daha
etkin kılmışsınız.
Saygılar,
Cenk

Feyza Fidan dedi ki...

Canım arkadaşım,
senin ve tüm sevdiklerinin bayramı kutlu olsun,
Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

serapcığım canım benimm
ellerine sağlık, ağız tadıyla gönlünüzce bir bayram geçirmenizi diliyorum.
çok sevgiler bizlerden..
NuNu

Adsız dedi ki...

pasta harika gorunuyor
ellerine saglik canim

simdiden iyi bayramlar dilerim...

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Öncelikle ailece iyi bayramlar Serapcım.Ayrıca bu dini bayramımızda Prens Metternich gibi; Osmanlı,dolayisiyle Türk dostu bir diplomat ve statikocu bir devrimcinin pastası doğrusu harika olmuş..
Sevgiler,Neşe Kutlutan

sevimin sayfasi dedi ki...

Bayramlar berekettir, umuttur, özlemdir. Yarınlar niyettir. Kestiğiniz kurban ve dualarınız kabul olsun, sevdikleriniz hep sizinle olsun..
Bayramınız mübarek olsun...
sacher pastan süper ötesi
ellerine saglik canim

Limonlu Kek dedi ki...

Bayramını içten dileklerimle kutluyorum, sağlıkla, umutla kal. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Senin ve tum sevdiklerinin Kurban bayrami kutlu olsun,

Mutlu bayramlar...

pasta neffis olmus canim ellerine saglik..
sevgiler.

MELİS dedi ki...

Sevgili Serap abla,
Beni hatırladığınızı umarım.Müvit
abinin akrabasıyım.Yeni bir blog açtım.Prens Metternich'in Osmanlı
Türklerine ''batı'' dan vazgeçin ve kendi milli değerlerinize sahip çıkın dediği,zamanın büyük bir devlet adamı olduğu ve Türk dostu olduğunu tarih kitapları yazmakta.
Sevgiler,Melis

MELİS dedi ki...

Aileniz ve sevdiklerinizle çok iyi
bir bayram geçirmenizi temenni ederim.(bir önceki yorumum da unutmuşum,kusura bakmayın.)
Melis

pelince dedi ki...

Pasta şahane olmuş şahane,ellerine sağlık..

Sağlıklı,huzurlu,mutlu,bol paralı,neşe dolu bir bayram diliyorum..

Sevgilerimle..

zeynep dedi ki...

Harika bir görüntü gerçektende ellerinize sağlık bu arada Kurban bayramınız mübarek olsun tüm sevdiklerinizle mutlu bayramlara sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

ESKİ BAYRAMLAR

Yaşanmışlıkla,dostlukla geçen,
geçmiş yılların ardına saklanmış,
o coşkulu eski güzel bayramları arıyorum.

Günler önce başlayan hazırlıkları,heyecanları
Ramiz dedemle seçtiğimiz kurbanları,
bayram sabahı dedemi taklit ederek
kıldığım namazları hatırlıyorum.

Bayramlıklarımı giyip,öptüğüm elleri,
aldığım harçlıkları,neşeyle yapılan
kahvaltılarımızı hatırlıyorum.

Bahçemizde beslediğim,arkadaş olduğum
kurbanlıkların can çekişirken,
içimden birşeylerin koptuğunu,
yitip gittiğini,hüzünlendiğimi hatırlıyorum.

Akraba,komşu,dost ziyaretlerini,
topladığım harçlık,mendil,şeker ve çikolataları;
Metin dayımın kızı evde olmadığında
sinirlendiğimi hatırlıyorum.

Manifaturacıdan aldığımız mantar tabancalarını,
maytap fişeklerle mahallenin kızlarını
korkuttuğumuzu hatırlıyorum.

Her akşam bereketli sofralarda,
kravatlı,sinekkaydı traşlı babalarımızı,
beyefendi dostlarını ;
mizanpli saçlı,döpiyesli şık annelerimizi,
önü kumaşla kaplı eski radyolardan
yankılanan Türk sanat müziği nağmelerinde
şerefe kalkan kadehleri hatırlıyorum.

Yani Atatürk Cumhuriyetinin o ilk kuşağını,
gerçek biz olan o güzel insanları hatırlıyorum.

zngida

Adsız dedi ki...

Bayramlar, dargınlıkların unutulduğu, insanların barıştığı, kardeşçe kucaklaştığı günlerdir. Bayramlar, milli ve dini duyguların, inançların, örf ve adetlerin uygulandığı bir toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği günlerdir. Sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle

sevdamavisi dedi ki...

Serapcığım,
ellerine sağlık çok güzel olmuş kekin. ben de çok severim. iyi bayramlar...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim,

Sevgiyle sevdiklerinle nice güzel bayramlara..Kurban bayramın kutlu olsun..

Öpüyorum,

Pastan muhtesem ötesi..

Adsız dedi ki...

Süper olmuş ellerine sağlık

Mutlu Bayramlar

leyya dedi ki...

merhaba serap hanımcıgım,sachere heveslensem de daha sonra sayfanızda gördüğüm cafe latte cheesecake tarifini denemeye kalkıştım fakat benim yemek kaşıkları yoksul doyuran cinsten oldukları için kattığım cappuccino oldukça fazla geldi))benimkilere yediremeyeceğimi anlayınca onu derhal truff a çevirdim))dolapta kalan kek kurabiye artıkları ,bol krema ve çikolatayla birlikte yoğurup kakolu hindistan cevizi ve şamfıstıga buladım ..tabir yerindeyse yok sattı)))bunun için size teşekkür borçluyum yoksa nerdeeen cheesecakeli truffu keşfedecektim)) sayfamdaki börek bir dost toplantısındandı.uygulamalı tarif vermek istedigim için biraz zamana ihtiyaç var..sizi haberdar edeceğim inşllh.sevgilerimle..bayramınızı kutluyorum..

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bayrama farklı tad ne güzel bayramlaşmaya misafiriniz mi olsaydık ne?
:)
hayırlı bayramlar olsun.

Adsız dedi ki...

Walla ne diyim kuzen...
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
Öpüyorum...
Damla the Kuzen

fatos dedi ki...

serap ablacim buaksam sende yemekteydik yemeklerin hepsi cok lezizdi hele tatlin harikaydi ellerine saglik...

buarada sacher pastasi beni yiyin diye haykiriyo:)

bir dilim bir tutam dedi ki...

Fatoscum sayfama hosgeldin.....Yorumun icin tesekkürler......


DAMLA'cim hele seni görmek büyük bir mutluluk....

sarımutfak-hande dedi ki...

harika bir pasta ellerine sağlık cnm

Cafe Gusto dedi ki...

Bu pastayı hala deneyemedim ama en kısa zamanda bende yapmak istiyorum..sevgiler..

reyyan dedi ki...

Ellerinize sağlık harika görünüyor.
Tariflerinizin hepsi birbirinden güzel.
SEVGİLERİMLE.
REYYAN...
http://reyyanresimlitariflerim.blogspot.com/