21.10.09

Renkli Krepler

Krep
Sevgili arkadisimiz Burcu -Chaplin Cafe nin düzenledigi "Önce göze sonra damaga" etkinligi icin bakin neler hazirladim...
                             
RENKLI KREPLER
Malzemeler:
300 un
2 yumurta
200 ml süt
biraz  tuz
1 yemek kasigi siviyag
Renkleri icin Salca-ispanak-havuc-kirmizi sogan kabugu
Veya renkli gida boyalari
Labne peyniri
Yapilisi:
Krep hamurunu hazirlayip hamurun özlesmesi icin 15-20 dakika bekletin.
Bu hamuru üce veya dörde bölün  ve renklendirin.
Kirmizi renk icin salca-
Yesil renk icin temizlenmis,haslanmis ve püre haline getirilmis ispanak
Kavunici icin havuc suyu
Kahverengi icin  haslanmis kirmizi sogan kabugundan faydalanabilirsiniz.
Ama bu islemler cok mesakkatli oldugundan ben  artik renkli gida boyalari kullaniyorum.Hem zamandan faydalaniyor ,hem kivami iyi oluyor hemde rekler daha net
Krepleri ince ince pisirin.Soguduktan sonra üzerlerine bolca labne peyniri sürün ve rulo haline getirin.Daha sonra porsiyonlar halinde  verev kesip kürdan saplayin.

Serap diyorki ! Rulo yaptiktan sonra bir müddet buzdolabinda bekletirseniz kesiminiz daha düzgün olacak!




28 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Ayy canım ne cici olmuşlar ya ellerine sağlık...

Pembe Tatlar dedi ki...

Ayrıca gıda boyası kullanmamda çok güzel..

Adsız dedi ki...

sayfanızı tesadüfen buldum serap hanım.çok renkli ve albenili bir bloğunuz var.sunumunu yaptığınız ciciler içinde ellerinize sağlık.ama bir sorum olacak,renkli gıda boyaları sağlığa zararlı değilmi?

zülâl

www.hayriye73.blogcu.com dedi ki...

Çok şeker olmuş krepleriniz ellerinize sağlık ayrıca tüm paylaşımlarınızda birbirinden güzel, çok beğendim...sevgilerimle....

müjde dedi ki...

Süperler .Ellerine sağlık.

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

harika bir renk cümbüşü oluşmuş...renkli ellerine sağlık...kolay gelsin...

sevimin sayfasi dedi ki...

merhaba güzel arkadasim benim, senin bu süper fikirlerine hayranim, her sayfana gelip bakinca cok degisik ve sunumu harika bir tarifle karsilasiyorum...
süpersin canim ellerine saglik
kocaman öptüm

Klasik Tatlar dedi ki...

Çok çok güzeller, ellerinize sağlık.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Çooook cici olmuşlar. Rengarenk ne güzel. Ellerine sağlık. Sevgiler...

pelince dedi ki...

Serapcım sunum yine şahane,inan hiç aklıma gelmezdi.... ellerine sağlık.. çocuklar bayılır bu lezzete...
ellerine sağlık..

Sevgiler..

aslan dedi ki...

Merhaba Serap hanım.
Sizi tanımıyorum,ancak Zülal hanımında müşahede ettiği üzere sayfalarınızı çok albenili buluyor ve beğeniyorum.Değişik bir krep alternatifi arz etmenizde ayrıca kayda değer bir beğeni olarak dosyalarıma alınmıştır.Benim de müsadelerinizle sormak istediğim bir husus var.Aşağıda ki postlarınızda;bir nazik hanımefendiye,''slayt''ın bloğa nasıl eklenmesi konusunda uzunca bir yorumunuzu gördüm ve verdiğiniz değerli bilgileri dosyalarıma aldım.Ancak,merak ettiğim husus,bu slaytın aynı zamandabir''mail''veya''msn''işlevitaşıyıp taşımaması konusudur.
Cevabınız için şimdiden teşekkürlerimi kabul etmenizi rica ederim...Dostlukla kalın.

