29.10.09

tavuk kuluckada

tavuk kuluckada



Bu ilginc yemegi Sirma Bradley'in sundugu Neseli tabaklar programinda görmüstüm.O gün icinde  zaten  köfte ve pilav planlamistim,eh buzdolabimdada brokoli hic eksik olmadigindan bende hemen hazirladim.


TAVUK HANIM KULUCKADA
GIT GIT GIDAAAK GIT GIT GIDAAAAKK............
Gerekli malzemeler:
Köftesi icin:
Kiyma
Sogan
Baharatlar
Ekmek ici
Bildircin yumurtasi
Pilavi icin:
Pirinc
Tel sehriye
Diger malzemeler:
Brokoli
Misir
Gagasi icin badem-gözü icin kus üzümü veya 2 karanfil-ibigi icin kirmizi biber
Yapilisi:
1)Bildircin yumurtalarini haslayin ve soyun.
2)Pilavi bol sehriye ile pisirin.Demlendirin.
3)Brokolileri az bir suda pirin ve süzün.
4)Köfte icin malzemeleri karistirin cevizden büyük parcalar kopartip ortalarina birer bildircin yumurtasi koyun ve yumurta sekli verin.Kizgin ve bol yagda kizartin ve mutfak havlusuna cikartin.
Sunum:
1)Pilavdan bir fincan ayirin digerini yuvarlak bir kaba koyup üzerini  biraz bastirin..Büyükce bir  tabaga veya
tepsiye ters cevirin.
(arzu ederseniz sterc  yardimi ile biraz ovallestirebilirsiniz)
Fincanin icindeki  pilavida tavugun basi olabilecek gibi yerlestirin.
2)Kirmizi biberi ibik seklinde kesip kürdan yardimi ile tepesine yerlestirin.
3)Gagasini ve gözlerini hazirlayin.Ben gagasi icinde kürdan kullandim
4)Tavuk hanimin  kenarina misirlari serpin.Dis tarafina brokolileri yayin.
5)Köfteleri misir ve brokoli arasina yerlestirin.
Sonrada sofraya getirince misafirlerin saskinlik icinde cikardiklari seslere kulak verin...

30 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

BÜYÜKSÜN SERAPCIM !!!!!!!
:))))))))))))
BAYIL-DIIIIMMMMMMMM....CANIMM..

Eya dedi ki...

Sen cok yasa emi Serapcigim...harikasin valla...ellerine saglik, bu arada yeni sayfan cok güzel, ferah olmus, sevgiler

zehra

meleginmarifetleri dedi ki...

Serapcım bayaıldım ben bu tavuk hanıma ellerine sağlık...

Canan dedi ki...

Bir emek bu kadar güzel sunulabilirdi. Çok şeker. Ellerine sağlık.

Sevgiler

Sevtap dedi ki...

BAŞTA ÇOK HOŞ BİR ADI VAR.GÖRÜNTÜ HARİKA!TADINADA DENEYİNCE BAKARIM ARTIK.SEVGİLER...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

tek kelimeyle süper ya:)

hunerlieller dedi ki...

süpersin ya..muhteşem bir görüntü..bunu yapmakta yemekte çok eglenceli olmalı.)))ellerine saglık canım.afiyet olsun..sevgiler

Gümüş Tepsi dedi ki...

köfte içinde bıldırcın yumurtası.çok güzel ya.çok şaşırdım.sunumda mühteşem.elinize sağlık

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. çok süper olmuş.. bayıldım...

sevgiler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Allah iyiligini versin:))

Köftislerin icine yumurta saklamak ayrica da cok degisik olmus.

Ellerine ve emeklerine saglik arkadasim.

Son hali gercekten cok süper, bunu bugün birde kizima göstermeliyim mutlaka.

Selamlar ve kocaman öptüm

Işıl dedi ki...

TAVUGUN HARIKA

Pembe Tatlar dedi ki...

:))))
Harikasın canım ya ayyy yemeye kıyamam bayıldım bayıldım:D

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Valla çok şirin.
Bunu da etkinliğe yollasana tam etkinliğe uygun olmuş :)
ellerine sağlık!

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

valla şahane bir eser olmuş yani...muhteşem...hem ye hem seyret...elllerine sağlık...çoooooook güzel olmuş...

sevgi dedi ki...

çok ama çok tatlı bir sunum olmuş. çocuklar bayılır buna .. aslında ben de. denemek için sabırsızlanıyorum.

pelince dedi ki...

Serapcım çocuklar bunu sofrada görse şok olurlar :) bayıldım ya,şahanesin sen... ellerine sağlık...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Serap,
Çok güzel bir görüntü, ellerine ve emeğine sağlık.
Resimde çok güzel çıkmış, emeğinin hakkını vermiş.
Bu arada;
Renkli kreplere de bayıldım, renkleri, sunumu şahane olmuş.

Adsız dedi ki...

Aldı beni Serap uzakdan
Taze bir piliçken pazardan
Menşeim Berlin
Farmer's Market'den
''Gıt gıt gıdaaak''
''Gıt gıt gıdaaaak''
''Yumurtam sıcaaak''
Serap'ın kümesinin
En nadide beyaz piliciyim.
Yok mu bir çaresi,çok dertliyim
Yaşlı,içi geçmiş
Bir tek horozu mu var bu kümesin?
Sabah akşam haybeye öter
''Ü üürrrü Üüü, Ü ürrrüüü Üüü''
Ahhh ahh olsaydı bir
Genç Denizli Horozu
Yatardım,kalkmazdım
Gece gündüz kuluçkaya
''Gıt gıt gıdaakkk''
Almadan genç bir horoz
Sakın kesme beni,
E mi Serap?

Kırmızı Mutfak dedi ki...

Çok çok hoş bir sunum olmuş, ellerinize sağlık...

Ilker Erdem dedi ki...

Sevgili Serap, cok begendim, Gercekten cok ilginc olmus. Hele o yumurtali kofteler bayildim. Sevgiler

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake dedi ki...

Muhteşem görünüyor, ellerine sağlık!!!Bayıldım, bende bende:)))

Gerçekten harika bir sunum, mutlaka bende yapacağım...

Sevgiyle kal,

Disalce dedi ki...

şahane görünüyor canım..ellerine sağlık...

Ayla dedi ki...

uzun zamandir ugramamistim blog, bir sürü süper yemekler, pastalar,tatlilar, aperetifler vs. Yemek yapmakla aram olmasa da, hepsi süper ve cok emek isteyen seyler.
Ellerine saglik canim arkadasim, herzamanki gibi harika hünerlini göstermissin. Seninle arkadas olmaktan cok mutluyum. Öpüyorum. Selamlar. Ayla

Adsız dedi ki...

serabcim super otesi bir goruntu
adeta yagli boya tablosu gibi
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Serap'cığım,
Çok çok güzel bir sunum olmuş. Ellerine, gönlüne sağlık.
Sevgiler,

durutarifler dedi ki...

Süperrr sunum. Valla harika. Deneyeceğim mutlaka

Mimosa Café dedi ki...

Harika bir sunum. Nefis de olmuştur eminim.

tugba dedi ki...

yengecim muhtesem gorunuyor ellerine saglik :))

Ordanburdanhayattan dedi ki...

yani inanılmaz bir görüntü bu, bayıldımmmm

esra dedi ki...

Allah iyiliğinizi versin :))ne diyim...