27.3.09

Foccacia- Italyanlarin meshur tepsi ekmegi

 Italyanlarin baharatli, zeytinyaglı meşhur Foccacia ekmegini sizler icin pişirdim.




FOCCACIA
Malzemeler:
500 g un
1 yas maya
1 küp seker
1 tatli kasigi tuz
1 avuc zeytin
1 avuc kuru domates
biraz kekik veya biberiye
1 cay bardagi zeytin yagi(muhakkak hakikisi olsun!)
arzuya göre kaya tuzu
Yapilisi:
1)Derin bir kaba unu kayup ortasini havuz gibi acin.Yas mayayi bu cukura parcaliyarak koyun.Sekeri atin ve mayanin üzeri kapanacak kadar ilik su ekleyin.
2)Etrafindan biraz un alip bu mayali suyun üzerini kapanacak gibi serpin.Kisa bir süre sonra havuzun catladigini göreceksiniz.
Bu hamurun ön mayasidir.
3)Simdi 4 kasik zeytin yagini, tuzu ve alabildigi kadar suyu ekleyerek yumusak bir hamur elde edin.Iyice yogurun.Hamurun fazla sert olmamasina dikkat edin.
4)Hamurun üzerini örterek mayalanmasi icin bekletin.
5)Iki katina cikinca zeytinyagi ile yaglanmis tepsiye 1cm kalinliginda yayin.Parmak uclariyla hamuru gelisi güzel delin.
6)Sonra cekirdeginden ayrilmis zeytinleri küp küp kesilmis kuru domatesi ve kekigi serpin.Arzu ederseniz kaya tuzuda serpebilirsiniz.
7)Üzerine 5-6 kasik zeytinyagi dökün.Tepsi mayasi gelene kadar 15-20 dakika bekletin.
8)Firina dayanikli bir tabaga sicak su koyup firinin altina yerlestirin, 220 °dereceli firinda ekmegin üzeri hafif kizarana kadar pisirin.(yaklasik 20-25 dakika)

20 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

geçen gün arkadaşımla İtalyan cafesindeydik, çok güzel bir sandviç yedim bu ekmekle yapılan.
harika bir lezzetti. bu hafta tekrar gittik, sayfaya atıcam ama dosyalar bitecek gibi değil :((((
ellerine sağlık serapcığım..
çok sevgiler canım.

Sevgi Küçük dedi ki...

inanın tadını çok merak ettim. tam benlik duruyor. çok beğendim. :) bu güzel tarifi paylaştığınız için çok teşekkürler.
sevgiler

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, tek kelime ile harika olmus, harika Serap'cigim...

Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta sonu diliyorum...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Nunu'cum evet evet bu ekmek birde sandvic olarakta yenebiliniyor.Bende sevgilerimi yolluyorum...

Sevgicim yorumun icin tesekkürler.Tadini merak etmisssin vallahi icinde zeytin ve domates olan bir ekmek desem yaninada söööyle demli bir cay....iste o..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK SANKİ PİZZA GİBİ GÖRÜNÜYOR ZEYTİNLİ KURU DOMATESLİ MERAK ETTİM EN KISA ZAMANDA DENEMEK LAZIM SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Ben bunu yemesini pek severim de yapmasini bilmiyordum. Istanbula donunce hemen deneyecegim :)
The Kuzen

mujdenin denemeleri dedi ki...

Harika olmuş canım.Ellerine sağlık.Mutlu haftasonları diliyorum.

Eya dedi ki...

Himmm Serapcığım...ağzımın suları aktı inan.Pek severim ben bunu sık ta yaparım.Ellerine sağlık, sevgilerimle

zehra

akasyakokusu dedi ki...

HIMMM ..MİSLER GİBİSİ KOKUSUNA GELMİŞTİM BENDE.
ELİNE SAĞLIK ARKADAŞIM..
KURU DOMATESİM OLUNCA DENEMEK İSTERİM..
KEŞKE DAHA ÇOK KURUTABİLSEYDİM YAZIN.
EMEĞİNE SAĞLIK ÇOK SEVGİLER.

meleginmarifetleri dedi ki...

Offf bu ne güzel bir görüntü serapcım böyle bayıldım olsada bir dilim alsam diye düşündüm ellerine sağlık canım benim.
Öptüm sevgiler. byyy

Begüm dedi ki...

Bayiliyorum bu ekmege :) harika görünüyor yaptigin foccacia! Ellerine saglik canim.

Narince dedi ki...

Bu etkinlikte ne çok çeşit ekmek öreneceğiz. Benim de yapmayı düşündüğüm bu tarifi yayınlamanız ne güzel olmuş, ellerinize sağlık.

Özlem dedi ki...

Ne kadar lezzetli görünüyor. Tadının da nefis olduğuna eminim, bu ayki etkinlik harika bir tarif kazndı, ellerine sağlık.
Sevgilerimle

FİLİZ'CE dedi ki...

çok lezzetli duruyor.hemde değişik..çogu tariflerinizin sunumları çok hoş.ellerinize sağlık..

neseersoy dedi ki...

Çok güzell , ellerine sağlık.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Italyanlarin meshur tepsi ekmegini (pidesini) cok severim. O üzerindeki baharati bile beni cekiyor. Cok nefis görünüyor, ellerine saglik. Sevgilerimi önderiyorum.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

ooo süper. italyan mutfağına karşı büyük ilgim var. damak tadıma hitap ediyor. tarifin için teşekkürler. ellerine sağlık:)

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

blog müziklerine bayıldımmmm...:)

Tijen dedi ki...

Hmmm ben de bayılırım focaccia'ya, hele de Cenova'da yaptıkları soğanlısı yok mu...

MELİS dedi ki...

Sevgili Serap Abla,
Harika bir İtalyan ekmeği:)İnsanın
uzanıp,alası geliyor.En içten
SEVGİLER..Melis