5.4.09

Ebruli cheesecake-peykek

peykek
EBRULI CHEESECAKE

hamuru icin gerekli malzemeler:

300 g un

130g seker

130 g terayagı veya margarin

2 yumurta

2 paket vanilya sekeri

1 paket kabartma tozu

Ici icin gerekli malzemeler:

1 kg süzme yogurt(orjinali Quark)

300 g seker

2 paket vanilyali pudding tozu

100 ml sıvı yag

500 ml süt

4 yumurta

renklendirmek icin gıda boyası

(ben seker hamuru icin kullanilan boyadan kullandim,bir iki damla yetiyor!)

Yapilisi:

Hamur icin malzemeler karistirilip yogurulur...Kelepceli bir kap yaglanir

(ben yagli kagit kullandigimdan kabi yaglamama gerek kalmiyor)

Hamur kalibin tabanina ve kenarlarina ayni kalinlikta yayilir.

Yumurta beyazi cirpilip kar haline getirilir.Yogurt,seker ,pudding, siviyag yumurta sarilari ve süt karistirilir.Yumurta beyazi dikkatli ve tek yöne cevrilmek sarti ile bu karisima eklenir.

Gida boyasi bir iki damla eklenip bir cöp sis yardimi ile karistirilir.

Hazirlanan hamurun icine dökülüp 200 dereceli firinda 1 saat pisirilir.


Dipnot:Pasta firindan cıkınca cıvık gelebilir.Pismemis hissine kapilmayın kendini toplamasi icin en az 3-4 saat gecmesi gerekiyor.

17 yorum:

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

süppeerr den başka diyecek kelime bulamıyorumm...:)

Sevgi Küçük dedi ki...

kesinlikle katılıyorum!!ne kadar güzel..yenmez ama bu!uzuuunnn uzuuunnn izlenir! :)
ellerine sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ama bu çok tatlııı,bahar gibi sanki:) Al önüne seyret yani:)

Ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

cok güzel olmus pastaniz ,tarifi aldim en yakin zamanda deniycem . Meyveli peykek ile sorum olacak 750 g Labne yaziyor ,almanyadakiler ne kullanacak ?
150 g süzme yogurt yaziyor onada quark kulanilacak galiba ?
sevgilerle sibel

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sibelcim cheesecake veya peykeklerde labne peyniri yani Philadelpia tarzi peynir veya Quark kullanabilirsin.Almanyada bunlarin cileklisi mangolusu ananasli ve orman meyvalisi var gayet tabi bunlarida kullanir güzel bir tat yaratirsin.
Ben Türkiyede Quark yok yok diye süzme yogurt ile yaptim.Ve güzel oldu...Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

AHH NE SEVERİM NE SEVERİM..
ELLERİNE SAĞLIK..
SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

Başlık ayrı bir güzel, cheese cake ayrı (bilirsin hiç dayanamam cheescake'e)....
Ellerine sağlık kuzencim:)

Adsız dedi ki...

Ablacigim:
Vallahi cok güzel olmus,ellerine saglik...
sevtap

Unknown dedi ki...

Aman aman ellerine sağlık canım,
harika olmuş...

Bu arada bende yine blog dünyamıza geri döndüm. Tekrar bana beklerim...

Sevgiler,

Aybike Ceylan dedi ki...

Serap'cigim,
Cok guzel olmus, ellerine saglik. Ben hic denemdim, mutlaka yapmak istiyorum.

Sevgilerimi gonderiyorum.

sevimin sayfasi dedi ki...

merhaba canim, tekrar burdayiiiimmmm...neler yapmisin neler...hepsi birbirinden nefis olmus,
ellerine saglik güzel arkadasim

edayurt dedi ki...

selam-daha öncede yorum yazmıştım ama sanırım gözden kactı sitenizin takipcisiyim okadar güzelki gercekten acaba ne eklenecek diye merak ediyorum-bir cogunuda yaptım-ellerinize saglık-sevgiler
www.yemekkahvekokusu.blogcu.com

sarımutfak-hande dedi ki...

süper bir görüntü
ellerine sağlık cnm
sevgiler

kirazdünyası dedi ki...

tek kelime ile nefis görünüyor,bayıldım kimbilir tadı nasıldır...
ellerine sağlık

hdidem95 dedi ki...

çok güzel bir görüntü ellerinize sağlık sevgiler

durutarifler dedi ki...

Oy oy oy inanılmaz güzel bir görüntü. Ellerine sağlık.
İyi hafta sonları

çınar dedi ki...

çok güzel gözüküyor bunları gördükçe rejim falan aman boşver diyor insan