2.6.12

Patates salatasi

Şimdi tam  kuskonmaz (asparagas) mevsimi…Beyazi,yesili hatta  moru bile var.  Besin degerinin yüksek  ve iyi bir idrar sökücü oldugunu biliyoruz…Türkiyede de son yıllarda epey yaygınlaşmış ve pazarlarda, manavlarda rahatlikla bulunduğunu öğrendim.

Almanyada  sezonu 2-3 ay kadar sınırlı..Berline yakin Beelitz kasabasi kuskonmazi ile ünlüdür.Nisan ortasinda  başlanip ve 24 Haziranda son bulur toplama işi..Bu tarihten sonra toplama kesinlikle yapilmaz ki yerde kalan kisminin bir dahaki sezona kadar tüm enerjisini köküne verip seneye kadar tam gelismesi gerekmektedir….

Beyaz kuşkonmaz topragin altinda yetişir..Yeşili ise topraği deler ve gün yüzüne çıkıp güneş gördügünden rengi ilkönce mora sonradanda yeşile döner.Çorbasi,kızartmasi,salatası yapilir.Ama Almanyada en bilindik şekli ise haşlanıp holandez sosu ve patates eşliğinde yenmesidir. Bizde genellikle bu şekilde yapariz ama nedense beyazini pek sevemedik, daha çok yeşilini tüketiriz.Assağida sizin icin kuşkonmazli bir salata tarifi var..
7303495000_84a98b495c_z
Patatesli kuşkonmaz salatası

1 kg kuşkonmaz-beyaz veya yeşil
500 g patates
3  yumurta
3 yemek kasigi kapari
zeytinyagi,limonsuyu
tuz ve tane karabiber
1 kasik seker

Kuşkonmazlari yeşil ise altlarindan 2-3 parmak kalinliginda kesip soymadan,beyaz ise tamamen soyup  bir kaşık şeker ve tuz attiğiniz suda haşlayin.
Patatesleri soyup tuzlu suda haşlayin.Soğuduktan sonra küçük küçük kesin.Süzülen kuşkonmazlarida kesip kaparililerle birlikte patateslere ekleyin.Limon suyu,tuz,karabiber,ve zeytinyağı ile tatlandirin.
Haşlanmiş yumurtalarla ikram edin.

7303551326_c3e92e8fd7_z

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler.

Pasta sarayim dedi ki...

Enfes görünüyor,salatasini denemedim
dogrusu.Ögle yemegimi henüz yemedim
nasil da canim cekti hhmmmm;)))

Limon çiçekleri dedi ki...

Annem biz küçükken hollandada çok yapardı ama buraya geldiğimizde kuşkonmazı bulamadık türkiyede..Yeni yeni görmeye başladık sanki..

u.aydin dedi ki...

ben de beyazini cok severim ozellikle de corbasini.ama bu salatayi da beyaziyla denemek istedim simdi,ellerine saglik hayatim,sevgiyle.

sevimin sayfasi dedi ki...

süper bir görüntü ellerine saglik serapcim...

LEZiZ DÜSLER dedi ki...

Cok merak etmeme ragmen hic denemedim...
Birtürlü cesaret edemiyorum, ama görüntü insanin istahini aciyor, ellerine saglik canim...

aysegul dedi ki...

Off yaaa bayilirim kus konmaza Serap ablacik. bak canimi cektirdin ama iste:p

sevgilerrr xoxo

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacım..
salatan nefis görünüyor..
kuşkonmazı hiç tatmadım ama salatan harika.)

Deniz dedi ki...

Kuşkonmazı ben de severim, bu sene zamanında toplamış ve bir güzel yemiştik. Bu şekilde salata olarak hiç denememiştim. Bir dahakine böyle de denemek güzel olabilir.
Sevgiler..