14.12.09

Cikolatali köpük/ mouse au Chocolat



 MOUSE AU CHOCOLAT
"Cikolata köpügü"
Malzemeler( 4 kisi icin)
100 gr lik Bitter Cikolata
1 taze yumurta
80 gr yumusak tereyagi
50 gr Pudra sekeri
100 gr Portakal sekerlemesi (sart degil)
Yapilisi
Bitter cikolatayi kücük parcalara bölün ve benmari usulu eritin.Tereyagini cikolataya katin ve tereyagi eriyene kadar karistirin.Yumurtayi sarisindan ayirin beyazini bir cimdik tuz ile kar haline getirin.Sarisini ise pudra sekerini  ile cirpin.Portakal sekerlemelerini mümkün oldugu kadar ince dograyin ve bunlarida yumurta sarisi ile cikolataya ekleyein.Karisim soguduktan sonra  yumurta beyazini dikkatlice cikolataya kasik yardimi ile altan üste gelecek sekilde yedirin.
Kücük kaplari  strec folyo ile kaplayin.Bu karisimi kaplara bölüstürün ve en az 4 saat sertlesmesi icin bekleyin.Servis edeceginiz zaman  ters cevirin.Pudra sekeri,antep fistigi   veya sekerlemeler ile süsleyin.

Serap diyor ki......Köpügün icine portakal sekerlemeleri  koymaniz sart degil elinizde yoksa bunsuzda yapabilirsiniz...
Ayrica kücük kasecikler  bulamazsaniz türk kahvesi fincaninida kullanabilirsiniz

22 yorum:

Ferkay dedi ki...

çok güzel vede çok pratik bir tarif
Serapcı ellerine sağlık.
Sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

buralar çok hoş olmaya başladı,
Kimbilir oralar nasıldır serapcığım..
Işıl ışıldır sokaklarınız , ne çok severim ! :)
tıpkı güzel tatlın gibi..
çok sevgiler..

meleginmarifetleri dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Serap'cığım muhteşem bir lezzet daha
ellerine sağlık.Mutlu haftalar öpüyorum...

rabis dedi ki...

mousse :))))))
çok tatli yaaa :))

bir dilim bir tutam dedi ki...

Feraycim gercektende cok ama cok pratik....


Nunucum dogru söylüyorsun Berlin bu zamanlar civil civil.....

Melekcim tesekkür ederim.Sevgiler

Deryacim tesekkür ederim.

Rabis tesekkürler...

LEZZETİKRAM dedi ki...

evet tam adına yakışır bir tatlı olmuş ,foto da çok iyi olmuş olacak ki içine dalıp çikolatayla boğulmak geldi .ellerine sağlık
sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim, mouse au chocolat süper görünüyor, cok seviyorum, yemeye basladimi durmak bilmiyorum, hatta yanimdakilere soruyorum "sevmedinse bana ver, ben yerim..."
simdide sana soruyorum "kaldiysa ben yerim, say olmasin....
ellerine saglik canim arkadasim...
kocaman öpüyorum

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

ımm..ağızlara şenlik tam..ellerine sağlık canım..

Pembe Tatlar dedi ki...

Oo şahane gözüküyor ellerine sağlık canım...

Mimosa Café dedi ki...

hmm enfes gorunuyor. yine cok harika birsey yapmissin :)

Özlem dedi ki...

Mmmhh nefis bir görüntü bu, ellerine sağlık...

ŞIKELLA dedi ki...

kokusu buraya kadar geldi

pelince dedi ki...

Kaşık kaşık yerim ben bunu :) ellerine sağlık....

Sevgiler..

ela selin dedi ki...

Ne hos tarifler ve sunumlar! Bu huni kek ve tavuk hanima bayildim özellikle.
Bana yazdigin yorumdan geldim buraya. haber verdigin icin tesekkürler.
Ocak 25den sonra katilabilirim gibi geliyor. Haftanin hangi günü ve saat kacta oldugu önemli benim icin.
Tabii ki cok isterim sizleri tanimayi. Katilim ne durumda su anda?
Sevgiyle.
Özlem
ozekmekci()hotmaildotcom

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sedacim aynen öyle dal icine gitsin.....

Sevimcim zaten 3 kisilikte bir yemekte bitti...

Elifcim tesekkürler


Pembe tatlar tesekkürler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ebrucum yorumun icin tesekkürler.Sevgiler..


Özlemcim,,
Sevilcim,,
Sikella,, ugradiginiz ve tabiki yorumlariniz icin sagolun...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Pelincim tesekürler....Sevgiler

iffetin günlüğü dedi ki...

sunumlarınıza ve tariflerinize bayıldım.ellerinize sağlık.takipteyim bundan sonra inşallah.

Ilker Erdem dedi ki...

Serapcigim merhaba, evet ben de katilmak istiyorum Almanaya bulusmasina.
Tatlin super gonuyor, cok canli. Ellerine saglik.
Sevgiler

Işıl dedi ki...

harıka olmus

nurgülün dünyası dedi ki...

Cenab-ı Hakkın razı olmadığı her ne varsa terkedip, razı olduklarına hicret edebilmek niyazıyla.Hicri yılımız Mubarek olsun.