6.1.11

Tatli kurt pogacalar

tatli kurt pogacalar

ÜZÜMLÜ KURT POGACA
Malzemeler:
500 g un
1 paket kuru maya
2 yemek kasigi  seker
1 paket vanilya sekeri
200 ml süt
2 yemek kasigi Tereyagi
yarim limon rendesi
bir tutam tuz
2 yumurta (birtanesinin sarisi üzerine)
1 kase kuru üzüm
Yapilisi:
Sütü  biraz isitin.Icine tereyagini atip erimesini saglayin.
Unu ve kuru mayayi karistirin.Icine,seker,vanilya sekeri,limon rendesi ve tuzu katin.Bir tam yumurta ve digerinin beyazini ekleyin.Ilik süt ile birlikte mikserin hamur karistirma teli ile 5 dakika yogurun.Üzerini kapatip mayalanmasi icin bekleyin.
Unlu bir zeminde hamuru biraz yogurun.Gözler icin  bir kac üzümü ayirip digerlerini hamura katin.Hamuru uzunca bir rulo haline getirip 9(dokuz kurt icin) parcaya bölün.Her bir parcayi tekrar 5 e bölün..
Bu parcalari elinizle yuvarlayip yan yana dizin.Tepsiye yerlestirin ve 15 dakika tepside mayalanmasi icin bekleyin.
Tepsi mayasi sirasinda  ve piserken  kabaracagi icin aralik birakmayi unutmayin...!
Süre sonunda yumurta sarisini bir kasik süt ile karistirip,üzerine sürün.Gözü icin üzümleri yerlestirin.
180 dereceli firinde 20-25 dakika pisirin.

34 yorum:

aslı dedi ki...

Çoook şekerler :)

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok şirin olmuşlar. gerçi gerçeklerini örmeye bile tahammülüm yok ama :) bunlar çok şeker. eline sağlık canım.

Özgen dedi ki...

Merhaba ne kadar şirin olmuş onlar öyle ellerine sağlık. harika bir secenek mutlaka bu formda deneyeceğim. sEVGİLER...

Cafe Pepela dedi ki...

Ben bu kurtçukları yirim!:)

kalpkurabiye dedi ki...

çookk hemde çok çok tatlılar Serap Hanım..
gerçekte olsa elimde ne varsa fırlatıp kaçıyorum ama bunlar çok cici çook:))
ellerinize sağlık..

Nehir Butik Pasta dedi ki...

çok şirin olmuş bu kurtlar,bayıldım:))
ellerine sağlık arkadaşım

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.

Adsız dedi ki...

Bunlar cok sirin olmualar Serapcim ellerine saglik.
Sevgiler

mandalincikmazi dedi ki...

Ayyy
bayıldım gülmekten
bunlar ne canım böyle :))
çok şekerler yaa
ellerine sağlık.........
gözlere bak
yerim ben sizi....

seda dedi ki...

Ellerine saglik cok sirinler...
Sevgiler....

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik kuzen:))

mandalincikmazi dedi ki...

Serapcım
olsun canım
istersen bir tarif daha yapabilirsin
ben şimdilik bunu alayım
fırsatın imkanın olursa başka tarifte yapabilirsin...
Bu tarifine link vermen yeterli
ben alırım ....
Hatta aldım kabul ettim :))

mandalincikmazi dedi ki...

hehe hehe
kopyalayamıyorum :))
mail at şeker...
mandalincikmazi@hotmail.com

Unknown dedi ki...

çok şirin görünüyor bunlar.yiyesim geldi.

Damak Tadı dedi ki...

Çok şekerler Serap'cığım,çocuklar bayılırlar bu sevimli kurtlara..Ellerine sağlık canım..


Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Çok sevimliler de insan kıyıp yiyemez..

Avrupa'da yasam dedi ki...

kurtlar nefis ellerinize gönlünüze saglik.sevgiler

KİZHATCE dedi ki...

çok şeker olmuş eline sağlık arkadaşım,çocuklar kadar büyükleride mutlu eder bu güzel kurtcuklar :)sevgiler...

Emel Kurt dedi ki...

selam yine fikrin gelmiş:)))arkadaşlara katılıyorum gerçekden çok şirin görünüyorlar da yinede görünce benim içim bir tuhaf oldu:)))ellerine sağlık,sevgiler.

neslice tarifler dedi ki...

Çok sevimliler.. Milföylü kundak bebişlerinize de bayıldım. :))İştahsız çocukların anneleri sayenizde rahat ediyordur.
Ellerinize ve düşüncenize sağlık..

Eya dedi ki...

Ay bunlar gercekten kurtcuk ...cok siriiiin,ellerine saglik Serapcigim...

fatma dedi ki...

Kurtcuklar cok sirin olmus Serapcigim.Harikasin kurt murt anlamam valla yerim ben onlari.Ellerine saglik güzel arkadasim....

sevimin sayfasi dedi ki...

ben bu kurtlari yerim...yine süper bir fikir...
ellerine saglik serapcim

Aybike Ceylan dedi ki...

Serap'cigim,
Blogun harika, tarifler harika, ve sen de baska bir harika. Ellerine saglik. Hersey coooo guzel. Merak etme benden yana hersey cok guzel, 4. kontrolum vardi, terrrtemiz, hic birsey yok. Kizlarin okulu tatildi iki hafta sonra kontroller derken sayfami yenmileyemedim ama aklima sen geldin, merak etme diye yaziyorum, sevgiler benden.

Unknown dedi ki...

Canim benim ya, ne kadar tatlisin, nereden aklina geldi bu kurtcuklar, cok tatli olmuslar... Bilhassa cocuklar bayilir bunlara.... Kusura bakma, bir süredir ugrayamadim, anca yazabiliyorum... Sevgilerimle, öpüyorum seni...

Perilersofrasi dedi ki...

Ben ham yaparim bu kurtcuklari :)

sünter dedi ki...

o kadar basarili yapmissinki gercek kutcuk gibi ayni...
iste tamda bu yüzden yiyemem ben onlari:)))

Adsız dedi ki...

aman da aman,amanda bidi bidik yerim ama ben bunlari serap teyzecik :-)))

Z E Y N E B DIRHEM

dokuzuncubulut dedi ki...

Hayatımda gördüğüm en şirin kurt bunlar herhalde:))

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Çok şekerler ellerine sağlık canım sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canim benim, Hansen Jensen Torte`yi siddetle tavsiye ediyorum, bilhassa esim bayiliyor... Ben oldukca SIK yaptim bu pastayi, sirf visne degil, her meyva ile deneyebilirsin.... Memnun kalacagini saniyorum.... Sevgilerimle, kolay gelsin...

Unknown dedi ki...

Cok sirin cok güzel degisik fikrinize emeklerinize saglik .

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ellerine saglik çok sirinler:))
Sicacik sevgilerimle.

canimçektipişirdim dedi ki...

tariflerinizin hepsi birbirinden güzel hangisine yorum bırakacağımı sasırdım:)blogunuzu bu kadar geç kesfettiğim için üzüldüm müsait bi zamanda bütün tariflerinizi incelemek istiyorum:))