28.9.11

Ispanakli ve gorgonzolali pizza

ispanakli pizza
ISPANAKLI VE GORGONZOLALI (küflü peynir)PIZZA
Malzemeler:
Hamuru icin:
1 kg Un
1 paket maya
4 yemek kasigi zeytinyagi
1 tatli kasigi seker
tuz ve su
Üzeri icin:
1 kg ispanak
1 kase  yogurt
3 yemek kasigi krema
1 yemek kasigi zeytinyagi
300 g gorgonzola
Yapilisi:
*Ilk önce ıspanakları ayiklayip yikayin.Daha sonra bir tencereye alip ocaga koyun.Ispanaklar ölünceye kadar karistirin.
*Biraz tuz serpip bir süzgece alin ve iyice süzülmesini saglayin.
*Pizza hamuru icin, unu genisce bir kaba koyup ortasini havuz seklinde acin.Ufaladiginiz mayayi biraz ilik su ve seker   ile birlikte bu havuzun icine koyun.
*Üzerine etrafindan aldiginiz unu serpin.Suyun tamamen kapanmasini saglayin.Kapagini örtüp bir kenarda ön mayasi gelinceye dek bekletin.(Üzerinde catlak olunca ön mayasi tamamdir)
*Daha sonra yagı ve ılık suyu ekleyerek yumusak bir kivamda hamur olmasini saglayin.Ilik bir ortamda ikinci bir mayalanmaya bekletin.
*Yogurt,yag ve kremayi karistirin.Biraz tuz serpin.
*Mayalanmiş hamuru ince acin.Üzerine 1-2 kaşik yogurtlu karisimdan elinizle sürün.
*Iyice suyu süzülmüs ve elinizle sıkılmı    ıspanaklari yayin.
*Küflü peyniri parcalayip gelişi güzel serpin ve firinda pişirin...

Ispanakli pizza

24 yorum:

Aycan dedi ki...

Çok nefis görünüyorda küflü peynirli tadı nasıl olurki çok merak ettim valla.

Ellerinize sağlık.

birsence dedi ki...

serap sen yine ne yaptın???eline sağlık süppppperrr gözüküyor canım...

Unknown dedi ki...

Serap'cım ellerine sağlık enfes bir
pizza olmuş sımsıcak sevgiler...

Pasta sarayim dedi ki...

Aaaaaah Serapcim ahhh.Bu nasil bir
pizza,valla istahim kabardi iyiki kahvaltimi yapmistim:))))
Ellerine saglik canim..sevgiler

nesrin dedi ki...

Üzerindeki karisim cok ilginc. Mutlaka denemeliyim. Ellerine saglik Serap ablacigim.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacım..
küflü peynirin tadını çok merak ettim doğrusu:)
mutlu günler..
sevgiler..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Aycan,

Sevgili Deniz,

Küflü peynir tadi oldukca yogun bir peynir cesiti...makarna sosuna ve ispanaga cok yakisiyor...Tavsiye ederim.

memolininannesi dedi ki...

ck guzel bır tarıf canım..ellerıne saglık

Hayatın Tatları dedi ki...

gorgonzolada ne ki diye meraklanmıştım ama peynir olduğunu görünce tadını tahmin ettim. denemek lazım ıspnağı çok seviyorum hem pizzada olunca çocuklara yedirmekde kolay olur belki! ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik Serapcigim... Her ikisine de bayilirim (ispanak ve o dediginden....::)) Özlemle öpüyor, pizzandan bir dilim aliyorum izninle...

Güloanne mutfakta dedi ki...

serapcığım hiç yapmadığım ve hiç yemediğim bir tarif sen yapmışsan tadına tereddütüm yok ellerine sağlık sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

tam bu neymiş serapcığım diyecektim,
çok sevdiğim peynirmiş,

ellrine sağlık çok hoş olmuştur bence ..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik canim Serap'cigim.

Selam ve sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

ımm msüper görünüyor ellerin dert görmesin canım

Unknown dedi ki...

Canim benim... Sen öyleeee bakma, iste hemen geleyim cicek egitimi icin... Sen toparla arkadaslari, bana haber verin.... Zevkle.... Öpüyorum cokkk-....

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

gercektende tadi harika oluyor bende yapiyorum ara sira cok nefis oluyor ellerine sagliik

Dorina dedi ki...

A very interesting ideea , i'm sure it has a great taste .

sare dedi ki...

Merhaba, küflü peyniri çok severim.
Çok yakışmıştır eminim, ellerinize sağlık.
Sevgiler.

LEZZETİKRAM dedi ki...

küflü peyniri bir tek ben yerim bizim evde eşim pek haz etmez :) pizzaya pek yakışmış ellerinize sağlık :)

keskinli dedi ki...

serapcim bayiliyorum ben küflü peynire pizzaya katmak hic aklima gelmezdi dogrusu ellerine saglik canim

coktandir ziyaretlerim aksiyor kusura bakma tatildi calismaydi derken bloguma eskisi kadar zaman ayiramiyorum insallah daha cok ziyaret etmeye calisacagim sevgiler iyi pazarlar

Oglak Kizlari dedi ki...

Serap,

Acaba ben bu hamuru yapıp buzlukta saklasam, sonra çıkarıp çıkarıp pizza yapsam olur mu??

Ellerinize sağlık.

Cahil anne Çiğdem

bir dilim bir tutam dedi ki...

Cigdemcim acikcasi ben hic denemedim..Yapacagim zaman hep taze hazirladim..
Denemek lazim..vakit darligi acisindan düsünüyorsan gecen gün bir yerde hamur mayalamanin cok düsük ayarda mikro dalgadada mayalanabilecegini okudum.Sevgiler

ıhlamurcum dedi ki...

Tek kelime muhteşem ve iştah açıcı.
Elinize sağlık

lezzettabağı dedi ki...

Serapcığım güzel bir hafta diliyorum yine güzelliklerle gelmişsin bu küflü peynirin eminim hoş bir aroması vardır. Açıkçası çok önceleri tatmıştım ama gorgonzola mıydı hatırlamıyorum. eline sağlık..