11.10.11

kestaneli cikolatali kup

Almanyada  son günlerde  hava epey bir sogudu....Kaloriferler  de zaten harıl harıl yanmakta.. Gecenlerde gittigim markette ilk kestaneleri görünce"tamam artık kış gelmiş" dedim... O zaman da kestaneli tariflere yer vermek lazim...Buyrun size bir tatli tarifi....

kestaneli cikolatali kup



KESTANELI ÇIKOLATALI KUPLAR
Malzemeler:
Kestaneli karisim:
300 g haşlanmış ve soyulmuş kestane
50 g ince çekilmis badem
60 g beyaz kuvertür cikolata
150 ml krema
Sosu icin:
100 ml krema
60 g bitter kuvertür
Ayrica:
2 kan portakalı
150 ml kremşanti
Yapilisi
1)Bir tencerede kremayı  ısıtıp, parçalara ayrılmış beyaz kuvertürü içine atıçikolatanin erimesini saglayin.Içine kestaneleri, bademi ekleyin ve el blenderi ile iyice ezin.Daha sonra bu karişimi bardaklarin dibine 2 şer kaşik koyarak bölüştürün..
2)Kremayi ve çikolatayi bir tencerede isitarak   çikolatanin  tamamen erimesi saglayin.Bu sosu bardaklara bölüştürün.
3) 2 kan portakalini kalinca soyun, ince zarından ayırarak dilimlere ayirin.Bunlari  çikolatali sosun üzerine yerleştirin.
4)Çırpılmış krem şantiyi sıkma torbasina koyup süslü bir  şekilde bardaklara bölüştürün.
Arzu edilirse evde kalmis kurabiylerden parcalanarak kremşantinin üzerine serpilebilinir.

kestanelei cikolatali cup

30 yorum:

Unknown dedi ki...

Serap'cım buralarada kış erken geldi
bu sene...Kestane aşığı biri olarak bayıldım ellerine sağlık sevgiler...

LeylaK dedi ki...

ben var ya kestane delisiyim... geçe kış haftada 1 kilo kestaneyi tek başıma bitiriyodum ve bu yıl gözüm her yerde kestane arıyor... ilk gördüğüm yerde bunu deneyeceğim. ellerine sağlık.e

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

muhabbetsofrasi dedi ki...

bayılırım kestaneye ve kestaneli herşeye

İstanbulda da çıksa da alsam kestane kebap yapsam vede bu tarifi :)

eline sağlık olsun

Eya dedi ki...

Arkadasiiiim bomba gibi bir lezzet...ellerine saglik, sevgilerimle

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık kolay ve harika sunumlu bir tatlı olmuş sevgiler...

Nehir Butik Pasta dedi ki...

buralarda soğudu yakında kestaneleri görürsek hiç şaşırmam:)
kup nefis olmuş ben en çok portakalla kestane uyumunu merak ettim
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Cok güzel bir sunum nefis görünüyor ellerinize saglik .hayirli huzur dolu bir aksam diliyorum sevgiler .

Lezzet Karnavalı dedi ki...

nefis görünüyor,elinize sağlık! kan portakalı dilimlerini zarlarından ayırdığınız pratik bir yol var mı?

Unknown dedi ki...

Serapppp,,,, bittim ben simdi... :)) Hemen deneyecegim.... Süper bir sunum ve lezzet... Ellerine saglik arkadasim...

sare dedi ki...

Siz kışı getirmişsiniz oralarda bizse nerdeyse yazın ortasındaymış gibi bunalıyoruz, son sıcaklar herhalde.
Kestaneyi çok severim. Bu tarifde müthiş, ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım merhabalar:)
ben hastalıktan pazara gidemedim bu hafta kesin gelmiştir buralara da:)
kuplar nefis görünüyor kendisi ile fazla aram olmasa da canım ister gibi gibi:))
sevgiler..
deniz..

Saglıklımutfak dedi ki...

Epey oldu sana uğrayamayalı. Nasılsın canım. Yine harikalar yaratmışsın ellerine sağlık çok öperim :)

Güloanne mutfakta dedi ki...

