17.3.12

Karamel sosu (şekersiz) Yalanci Karamel

Sihirbazlarin dediği gibi "hokus pokus"diyorum ve size hiç şeker kullanmadan yapılan karamel sosunun tarifini takdim ediyorum...
Tarifi okuduğumda bu malzemelerden çıkacak sonucu merak edip hemencecik yapmaya koyuldum.
Ta ta tat taaa…evet oldu…Şeker  kullanmadan yaptigim karamelim…..

Gönül rahatlığı yiyebileceğiniz bir sos ile karşınızdayim..Dondurmaya,tatlilara,meyva salatasına bile kullanın derim.
karamel
KARAMEL SOSU   (yalanci karamel)


1 litre süt
1 tatli  kaşığı kabartma tozu
3 yemek kaşığı  bal
bit tutam tuz

hepsi bu kadar….! Eee bu malzemeden karamel nasıl oluyor???

Işte böyle…

Bir tencereye sütü aktarin. (bunun için teflon tencere kullanmamanizi öneririm-iyi sonuc olamazsınız)
Sütün içine balı,kabartma tozunu ve tuzu koyup orta hararetli ateşte ve sürekli karıştırmak şartı ile
rengi karamel rengi alana ve koyulaşıncaya  kadar kaynatin.

Sizinde ilginizi çekti mi?? Hadi o zaman hemen ocak başına…!
Karamel

26 yorum:

neslice tarifler dedi ki...

Valla ilgimi çekti. En çok da tadını merak ettim.

Unknown dedi ki...

Merak ettim dogrusu gerçekten karamel tadi varmi acaba? ee bunun cevabini mutfakta alabilirim degil mi ancak? :) Ellerin dert görmezsin canim

Unknown dedi ki...

Canım harika olmuş renk ve kıvam süper ellerine sağlık sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ben de deneyecegim.... Cok lezzetli bir sosa benziyor.... Mmmmm, ellerine saglik arkadasim... Sevgilerimle,

ehlikeyfchef dedi ki...

ben bunu birkaç sene evvel dulce de leche adıyla kaydetmiştim yalnız bir değişiklikle o tarifte şeker kullanılmıştı sen bal kullanmışsın ikisinide deneyip farkı farketmek lazım paylaşımın için teşekkürler ellerine sağlık çok güzel bir sonuç elde etmişsin

Unknown dedi ki...

karamele bayilirim :-))

denemek lazim...


sevgiler....

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Serap'cığım,

Bu dulce de lechenin balla yapılan bir versiyonu gibi geldi bana. Vallahi tebrik ederim, çok güzel bir fikir. Şekerden bin kat daha iyi.Aklıma yazdım bunu.
Ellerine, emeklerine sağlık.

Sevgilerimle,

Pasta sarayim dedi ki...

Denenmez mi? harika bir sey bu.
Ellerine saglik Serap'cigim.
Nefis bir seye benziyor.Demin yorum yazdim hata gösterdi:( umarim bu sefer basariyla yollayabilirim:))

nesrin dedi ki...

Serap abla, harika görünüyor, ellerine saglik. Sekersiz nasil oluyor dedim basligi görünce, ama balla olur tabiiki. Güzel bir pazar gecirmeni dilerim. Sevgiler...

sare dedi ki...

Tabii ki ilgimi çekti. Şekersiz olması çok güzel, bayıldım.
Listeye girdi.
Güzel bir bahar günü diliyorum, sevgiler.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Rengi çok hoş elinize sağlık sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık,mutlaka deneyeceğim sormak istediğim buzdolabında dayanma süresi ne kadar? sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Sevgili Adsiz yorumcum….

Ben bu sosu iki gün icinde tükettim..Buzdolabinda nekadar bekler hic bir fikrim yok…Ama yillardir mutfak tecrübeme dayanarak icindeki bal ve yogunlugudan dolayi 2-3 gün garanti diyorum.
Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

harikasın serapcığım,

İYİ HAFTALAR DİLERİM
ELİNE SAĞLIK CANIM
sevgiler.

anne eli gibi dedi ki...

enteresanmış,denemk gerek,ellerine sağlık...

sevimlimutfak dedi ki...

Harika bir görüntü. Denemek lazım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

Elien sağlık denenesi bir tarfi olmuş ;) Sevgiler

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok ilginç, çok merak ettim. Deneyeceğim inşallah. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

anneanneninemekleri dedi ki...

ilginç olmuş elerine sağlık

sevimin sayfasi dedi ki...

serapcim süpersin, yine cok degisik bir tarif yayinlamisin...
denemek lazim, ellerine saglik canim

durutarifler dedi ki...

Harika görünüyor
Resmen insanı cezbediyor
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Çok güzel gözüküyor yapmaya değer. .eline sağlık Serap abla....

Ferkay dedi ki...

Serapcım harika gerçekten ellerine sağlık canım..
Sevgiler..

Ferkay dedi ki...

Notumu aldım Serapcım, Ellerine sağlık.
Sevgiler..

Özgen dedi ki...

Harikaymış elinize sağlık mutlaka deneyeceğim sevgiler...

keskinli dedi ki...

serapcim coktandir gelememistim sitene simdi incelemedeyim bu tarife bayildim süper bir sey hemen listeme aliyorum ellerine saglik sevgiler