12.10.10

Yabanmersinli pasta

                                        Yaban mersini pastasi
YABANMERSINLI PASTASI
Tabani icin malzemeler:
100 g biskuvit
100 g tereyagi
1 limon kabugu rendesi
Ara malzemeler:
6 yaprak jelatin
veya bitkisel jelatin
250 g labne peyniri
300-400 g yaban mersini
75 g seker
200 ml cirpilis krema
Üstü icin malzemeler:
300 ml krema
1 kasik seker
1 paket krema sertlestirici
Yapilisi:
Biskuviler mutfak robotunda yoksa dondurucu posetinde incecik ufalanir.Eritilmis tereyagi ve limon rendesi ile birlikte karistirilip 20 cm capinda bir kaba altina yagli kagit yerlestirilierek yayilir.

Jelatin üzerindeki talimata göre hazirlanir.Labne peyniri,ezilmis ve püre haline getirilmis yaban mersini ve seker karistirilir.Jelatin eklenir.Hafif donmaya basladiginda cirpilmis krem santi eklenir ve kaliba bosaltilir.

Buzdolabinda en az 3 saat bekletilir.

Bu süre sonunda 300 ml krema ,seker ve krema sertlestirici ile iyice cirpilir ve pastanin üzerine yayilir.

TUZ BIBER DERGISI Austos saysinda yayinlanan tarifim...

25 yorum:

nesrin dedi ki...

Nefis bir pasta olmali. Ellerine saglik. Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

serap hanım ellerinize sağlık pastanız çok şık olmuşş:)) harkasınız harika:))

gulsev dedi ki...

Hmmmm, gel bir dilim al benden diyor resmen :)
Elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Serapcım muhteşem bir pasta olmuş el
lerine sağlık.Hazır dilimi alıp kaçıyorum.Kucak dolusu sevgiler.

Adsız dedi ki...

Herzamanki gibi yine degisik bir tad... Nefis görünüyor, emegine ellerine saglik canim...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

enfes bir pasta olmuş ellerine sağlık arkadaşım
bir dilim alabilir miyim?

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika gorunuyor Serap'cigim. Ve guzel dileklerine de cok tesekkur ederim, sagol. Yazdiklarina cani gonulden katiliyorum, umarim bir gtun yuz yuze tanisma firsatimiz da olur.

Sevgilerimi gonderiyor ve guzel bir hafta diliyorum...

Nurselin Pasta Evi dedi ki...

cok sik bir pasta olmuus ellerine saglik serapcim

umutluhayat dedi ki...

harika olmuş.ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Maşallahh,ne güzel bir görüntüdür bu böyle..Aklım kaldı pasta da,yaban mersinini dondurmada tattım ilk defa,pastaya da çok yakışacağını düşünüyorum,ellerinize sağlık,sevgilerimle..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Görüntüye önce bayıldım sonra malzemelerine baktım nefis ellerine sağlık Serapcım...

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Serap hanim,cok leziz görünüyor,size afiyet olsun efendim...

meleginmarifetleri dedi ki...

muhteşem görünüyor ellerine sağlık Serapcım..

fatma dedi ki...

serapcim canim arkadasim.. pastan cok güzel görünüyor ellerine saglik sevgilerimle.

lezzet sarayı dedi ki...

nefis olmuş ellerine sağlık

Cafe Pepela dedi ki...

Eriyorum galiba:)
Süper görünüyor!

Yeşim dedi ki...

ellerinize sağlık ,çok şık bir pasta
sevgiler...

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim pastan süüüper olmus, harika...bir dilim alip kaciyorum canim
kocaman öptüm

sarımutfak-hande dedi ki...

süper görünüyor
ellerine sağlık

yemekbiraşk dedi ki...

hem şık hem lezzetli
sevgiler..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Pek şık görünüyor..Ellerine sağlık yapmak yemek lazım...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Serap,çok şık ve nefis görünüyor,ellerine sağlık..Yaptığın pastalara bayılıyorum canım..Yine pastaneden çıkmış gibi olmuş..Afiyet olsun sizlere..


Sevgiler..

LEZZETİKRAM dedi ki...

ellerinize sağlık ,nasılda güzel olmuş süper ,uzun zamandır sizden haber alamıyorum derken nasıl olmuşsa izleme alanından da çıkmışım -e tabi biraz da blogla az ilgilenince - geç farkettim :( etkinliğinize de katılmak için sabırsızlanıyorum
sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika bir pasta, ellerinize sağlık. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

pozitif pembe dedi ki...

Serap Hanım merhaba,pastanız çok güzel gözüküyor en kısa zamanda deneyip bende tekrar yorum yazacağım.Geçengün marketten kuru yaban mersini almıştım ve nasıl bir pasta yapabilirim bununla derken şans eseri bunlarda benim lezzetlerim blogunda sizin etkinliğinizi gördüm ve blogunuza girdim bende yeni blogcuyum girip bakıp eleştirilerinizi bekliyorum yüksek topuklar 77..etkinliğinize katılmayı düşünüyorum fotoğrafta gönderiliyormu)kolaygelsin...