25.10.09

Yesil Domates yemegi


YESIL DOMATES YEMEGI

Bahcemde  kizarabilmek icin bir kac saat günesin  cikmasini  nafile bekleyen ama diger taraftada geceleri 0 dereceye düsen soguga direnen domateslerimi görünce kiymadim ve körpeciklerin  hepsini topladim.Tursu pek tüketmedigimizden ,adini pek cok duydugum ama daha önce hic pisirmedigim Yesil Domates yemegini pisirmeye karar verdim.Güzel bir deneyim oldu......Hem sicak hemde soguk yenilenebilen hos kolay bir yemek....
Malzemeler:
Yesil domates
Sogan
Sarimsak
biraz pirinc( suda baklemis)
tuz karabiber
Yapilisi:
Soganlari yemeklik dograyin ve zeytiyaginda hafif sarartin.Domatesleri istenilen bicimde kesin sarimsakla birlikte soganlara ekleyin.Biraz su kattiktan sonra süzülmüs  pirincleri katin ve kapagini kapatip ara sira göz atmak suteriyle kisik ataste pirincler uzayincaya kadar pisirin..
Serap diyorki..! Salca ve et bulyonlada güzel olacgini tahmin ediyorum......

17 yorum:

aslan dedi ki...

Ellerinize sağlık.....
çok faydalı,hem de leziz bir sunum!

Adsız dedi ki...

Ne güzel ve ilginc bir yemek,daha önce hic duymamistim...

Tülin M.

Unknown dedi ki...

Serapcım harika görünüyor turşusunu çok severim eminim yemeğide harikadır öptüm...

sevimin sayfasi dedi ki...

cok degisik bir yemek olmus daha önce hic duymadim, ellerine saglik canim

modeliermarzipani ben pastamalzemesi satan bir yerden aliyorum bana cok yakin, ama internet üzerinede satiyor sana adressini yaziyorum www.backfieber.de
sekerhamuru, ve ausstecher de satiyor, güzel seyler var

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerinize sağlık çok değişik olmuşş.....

Işıl dedi ki...

çok ilgınc hıc dusunmemıstım

Hülya dedi ki...

Daha önce hep duyduğum ama bir türlü deneyemediğim bir yemek.
Bu yaz ben de denedim.
Ellerine sağlık

eldivenlerim dedi ki...

çok değişik bir lezzet, enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. İlk defa duydum, eminim güzeldir. Elleriniza sağlık, Afiyet olsun. Yeşil domates bulursam önerilerinize göre denemek isterim. Sevgiler.

hunerlieller dedi ki...

degişik bir yemek olmuş.görüntüye bakınca canım yeşil domates turşusu
istedi:)ellerine saglık canım.sevgiyle kal.

Efsun dedi ki...

Merhaba Mutfakta Zen'de rastladim size. Yesil domates yemegini duymustum ama hic yememistim, merak ettim simdi. Elinize saglik sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Benim çok alışamadığım bir tat. Ellerinize sağlık.
Cumhuriyet bayramınız şimdiden kutlu olsun.

aysegul dedi ki...

Cumhuriyet Bayramı'mımız kutlu olsun.Yobazlar,elhabibler,bölücü ve
işbirlikçiler bu vatanı bölemeyecek
biz bekçiler böldürmeyeceğiz Serap ablacığım...Sevgilerrr

Domates yemeği harrka:DDD

Sevgi Küçük dedi ki...

ne kadar değişik bir tarif olmuş.ellerine sağlık.bir fırsat bulursam deneyeceğim.
sevgiler

ve bayramımız kutlu olsun. :)

rumma dedi ki...

Bende çok severim yeşil domatesin kavurmasını ellerinize sağlık..

sevgiler

tatlilar gülcandan dedi ki...

ellerinize saglik benim sevdigim bir tat .

Zeugma dedi ki...

Bu yemeği içine biraz yeşil biber katarak ve bulgurla pişirmeyi deneyin bir de...Ve sarmısaklı yoğurt döküp yiyin...Nefis bir tattır.
İç Anadolu'da çok yapılır ve adı da ''domates kalye''dir..
Kal ve ye, yani :)
Sevgiler...