Serapcığım ellerine sağlık harika bir tatlı olmuş

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

baştan çıkarıcı bir tarif ve görüntü...ellerinize sağlık

Gönülünce dedi ki...

Buralarıda çok soğuk ve yağışlı kış geldi gerçekten...Kuplar nefis olmuş ellerinize sağlık...

Sevgiler...


www.gonuluncelezzetler.com

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Lezzet karnevali,

Yorumun ve ziyaretin icin tesekkürler..Portakali ince zarindan nasil cikardigimi sormussun...Portakali bir kesme tahtasina alip keskin bir bicak ile kabuklarini epey bir kalinca soyuyursun.Yukaridan assagiya dogru.Yani beyazi filan hic kalmayacak sekilde.Daha sonra eline alip bilimlerin oldugu yeri bicak yardimi ile bir sagdan bir soldan kesip dilimleri cikariyorsun.
Yardimi olmasi acisindan birde youtube da buldugum kisa videonun linkini gönderiyorum..Gerci Almanca ama detaylari orada göreceksin.Sevgiler
http://www.youtube.com/watch?v=X9o21HcUKTU


Hilalcim tesekkürler canim....Sevgiler

Aycan dedi ki...

Ay kuplara bayıldım ben.Harika bir şey.Ellerinize sağlık.

Sevgiler;

Pasta sarayim dedi ki...

Serap'cigim harika bir sey bu.Ellerine saglik canim benim.
Serabim nerde diye düsünürken süper
tarifinle karsimizdasin:))
Kucak dolusu sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Kış mevsiminin tek sevdiğim yanı Kestane:)

Ellerine sağlık çok güzel olmuş

Adsız dedi ki...

Havalar burada da soğumaya başladı. Kestanenin soba üstünde yapıldığı dönemler doğalgaz dolayısıyla biraz gerilerde kaldı ama kestane böyle güzel tatlılarda da bol bol tüketilebilir. Bu kış kestane alınca ben de bu tarifi denemek isterim. Ellerine sağlık.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Serap'cığım,
Buralarda da kışın eli kulağında.
Kestaneler kebap olarak sokaklarda boy göstermeye başladılarsa da henüz siftah etmedik.
Çok nefis bir kup olmuş bu, ellerine sağlık. Ben de kestane ile portakal uyumunu merak edenlerdenim İzgün gibi.
Benim de ne zamandır yapmayı planladığım bir pasta var kestaneli. Bakalım ne zaman kısmet olacak.
Çok sevgiler,

Unknown dedi ki...

Ordaki kadar olmasada burdada hava iyice soğudu..
Kestaneyi çok severim ve bu kuplara kaşık kaşık dalmak istiyorum..:))
Ellerine sağlık.
SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

merhaba, daha önceki tariflerinizde bisküvi yapmıştınız.
inek sütü alerjisi olan bebegim icin sütsüz bir bisküvi tarifiniz olabilir mi acaba?
inanın çok makbule gecicek..

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili ADSIZ yorumcu....!

Önceki tyayinlarimda biskuvi tarifi verdigimi hatirlamiyorum.Veyahutta biskuvi derken neyi kastetiginide cikaramadim...

Inek sütü yerine keci sütü,soya sütü kullanabilirsin.Sevgiler

nesrin dedi ki...

Kestaneli her sey cok güzel oluyor. Ellerine saglik Serap abla. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Selam Serap Hanım...Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor.

ozguluntarifleri dedi ki...

Serapcim harikasin ne zaman sayfana gelsem bir birinden nefis tariflerinle karsilasiyorum ellerine emeklerine saglik canim.
kestaneli olan lezzetlere bayilirim kuplardan birini alip gidiyorum:))) kucak dolusu sevgilerimi birakiyorum.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Kestaneye ve şekerine zaten bayılırım.Eminiki buda çok lezzetlidir ellerine sğalık canım

Sevgilerimle

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Bence de kış gelmiş artık, kestaneli kupa bayıldım, ama haşlayıp soyması bana göre değil... Ellerine sağlık canım, sımsıcak sevgiler...

Rosita Vargas dedi ki...

simplemente hermoso,estoy encantada con tus recetas,abrazos.