Özlem dedi ki...

Harika bir fikir, ellerine sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

:)))))
ne şekersin..

sevimlimutfak dedi ki...

Çok şık olmuşlar ellerine sağlık.Sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Çok şık bir sunum olmuş. Tam misafirler için. Fikir ve paylaşım için teşekkürler.
Ellerine sağlık

Canan dedi ki...

Bunlar ne şeker mamalar yahu! Ba-ıl-dımmm! Ellerine sağlık şekercim.

Çok öptüm
Canan

balböcükleri dedi ki...

görüntü nefis bi kere.renk renk çok şirin

Disalce dedi ki...

çok beğendim..ilk fırsatta deneyeceğim..bayıldım....

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Valla etkinliğe katıldığın için iltifat ediyorum sanma ama dünyada gördüğüm en güzel krepler bunlar.Bayıldım valla :)
İştahsız çocukları bile yoldan çıkarabilirler :P
Ellerine sağlık!
Etkinliğe katıldığın için çok teşekkür ederim.Mailini aldım.
TARİFİNDE ETKİNLİKTEN BAHSETMEYİ UNUTMUŞSUN YALNIZ ŞEKERCİM :p
Sevgiler.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Zülal tariftede yazdigim üzere gida boyasi kulnmak istemeyenler diger sebzelerle renklerdirebilirler...
Ayrica gida bolyalarinin sagliga zararli olup olmadigi konusunda pek bilgim yok....Kaldiki günümüzde icinde gida boyasi olmayan birseyde yok...Mesala hazir corbalar renkli sekerler gazli icecekler vs vs....

Pempe tatlar yorumun icin tesekkürler...

Hayriyecim -Müjdecim -gelincik mutfak tesekkürler....

Sevimcim bende senin sayfandan ilginc seyler ögreniyorum...

Klasik tatlar tesekkürler...

Esincim renkli yemeklere bayiliyorum....


Pelincim gerci krep sevmeyen cocuk yoktur ama renlkli olunca dahada güzel oluyor degi mi???

bir dilim bir tutam dedi ki...

Özlemcim yorumun icin tesekkürler....


Nunucum sagol!

Sevgili Canan

Serpil

Nilay

ve Disal
güzel yorumunuz icin tesekkürler..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Burcu'cum uyarin icin tesekkürler...

sevgi dedi ki...

İnanılmaz şeker olmuşlar.Çok yaratıcı bi fikir. ellerine ve tabi ki aklına sağlık...

Mimosa Café dedi ki...

Harikasın Serapçım. Çok ama çok sevimli olmuşlar.

casminella dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık, çocuklar kadar büyükler de bayılır bu kreplere, ama yiye yiye kaç kilo olacağız kim bilir :)))))

Cafe Pepela dedi ki...

Bunlar harika! :)
Maşallah,renkli şeylere bayılırım.
2.5 yaşındaki kızım için,özellikle bu tür tariflerden oluşan,geniş bir arşiv hazırlıyorum,kolları sıvayıp beraberce mutfağa giriyoruz,hem enerjisini boşaltıyor hem hayal gücünü kabartıyor hem de el becerisini geliştiriyor bu aktiviteler :)) Çok eğleniyoruz.
Bunu da deneyeceğim inşallah,emeğinize sağlık ..
Sevgilerimle..

pozitif pembe dedi ki...

Çok güzel gözüküyolar Serap hanım ilk kahvaltı günüme koyup blogumda da yer vereceğim.Ayrıca dediğiniz gibi gıda boyalarının çokda zararlı olduklarını düşünmüyorum bende mercimek tanesi kadar koyuyorum.Özellikle ayva tatlısı,reçeli onsuz olmuyor....sevgiler

Adsız dedi ki...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Ebru